1/12 Tamiya Porsche Carrera GT

Discussie in 'Die Cast' gestart door RPI, 24 jan 2006.

  1. RPI

    RPI Guest

    Ik heb vandaag mijn 1/12 Tamiya Porsche Carrera GT binnengekregen uit Hong Kong. (scheelde namelijk heel veel euro's t.o.v. nederlandse zaken)

    Het is echt een geweldig gedetailleerd model. Ik heb er wat foto's van geschoten die ik jullie niet wil onthouden.

    Echt een super modelauto!!! De adviesprijs in Nederland is echter € 459. Ik heb er $ 410 inclusief verzendkosten voor betaald, omgerekend zo'n € 340.

    Geniet van de foto's, dat deed ik tenminste wel.

    Hier staat ie op mijn aanrecht naast een 1/43 Vitesse Porsche model
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hoezo gedetailleerd!?
    [​IMG]

    Motorblokje en werkende vering.
    [​IMG]

    Prachtige honingraatroosters.
    [​IMG]

    Opbergvak voor het dak, let op het echt werkende haakje aan de riem.
    [​IMG]

    Koplamp, let op de detaillering van de lampjes binnenin.
    [​IMG]

    2 remschijven op de achtervelg.
    [​IMG]

    De vleugel komt omhoog als je op de nummerplaat duwt.
    [​IMG]

    En het laatste plaatje, de neus.
    [​IMG]
     
  2. Wel een prachtig ding :kwijl:
     
  3. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Zeg het nou maar eerlijk, je hebt gewoon wat foto's in de showroom van de dealer genomen... :lol:
     
  4. RPI

    RPI Guest

    8)

    En ook gelijk een proefritje gemaakt natuurlijk. Dat ging mij beter af dan onderstaand persoon:

    Vrouw molt Porsche tijdens proefrit.

    Een vrouw die dit weekend een proefrit maakte in een Porsche heeft de auto compleet gemold. Ze raakte hierbij zelf zwaargewond. De auto werd uitgeleend aan twee hotelgasten in Ootmarsum door een andere hotelgast. Na één kilometer rijden raakte de vrouw de macht over het stuur kwijt en raakte een aantal bomen. De auto scheurde hierop in tweeën. De medepassagier raakte slechts lichtgewond. De auto had een waarde van 450.000 euro.

    Bron

    Foto:
    [​IMG]
     
  5. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    Wat een prachtig mooi model 8O

    Een kleine opmerking, jij zei...
    maar je bedoeld, twee remklauwen!, die gele is de "gewone" remklauw, die kleine zwarte is apart (mechanisch) voor de handrem. :wink:
     
  6. RPI

    RPI Guest

    Oeps, sorry. :oops: Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Dr. Evil.

    En bedankt voor de uitleg van de functie van de extra remklauw.
     
  7. joop kanon

    joop kanon Guest

    mooie wagen maar ik vindt het een heleboel geld voor iets waarmee je nie eens kan rijden.....(of heb je zelf een 1:1??)

    wel mooi afgewerkt...

    ieder zijn smaak......

    de prijs is dus ook een beetje op schaal hahahaa
     
  8. RPI

    RPI Guest

    Tja, wat is duur? Ik heb een FG competition line gereden, die blijft je portemonnaie leegtrekken hoor. 8O

    Ben nu bezig met een RC-boot, een Graupner Azimut en die kost ook diverse malen meer dan dit ding. Met andere woorden, een statisch model koop je 1 keer, blijft goed en kost daarna nooit meer iets.

    En een onder olie en vuil zittende FG zet ik niet in de woonkamer in de boekenkast. :wink:
     

Deel Deze Pagina