1/14tot 1/16 tourer?

Hallo, ik kom hier even binnen wippen met een specifieke vraag, waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden via google, ook niet google op het forum:

Ik zit meer in de trucks en bootjes, maar ik denk dat velen hier mij in de juiste richting kunnen sturen:

ik wil een model van een bepaalde personenauto R/C maken, en daarvoor een [gebruikte] donor opzoeken; dat moet geen racer zijn, maar een rustig , bezadigd model dus.
Nu zit ik met de vraag: Wat is een goede donor als ik kijk naar de belangrijkste eisen:
breedte over de wielen: 11 cm,
en bij voorkeur een wielbasis van 157mm, hoewel dit laatste natuurlijk aangepast kan/moet worden.

Naar welke merken/modellen moet ik op zoek?
Bedankt voor jullie moeite ;)
Cor

Zou eens kijken naar de Xray M18 serie.... M18 of M18MT of de M18T.

Die heb je in zowel een tour als monster/truggy uitvoering.

Misschien dat je daar mee weg kan komen.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Wielbasis van mijn m18's is 150mm. Net te kort dus.
Chassis verlengen kan, maar dan is de midden as te kort dus enkel 2 wiel aandrijving dan.

Bedankt beiden; ik heb gelijk op die M18 gezocht, maar de maten [nog] niet kunnen vinden

@Anthem: is de maat over de wielen wel goed? dus 11 cm?
En die midden as is niet te verlengen?
Als het met een riem was, dan is dat een groter probleem natuurlijk, maar een as zou toch verlengd kunnen worden?
Bedankt
Cor

goh ja eigenlijk niet aan gedacht.De as moet je wel opnieuw kunnen maken,heeft aan elke kant gewoon 2 afgevlakte kanten dus een langer asje nemen en de kanten bewerken is een optie.
Heb even snel gemeten en buitenste rand voorwielen is 10 cm uit elkaar.
Buitenste rand achterwielen staan 10,5 cm uit elkaar.

Update: nieuwe wensen wat schaal betreft

OK, ik heb nu een model aangeschaft, dat wat schaal betreft het beste past bij mijn trucks van Tamiya, die zijn 1/13,5.
Nu zoek ik dus een donor waarbij met name de breedte over de buitenkant van de wielen belangrijk is, en dat wordt dan 130 tot 135 mm.
Daarbij kan natuurlijk nog het nodige worden aangepast.

Inmiddels had ik al wel gezocht op de M18, maar die zijn nog altijd vrij prijzig, zeker om te slopen, en nu niet bruikbaar, omdat ze te klein zijn.

Zijn er modellen beschikbaar in de maatvoering die hierboven staat?
Ik denk dat het weinig zin heeft om te zoeken bij 1/14 modellen, want daarbij blijkt die schaal toch erg af te kunnen wijken, met name de wielen die vaak extreem naar buiten geplaatst zijn.

Of ben ik beter af door een speelgoed auto te kopen, en die te voorzien van proportionele besturing en aandrijving?
Nogmaals, het moet geen racer worden.

Elke info is welkom, want dit wordt mijn eerste auto model.
Bedankt
Cor

Bij Carrefour hebben ze leuke rally modelletjes. Zien er zeer leuk uit maar rijden zal wel iets anders zijn. Maar misschien voor jou project wel de moeite.

Back