1/24 micro track

Hallo!
Ik wist niet goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen, dus maar hier geplaatst!

Laatst heb ik een losi micro sct gekocht, en ben er helemaal gek op. Ik kwam op het idee om een baantje aan te leggen op zolder, waar ik nog een tafel had staan voor een modelspoorbaan.
Inmiddels is het spoor en de decoratie er af, en ben ik begonnen met het maken van de schuine bochten op de baan. Ik maak de verhogingen en heuvels van proppen met daarover papier maché.
Foto's:
ec1d2ad44a6113e366130af4fdc29d2e.jpg

24c2e0950bb0eed4df6eebee5326ceab.jpg

Steven

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een micro sct baantje op de zolder gehad! Alleen ik reed gewoon op tapijt. Zo tafel is wss te klein man. Die dingen gaan zo hard, dat mijn zolder van ong 30m2 nog een beetje te klein was. Die banen moeten ong 1m breed zijn.

Ik ga het proberen met schuine bochten om de bocht zo krap mogelijk te nemen.
In elk geval is het leuk om het te proberen!

Inmiddels zijn alle zijkanten klaar. Misschien moet er nog wat aan toegevoegd worden, maar voorlopig moet het even drogen.

Om de krappe bocht te nemen heb ik aan één kant een stuk van een kartonnen doos bijna rechtop gezet, waardoor je erop kunt rijden en minder ruimte inneemt om te draaien.

Hier de foto's:
3f95f84f58539a43971844bc4bb31b54.jpg

c96e717344ae4f1533e0becd5adfc39f.jpg

20580a3e53ba5e70b00a9cffa9994ce5.jpg

fc02a7744592d5a2f8ec7fa03cca8a2f.jpg

Krijg hem er niet in t geheel op, daarvoor is de zolder te krap [emoji28] ik hoop dat ik zo een aardig beeld ervan kan laten zien.

Volgende stap is het zand. Wanneer de behang lijm is gedroogd, stooi ik wat zacht zand over de baan heen, om het offroad gevoel te creëren. Waarna ik er met een spuitbus van de action overheen ga in een woestijn kleur.
Wat boompjes erbij en klaar!

Laatst bewerkt:
Leuke aanvulling en uitdaging, niet dat ik enige creativiteit wil tegenhouden, maar zoals Wen al opmerkt, is een eerste testrit misschien wel handig, vooraleer je er het zand en boompjes bijhaalt. Het zou zonde zijn om dan weer een deeltje te moeten afbreken voor eventuele uitbreiding...

Testritten zijn uiteraard al gedaan! Wel met droge kranten eroverheen, zodat niks beschadigd of vies wordt. De micro gaat prima rond!
T is weliswaar een klein baantje, maar voor 1 of 2 auto's prima te doen. Ben benieuwd of de redcat er ook goed overheen gaat!

Steven

Gisteren en vandaag begonnen aan het spuiten van het wegdek. Met als volgende resultaat:
e2013419f9714726fd9fc32f1ae6ecae.jpg

023933b04eb0e0c25fa4ad604f576a53.jpg

14d9f24b3233ae0150b4024c183f14d7.jpg

e592bb0c127b62199ff4011666cc5965.jpg

Met de goedkope action verf...

Met wat donkere plekken van de ideale lijn!

Volgende stap is het gras opplakken!

Steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit.Vandaag een micro t gekocht,ben dus op zoek naar een goed plan voor een vaste binnen baan.Ik heb zeg maar 1,5 x3 meter x2 maar zit wel een knik in,maar een recht stuk van 6 meter kan ik wel kwijt.

Leuke baan,ik denk wat de lengte betreft ik wel aardig in de buurt kan komen,alleen de breedte haal ik niet.
Rij je daar de standaard uit de doos versie?
En als ik het goed gezien heb is de afscheiding pijp isolatie?
Moet maar goed blijven rond kijken op het web en hier natuurlijk om goede ideen op te doen.

Dit was mijn baantje.
Is denk ik wat groter dan de jouwe, maar helaas nog steeds te klein om goed mee te kunnen rijden. Ik kon in iedere geval nooit meer dan half gas geven.

http://youtu.be/yCxL2GILT_A
Dat is inderdaad een leuker baantje :)
Hard zal ik zeker niet kunnen op MN creatie. Maar goede lijnen nemen is ook erg leuk :) en dan hard gas geven tegen de schuine bocht.
Zo net even gereden en is toch best leuk. Als ik gas wil geven kan ik ook nog een keer een baantje maken in de stalling!

Leuke baan,ik denk wat de lengte betreft ik wel aardig in de buurt kan komen,alleen de breedte haal ik niet.
Rij je daar de standaard uit de doos versie?
En als ik het goed gezien heb is de afscheiding pijp isolatie?
Moet maar goed blijven rond kijken op het web en hier natuurlijk om goede ideen op te doen.

Lengte is ong 10m en breedte ong 3m.
Ja afscheiding is isolatie buizen van de gamma. 40 cent per meter. Hehehe. Heb het vast geplakt met ducttape en dan nietjes erin.
De losi is helemaal standaard. De brushless rtr versie op 2s. Heb in dat filmpje denk ik niet meer dan 1/3de gas kunnen geven. Enige mod is de steering mod. Anders hebben de losis zo grote draai cirkel dat ik de bocht niet kan nemen.

Die mod, ik heb hem nog niet toegepast, is toch alleen het plastic randje in het stuurblokje even vijlen?
Wilde hem eigenlijk zo lang mogelijk origineel houden

Als ik het goed begrijp verklein je met de steering mod dus de draai cirkel?
Zijn daar foto's of filmpjes van?
Zal als ik hem binnen krijg eerst eens zien wat de draaicirkel standaard is.
En dan weet ik of ik ruimte genoeg heb voor een baantje.

Nee man, wat snelst kapot gaat zijn die doorzichtig steering armpjes. Die buigen veel sneller dan dat de hubs kapot gaan.

Als ik het goed begrijp verklein je met de steering mod dus de draai cirkel?
Zijn daar foto's of filmpjes van?
Zal als ik hem binnen krijg eerst eens zien wat de draaicirkel standaard is.
En dan weet ik of ik ruimte genoeg heb voor een baantje.
Je krijgt toch een micro t? Wij hadden het over de 1/24 micro's. Die hebben een grotere draaicirkel. Vandaar die mod!
Filmpjes heb ik wel gezien op YouTube. Je kunt het proberen met Losi micro mod.

Het is gewoon een standaard mod hoor. Dat pas ik zelfs toe bij mij 1/8 serpent truggy. Die dingen hebben ook een standaard stuur uitslag van niks.

[mod]Zou je tussen iedere foto 1 of 2 enters willen geven? dan komen ze netjes onder elkaar te staan.
[/mod]

Back