1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jacques.1 zei:
maar nu kan jij dus al beginnen en kijk ik wel hoe `t gaat hoef het dan niet zelf uit te zoeken

Kan nog wel even duren hoor Jaques,

Moet eerst nog de hele aan/besturring enz. erin bouwen voor dat de romp "dicht" kan. Plus de andere lopende projecten............ Maar als ik het stabilo eerst gereed maak dan kan ik daar alvast op oefenen :wink:

Ha Teus,

Ziet er wel heel gaaf uit dat GTM lozenge
Heb je voor de 1/4, of de 1/3 schaal Lozenge gekozen? (Jouw schaal 1/3,5 zit er n.l. precies tussenin)
Welke afmetingen hebben die vellen ongeveer?

En natuurlijk als echte hollander, wat ben je ongeveer kwijt per vel in euro's?
(die DVII schaal 1:3.3 knaagt aan alle kanten met z'n lozenge beklede vleugels (en dat zijn heel wat meters) vandaar deze vraag) :D

Moet Frank wel gelijk geven hoor: je DVIII moet wel voorrang krijgen

Ralf

Hoi Ralf,

Ik heb voor de 1/4 schaal gekozen, zowiezo omdat ik de 4 kleuren lichte versie nodig had/wilde en dat is er nog niet in 1/3 schaal. En dan idd het prijsplaatje; 1/4 schaal kost $16,- per panel (40x150cm) en 1/3 schaal kost $30,- per panel (63x150cm). En als ik het nu zo thuis heb is een 1/4 schaal mooi passend, ik denk dat de vakken voor 1/3 schaal te groot zouden zijn geweest.

Uit en thuis was ik voor 4 panels 4 kleuren light $90,- kwijt incl. $26,- verzenden. Dat geeft dus zo'n €62'-, een €15,50 per panel. Lijkt misschien veel maar ga eens oratex kopen dan ben je ook €10,- per meter kwijt voor dezelfde #m[sup:b6ae4a38ec]2[/sup:b6ae4a38ec]! En dan moet het nog gespoten worden.

Die Fokker D-VII in 1:3.3, welke tekening/kit is dat Ralf?

Gr. Teus

Teus zei:
En als ik het nu zo thuis heb is een 1/4 schaal mooi passend, ik denk dat de vakken voor 1/3 schaal te groot zouden zijn geweest.

Lijkt mij ook als ik de foto zie, goede verhouding

Hum, :oops: de 1:3,3 DVII is nog steeds een hersenspinseltje
1/4 Gary Allen tekening vergroten (is reeds besteld maar laat nog op zich wachten, heb geen idee hoe lang post uit amerika erover doet maar 't is nu al 3 weken geleden.. :| )
Het idee is een grote WW1 kist die goed transporteerbaar is en goed vliegt (ZG62 met torquemaster)
Ben bezig een construktie te bedenken om de romp vlak achter de ondervleugel te delen
Je hebt dan de hele cabane setup, de motor en het landingsgestel als een geheel, en dit is redelijk door het trapgat te versjouwen
romp monteren, 4 vleugeldelen opsteken met tussenvleugelstruts, stekers erin en vliegen met die hap

Vindt deze wel heel gaaf
fokker-dvii-oaw-mfj.jpg

Zo, ben je ook weer op de hoogte van mijn ideeen
(waarom wil een mens toch steeds meer?)

Ralf

Ha die Ralf,

Mooie tekening als voorbeeld. :D
Die van mij is Volledig Rood, maar ben er nog niet uit watvoor andere kleuren erbij komen :help: waarschijnlijk wel veel Zwart, dat heeft wel iets sinisters op zo'n kist. :evilbat:

Toch zou ik graag de Schaal 1/3 DVII hebben (Balsa USA)...met ZG62 en Torquemaster......:-)

Leuk project voor meerdere..... :P

PS: Teus moet eerst die Fokker afbouwen :!: :!: :!:

Kreun, zag net deze :D

Av68672.jpg

Waarom zijn ze zo wreed gaaf?

Die Balsa USA 1/3 lijkt mij ook wel wat, misschien kunnen we gezamenlijk inkopen :D
Misschien kunnen we het ook gezamenlijk onze vrouwen uitleggen :?
We kunnen zeggen dat we de aandrijving al hebben, scheelt zeker de helft :wink:

Ben toch echt serieus aan het kijken wat er nou moet komen hoor!

Ralf

strutter zei:
Die Balsa USA 1/3 lijkt mij ook wel wat, misschien kunnen we gezamenlijk inkopen :D
Ben toch echt serieus aan het kijken wat er nou moet komen hoor!

ai ai ai, alsjeblieft niet doen dit, ik zie inderdaad al een squadron voor me...... die D7......geen spandraden.....hmmmmm
(Zondag nog een 1/3 Albatros met Lozenge bekleding gezien, niet die bekleding van Glen Torrance, maar zelf gemaakt, per kleur afgeplakt en gespoten :worship: ...............)

:hammer: tijd, ik heb meer tijd nodig :hammer:

Frank

Martin Barbier zei:
PS: Teus moet eerst die Fokker afbouwen :!: :!: :!:

Ja ja, ik moet nodig echt aan de gang.

En als die klaar is dan weet ik al wat me te wachten staat! :arrow: Een Fokker D-VII in 1/3 :P Net wat Frank zegd, geen spandraden, net als m'n D-VIII, dus gemakkelijk op te bouwen op het veld (plug and play) goede vliegeigenschappen en kleurenschema's te overvloede. En zo te horen zijn jullie ook allemaal om :lol:

Nu de vrouwen nog............................... :roll:

Gr. Teus

Van het weekeinde ook weer aan de D-VIII verder gegaan.

De scharnieren zitten nu op het hoorgte en richtingsroer en lopen mooi soepel. Ik heb dezelfde techniek gebruikt zoals de originele en dit gaat prima.

Nu verder met de roerhevels en de stuurkolom.

Stabilo-1.jpg

Stabilo-2.jpg

Stabilo-3.jpg

Is een prachtige lichte konstruktie Teus, is het een beetje sterk ook?
Zo'n ZG62 trilt een beetje natuurlijk, zat voor de DVII staart een beetje meer richting BUSA-methode te denken (beefed up balsa), maar als ik dit zo zie met die scharnieren is dit toch wel veel mooier met niet eens zo gek veel werk meer!

Idd bespannen en door met de rest :D

Ralf

Teus,

Leuke constructie, maar zie dat het rudder al iets onrond is lijk mij met vervoer toch ook erg kwetbaar.

Waarom niet eerst een strookje balsa inlijmen met daar tegen het ronde latje, dat lijkt mij steviger en meer vormvast.

Lekker doorgaan zo met bouwen zit hier maximaal te genieten 8) .

Ton

Weer een stukje verder met het begin van de stuurkolom. Ik ben van plan om hem met het hoogteroer mee te laten sturen. Op de foto's zijn de stuurdraden nog enkel uitgevoerd, maar dat wordt dubbel. Even op het model gezet en de draden aangesloten om te kijken of alles vrij en naar het zin loopt. En jawel 8)

Stuurkolom-1.jpg

Stuurkolom-2.jpg

Teus en Ralf,

Speciaal voor jullie ..... :music: .......Zal ik de 17e de Fokker DVII ( in Doos) meenemen.

Kunnen jullie toch kijken en eventueel voelen.... :zon:

Martin.

Vanavond de stuurkolom in elkaar gesoldeerd, en best wel aardig gelukt voor de eerste poging vanaf een foto dacht ik. Ziet er leuk uit zo.

Verder is de aansturing van alle roeren tijdelijk geplaast om te kijken of er nergens een kink in de kabel zit. De cockpit wordt verder niet helemaal schaal, zie je toch bijna niets van, maar de meters komen er nog wel.

stuurkolom-4.jpg

stuurkolom-3.jpg

stuurkolom-5.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back