1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die stuurkolom en dergelijke ziet er goed uit, maar die achterlijst van het richtingsroer vind ik niet kunnen. Deze is niet mooi rond en ik ben bang dat als je gaat bespannen dat deze op diverse plaatsen gaat breken. Misschien beter een goede mal maken en dan met heel dunne latjes om die mal lamineren en veel schuren om het weer rond te verkrijgen.

Leuk he, op iemands gemoedsrust werken :evil:

Ik had me er al bij neergelgd, onder het mom van oorlogsschade o.i.d. :? Maar vanochtend toch maar het reserveroer gepakt en passend gemaakt!

richtingsroer-update.jpg

nee hoor, was niet bedoeld om op je gemoedsrust te werken, maar ik zie in al jou werk de perfectie en dan nu ineens zo een klein foutje en dat vond ik storend en niet bij jou passen. En deze reserve ziet er inderdaad veel beter uit.

Teus,

Als je jouw foto's ziet en die van Ralf, :D is het net of jullie samenwerken :proost:
het zelfde vakwerk en dezelfde mooie foto's.... :bye:

Martin

Martin Barbier zei:
Als je jouw foto's ziet en die van Ralf, :D is het net of jullie samenwerken :proost:

Moet ook wel zeggen dat het zeer motiverend werkt! (Dit gaat straks met 4 man tegelijk!)
Zeker als je ziet dat Teus zijn kabels al getrokken heeft, ben vannavond gelijk met die van de Camel bezig gegaan

Richtingsroer ziet er goed uit Teus

Ralf

Zo, vanochtend voor de visite kwam opdagen gelukkig nognet even tijd om de steunen voor het stabilo te maken.

Stabilo-steunen.jpg

Teus zei:
voor de visite kwam opdagen
:lol: :rolling:

Jij gaat ook weer lekker Teus, mooi plaatje zo (denk dat het pilootje van mijn Camel dit ook te zien krijgt.. :rolling: :mrgreen: )

Nog dank voor de mooie DVD, heb hem nog niet helemaal kunnen bekijken... :?

Mooi werk, Ralf :bye:

strutter zei:
denk dat het pilootje van mijn Camel dit ook te zien krijgt.. :rolling: :mrgreen:

Denk het niet :lol: Of je moet je Camel'tje opvoeren............. :rolling:

Vanavond toch nog wat zin gekregen om de ammobox in elkaar te zetten. Ziet er gelijk al wat aangekleder uit. En valt niet tegen met 1 oog gemaakt (helaas oogontsteking gekregen met lap voor 1 oog.) Ik kan je verzekeren dat dat modelbouwen is met hindernissen :evil:

@ Ralf,

Ik hoop voor je dat Mick R. ook ammonition levert voor zijn gun's? (en bij mijjn weten niet :P ), zoals je ziet zijn de mijne al geladen :wink:

Ammobox-2.jpg

Ammobox-3.jpg

Ammobox-1.jpg

Goed dat je weer bezig bent Teus, zie er wederom weer gaaf uit
Wat is dat toch met die blessures? eerst Martin, nu jij, sterkte!

Ammo boxen zien er goed uit, past dat spul van GTM een beetje?
Mijn Camel moet al Sonja Bakkeren, dus ammo is uit den boze

Teus zei:
zoals je ziet zijn de mijne al geladen
Met maar een oog kun je slecht diepte zien, daar komt Els weer goed mee weg vannavond :rolling:

Ralf :bye:

strutter zei:
Ammo boxen zien er goed uit, past dat spul van GTM een beetje?

Het is een eigen ontwerp, wel afgekeken hoe Glenn het heeft gedaan een beetje :wink:

En dat diepte probleem is idd. een probleem :wink:

Ralf,

Teus heeft vanaf nu "Herr Spandau: :roll:

Iederneen heeft een bijnaam, leuk voor op zij DVII. :oops:

Ooglapje heeft ie al, nu nog een lange lederen jas. :evil:

Barbaar

Vandaag eerste aanzet/probeersel voor het reproduceren van de z.g.n. Fokker moer, dit alles met wat visuele hindernissen. Hoe hij anders heet weet ik ook niet, maar hij ziet er ongeveer zo uit en kan/mag niet kunnen lostrillen door zijn onevenredigheid :roll: Deze moeren worden gebruikt om de topdekking vast te zetten

fokkermoer_replica.jpg

Frank Hartog zei:
knikvleugeltje zei:
Hoe jullie dat zo snel voor elkaar krijgen.................................... :?

Oh, maarre da's heel makkelijk hoor:

Je doet net alsof je het allemaal kunt, en begint dan gewoon :mrgreen:

Frank

:arrow: Dat is een hele strakke opmerking Frank,

Maar hij klopt wel :wink: Gewoon bouwen Taco, en zien waar het schip/vliegtuig strand, of niet................ :lol: Voor mij is dit ook allemaal nieuw en heb dit nog nooit zo gedaan op deze manier zonder bouwtekening enz. Alles uitzoeken kost wel een hoop tijd /werk maar geeft straks als hij gereed is een hoop voldoening denk ik.

Gr. Teus

Martin Barbier zei:
Hoeveel tijd ben je voor 1 zo een fokker-moer kwijt om te maken ?

10 minuten a een kwartiertje,

* kegeltje uit een grote ring slijpen/snijden
* M3 boutje verzilveren met een druppel zilversoldeer
* daarna kegeltje in de druppel solderen

Heb er gelukkig maar een stuk of 12 :wink:

Ik ben nog aan het nadenken om het wat origineler te maken, dan moet er eerst een 3/4 kogeltje op de M3 gesoldeerd worden en dan een echte kegelvorm daar weer aan :roll: Moet alleen een kegel van staal vinden wat qua vorm/maat in de buurt kom.

En als dat niets wordt dan houden we het zo. :wink:

Hieronder de originele moer van een D-VII, zoals je ziet is dit een kegel i.p.v. een plaatje wat ik nu eerst heb gebruikt.

fokkermoer.jpg

Gr. Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back