1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo,

Van de week weer eens wat tijd gemaakt voor de D-VIII. :help:

Alle webbing zit nu in de vleugel (tippen). De ailerons zijn eruitgehaald. Nu kan er verder gegaan worden met de bevestigingspunten en de servoplaatsing, de bedrading en de vleugel lock. En dan de indekking........... met 0.4mm triplex ala Frank zijn F-II.:cool:

Wordt toch een aardig bakbeest :) En zoals ik hem nu ff vlug uitbalanceer dan hoeft er waarschijnlijk geen lood in de neus. :D

8-jan-2008-01.jpg

8-jan-2008-02.jpg

Zo, Van de week weer eens wat tijd gemaakt voor de D-VIII.

YES! :banana::banana:

En zoals ik hem nu ff vlug uitbalanceer dan hoeft er waarschijnlijk geen lood in de neus. :D

Dat zou heel mooi zijn Teus, knap werk hoor!

Plaatje ziet er super uit

Ben benieuwd hoe lang jouw vleugel-bevestigings-pijp is en welke diameter?

Groet, Ralf

Vandaag bezig met de ailerons,

Opzet is zo'n beetje als de echte, ziet er wel goed uit zo. Ik heb een 8mm alu buis gebruikt waarin een kunststof lager zit op 3 plaatsen en als scharnierpen 2mm verenstaal. het roer wordt ingedekt met 0.4mm ply. Het was even uitzoeken maar deze constructie is spelingvrij :D Dat is wel het nadeel dat je alles moet uitvinden bij de bouw van dit model, maar wel leuk om te doen.

Gr. Teus

aileron-1.jpg

aileron-2.jpg

Hoe ga je de neus van de aileron doen?

Ik zie er een klein stripje ply onderuit steken, maar daarmee red je het toch niet?

jan.

Zo, servo geplaatst en aangesloten om te kijken of het wel zo werkt als ik in gedachten had :rolleyes:

Als servo ga ik de Hitec 645mg's gebruiken, en ja hoor, het werkt gelukkig zeer goed :D

@ Jan, De neus had ik eerst in gedachte om hem mee te buigen van de 0.4mm ply, maar dat wordt wat lastig dus heb ik in alle wijsheid besloten om die waarschijnlijk van balsa te maken en dan in de G4 te zetten. Zie je straks niks meer van want het hele zaakje wordt groen geverfd :p

Gr. Teus

aileron-3.jpg

Dit moet voldoende uitslag zijn.

aileron-4.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, eerste aileron is gereed na wat tegenslag :(

Het is verder goed gelukt, maar de aansturing heb ik gewijzigd! Eerst had ik een pull pull, maar naar nader inzien werkte dat toch geen 100 punten. Door het verschil in armen op de servo (te klein, en meer ruimte is er niet) en op de aileron bleef er toch wat slob inzitten met uiterste uitslag. Het had waarschijnlijk wel gekund maar toch! Nu wordt de aileron aangestuurd door een normale 3mm trekstang wel volgens de schaalpositie, en de onderste kabel gaan we simuleren met een bevestiging in de vleugel met een veer.

aileron-5.jpg

aileron-6.jpg

aileron-7.jpg

En ook nog meer goed nieuws vanavond :banana:

Eindelijk de Nitrate en Butyrate dope kunnen vinden via een kennis. Dus als dat er is kunnen we verder met de Lozenge bekleding. Eerst testen op de wielcovers en het stabilo en fin. :)

Eindelijk de Nitrate en Butyrate dope kunnen vinden via een kennis. Dus als dat er is kunnen we verder met de Lozenge bekleding. Eerst testen op de wielcovers en het stabilo en fin. :)

Zeer interessant :)
Ik kijk uit naar de foto's en het resultaat.

hoi teus ,

dat is leuk , maar laat mij ook weten hoe je aan dat spul kan komen
zoals je weet zoek ik dit ook nog :D

gr. jacques

maar laat mij ook weten hoe je aan dat spul kan komen
zoals je weet zoek ik dit ook nog :D

Ben ik mee bezig Jacques, Ik krijg eerst een litertje van elk (van een hobbyist), en als het goed is een adres van de leverancier.

Zodra ik het weet mail ik het je door.

Gr. Teus

Weinig gedaan afgelopen weken,

De twee ailerons zijn wel inmiddels helemaal gereed, en ga nu verder met de vleugelbevestiging.

Ondertussen het bedachte uitlaatsysteem (verlenging van de uitlaat zoals op foto zou volgens de verkoper van de "Merker" dempers absoluut geen problemen mogen opleveren bij benzine) gesoldeert met zilver en de motor op de testbok geplaatst om morgen bij mij voor het eerst te gaan lopen. Zoals op de foto kan ik alles onder/achter de kap houden :D

Motor moet eigenlijk nog inlopen, heeft nog geen 5 liter gehad toen ik hem overnam van een clublid :D dus ben zeer benieuwd hij loopt met deze utilaat/prop combinatie. Er zat bij de vorige eigenaar n.l. een resopijp achter en hij draaide een 22x10.

Als het dus goed gaat morgen meer nieuws :p

ZG-62-testopstelling-01.jpg

ZG-62-testopstelling-02.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Lopen doet ie wel maar of je het topvermogen met deze combinatie eruit kan halen weet ik niet.
Kijk uit dat je workmate er niet vandoor gaat!:rolling:

Mooi setupje zo Teus :thumbsup:

Je zou voor ons eigenlijk even een filmpje moeten maken als hij loopt, ben wel benieuwd hoe dat klinkt zo :rolleyes:

Hans, topvermogen hoeft niet bij zijn DVIII, hij heeft power zat zo
Bovendien zal hij minder geluid maken door het lagere toerental

Mooi hoor, ben benieuwd :yes:

Groeten, Ralf

Idd. Hans,

Er is voor deze kist geen topvermogen nodig, heb spare genoeg. Vandaar de groots mogelijke prop (lage toeren/geluid) en de standaard demper is noodzaak voor het ontwerp. Ik heb geen plek voor de mooie TC demper. En volgens "Her Merker" heeft het verlengen van de uitlaat op deze manier geen invloed op het vermogen! Dus daar ga ik als (benzine)leek dan maar van uit.

Video van het draaien wordt eerst niks Ralf :mad: Ik zou van de week de FCO-2 binnen krijgen om te testen, maar heb nog niets mogen ontvangen helaas :(

Gr. Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back