1/4 wavelength cloverleaf??

Tadango

Forum veteraan
Zou een 1/4 wavelength cloverleaf ook goed werken of totaal niet? Voor 900Mhz worden ze anders wel erg groot en kwetsbaar. 1/2 wavelength is ook een optie, scheelt ook al enorm en kan net iets nauwkeuriger. Iemand ervaring ermee of een theorie? Op internet kan ik niets vinden eigenlijk.

Vlieg je op 900mhz dan?

NIET DOEN, dit is de band waarop de mobiele telefoons zitten. Zwaar illegaal bezig.

Vlieg je FPV in omgeving groningen? Misschien kom ik wel een keertje met een vriend van mij naar avio eelde, wij hebben zelf ook FPV. Inderdaad niet met 900MHz vliegen je hebt een kans op een boete van 1200 euro als ze er achterkomen ;)

Bijna alle FPV systemen zijn verboden... Ik vroeg me gewoon af of een 1/4 cloverleaf ook werkt omdat de antenne's erg onhandig zijn bij lage frequenties.

Ik vlieg geen FPV.... nog niet. Wellicht ooit.

Nee dat gaat niet werken; je sluit de antenne dan kort op een plaats waar dat niet kan.

Gelukkig heb je op lage frequenties niet echt CP nodig; je redt het ook goed met ¼λ whip of ½λ dipole antennes. Op hoge frequenties zoals 5.8GHz wel, maar dan heb je het probleem van onhandige afmetingen niet.

Martin

Back