1.5 cc diesel combatmodellen

Ik wil in de Oekraïne 1.5 cc diesel combatmodellen gaan bestellen. De vorige keer hebben ze mij 38 Euro het stuk gekost maar dit was maar een serie van 8 modellen. Ik denk de prijs naar de 35 te kunnen krijgen maar dan moet ik wel meer modellen kunnen bestellen.
Momenteel heb ik al 12 modellen op een lijst staan. Wie wil er meedoen en voor hoeveel modellen??

Modellen zijn RTF dus met een dieseltankje en stomtoevallig past mijn motor er op. De JAK trouwens ook.

Loet

Wat moet de glow versie kosten?
Deze is goedkoper dan de diesel versie.
Dus kan je wat geld besparen door er zelf een tankje in te hangen.

Groet Robert-Jan

Robert-Jan zei:
Wat moet de glow versie kosten?
Deze is goedkoper dan de diesel versie.
Dus kan je wat geld besparen door er zelf een tankje in te hangen.

Groet Robert-Jan

Geen idee. Maar dan moet je de bespanning er af halen, Glowcompartiment eruit halen. Dieseltankje solderen, Stuk uit je voorlijst peuteren. Model gedeeltelijk opnieuw bespannen.
Ik denk dat het model misschien maar een paar Euro goedkoper is.

Loet

Iedereen (lijkt een beetje te enthousiast) die belangstelling heeft kan me een mailtje sturen.

Loet

Heel mooi,

Op het moment hebben we:

Leo 4
Monique 4
Loet 4
Marco L 2
Fred M 5
Owen 4
Robert J 1 (gewoon dwars door hem heen vliegen en je hebt gewonnen met je 2 of meer modellen
Pieter P 3
Herbert 1 (gewoon dwars door hem heen vliegen en je hebt gewonnen met je 2 of meer modellen

Aluminium motorbalken heb ik op voorraad.

Kunnen we lekker wat opschroten volgend jaar.................. :D

Loet

Bram Anker zei:
Loet,

3 voor mij.

VrGr, Bram

Heel mooi,

Op het moment hebben we:

Leo 4
Monique 4
Loet 4
Marco L 2
Fred M 5
Owen 4
Robert J 1 (gewoon dwars door hem heen vliegen en je hebt gewonnen met je 2 of meer modellen
Pieter P 3
Herbert 1 (gewoon dwars door hem heen vliegen en je hebt gewonnen met je 2 of meer modellen
Bram 3

Loet

marco_leeflang zei:
komt er gezien de belangstelling ook een 'workshop' hoe vlieg ik combat :?:

Ja, en dat noemen we een wedstrijd :D Gaan we doen he, er zijn straks zoveel modellen in omloop, daar kunnen we een dag plezier mee hebben!!!

VrGr, Bram

marco_leeflang zei:
komt er gezien de belangstelling ook een 'workshop' hoe vlieg ik combat :?:

Op de Peel in het voorjaar lekker met zijn allen trainen en een paar voorzichtige potjes tegen elkaar vliegen. Monique en ik beginnen zo ieder jaar en voor je het weet worden de potjes intensiever en beter.
Om de Peel op te komen moet je je bijtijds opgeven bij Monique.

Ik kijk er naar uit want altijd verliezen van mijn zusje is ook niet leuk. :D

Loet

Leo 4
Monique 4
Loet 4
Marco L 2
Fred M 5
Owen 4
Robert J 1 (gewoon dwars door hem heen vliegen en je hebt gewonnen met je 2 of meer modellen)
Pieter P 3
Herbert 1+1=2 (kiest eieren voor zijn geld (zie Robert J)
Bram 3

Op de laatste dag op Almere heb ik een heel leerzaam oefenboutje met Fred gevlogen, ongeveer wat ik ook al met Robert Jan had afgesproken als 'kneuzencombat': twee toestellen met streamer. De een speelt vos en blijft level vliegen. De ander probeert nét geen hit te scoren. Géén figuren, dus geen loopings en dergelijke, dus dan ook geen line tangles, alleen achter de vos aanvliegen (hoger, zodat je de cirkel sneller aflegt) en duiken naar het einde van de streamer. Ik denk dat we dat eerst onder de knie moeten hebben voor we verder kunnen, maar wel gaaf als we met zoveel mensen op het zelfde beginnersnivo zouden zijn.

Op de laatste dag op Almere heb ik een heel leerzaam oefenboutje met Fred gevlogen, ongeveer wat ik ook al met Robert Jan had afgesproken als 'kneuzencombat': twee toestellen met streamer. De een speelt vos en blijft level vliegen. De ander probeert nét geen hit te scoren. Géén figuren, dus geen loopings en dergelijke, dus dan ook geen line tangles, alleen achter de vos aanvliegen (hoger, zodat je de cirkel sneller aflegt) en duiken naar het einde van de streamer. Ik denk dat we dat eerst onder de knie moeten hebben voor we verder kunnen, maar wel gaaf als we met zoveel mensen op het zelfde beginnersnivo zouden zijn.

Ik heb het zelfde gedaan met Rik.
Erg leuk. Eerst mijn streamer aan zijn kistje gevoerd en dan de zijne raken.
Het viel niet mee. Je wordt nerveus als je dicht bij komt. Nu vliegt de Star ook niet het aller-strakst.
Ik heb een aantal malen de streamer geraakt maar er ging niks af.
Ik dacht dat mijn hand gelijk met de zijne was. Misschien op het moment van de hit je handvat wat naar binnen trekken?
Marco zei dat de mini wak veel beter vloog. Ook met een webra of een andere minder snelle motor. Ik ben benieuwd.

Groet Robert-Jan

RJ, het kan zijn dat de Mejzlik streamers die jij gebruikte gewoon te stevig zijn voor een Webra Record. Ik adviseer je eens gewoon crepepapier van de Bruna te gebruiken. Ga ik de eerstvolgende keer ook doen.

[quote="Robert-JanMarco zei dat de mini wak veel beter vloog...[/quote]

het 1,5cc combat model heb ik van Loet en is volgens mij afkomstig van Chornny dus niet de mini wakkerman welke een andere achterkant heeft.
vergeleken met de Star vliegen deze modellen beduidend beter, draaien korter etc.

de duivel

Er zijn 15 diesel-combatjes binnen gekomen vandaag, Natuurlijk net na de meeting van gisteren in Winterswijk.

Is het een idee dat ik de modellen mee geef aan Herbert en dat hij ze een keer meeneemt naar Almere. Volgens komen de meeste bestellers daar wel eens of wonen er redelijk in de buurt. Andere ideeën zijn ook welkom.

Omdat het er nu 15 zijn kan niet iedereen zijn bestelde aantal krijgen. Er moet een beetje verdeeld worden. Monique en ik (en ik denk ook Leo) kunnen deze ronde overslaan.

Loet

Back