1:8 Brushless ESC's en motoren topic.

Slashbasher reed hier een tijdje terug mee.
Maar volgens mij vond ie em te grof lopen, hoewel dat ie sensored is.
Hij was er i.i.g. niet erg tevreden over!
http://www.robitronic.com/files/manual/R03200/Product_Information.pdf

Wat is jullie mening mbt deze 1/8 motoren?

Het zullen wel een 2 pole motoren zijn aangezien ze geleverd worden
Inklusive Aluminium Kühlkörper mit Lüfter. ;-) Winkelprijs ca € 75,-​

Deze motoren als budget vriendelijk, gesensord alternatief voor bv de 3500vxl op de standaard vxl3s (ze trekken niet mega veel ampere's deze motoren lijkt), zou dat wat zijn? Zouden deze motoren beter bestand zijn tegen 3 cells lipo dan de 3500vxl?

Ik heb me gisteren samen met een SCR10 zo een 6.5T robotronic aangeschaft.

Heb er nog niet mee kunnen testen maar pakketje ziet er niet slecht uit.
Zit een heatsink en ventilator bij standaard bij in de doos.

Je voelt wel dat de magneet vrij sterk is en de rotor is met de hand niet makkelijk te verdraaien.

Ga wel aan het geluid van de M1 tandwielen moeten wennen :p.

Na volgend weekend zal ik je een deftig oordeel kunnen geven.

Beetje later als gepland maar toch even een review:

Heb de motor dus getest op 2de wedstrijd in Charleroi en was eerst véél te kort gegeared met 13T tot 15T op std. 46 spur.
.Gelukkig kon ik op Gies rekenen en kon van hem een 18T proberen (waarvoor mijn dank).

Auto ging goed redelijk op de baan maar vond de motor net te soft.
Robotronic levert de 6.5T als snelste optie maar zou voor een volgende (tegen mijn eigen principes in) voor 4.5t of 5.5t gaan.

Vanaf ik een regelaar heb die 3cell aankan ga ik dit eens proberen.
Ben er alleen nog niet uit of hij dan korter of langer gegeared moet worden vanwege het hogere voltage?

Wel spijtig dat de SCRT op één dag m'n body vernield heeft zonder dat ik er een foto van had kunnen maken. Zou natuurlijk kunnen dat de body eerder mijn eigen schuld was :oops:.

Nou, hier dan maar.

Weet iemand wat meer te vertellen over de xerun 150A setjes?

is er een wezenlijk verschil met ezrun of is het eigenlijk een andere verpakking?

Hangt er vanaf of je'm als opto regelaar koopt of met HV-BEC of S-BEC.
Als je'm als opto regelaar koopt dan heb je nog een externe BEC nodig of rx-pack.

Heren,

Ik heb een probleem met mijn regelaar.
De Mamba Monster.

Kort uitgelegd. Dood.

Lang uitgelegd;

Ik heb de regelaar nieuw 2dehands gekocht. Iemand had hem uit garantie terug gekregen en ik heb hem ervan verlost zeggen we dan maar.
De regelaar heeft nog geen 5 ritten achter de rug. Hij zat nog nieuw in een zakje toen ik hem van de vorige eigenaar overnam..
Eerste problemen waren dat de regelaar uitviel als ik op 4s reedt. Dit lag later aan de Cut-off. Nu heeft de regelaar een 2tal weken stil gelegen. Door een verhuis.

En vandaag wou ik weer rijden. oke geen problemen rustig wat rondjes rijden op 4s op een zeer langzaam tempo. Kom ik iemand tegen en wat staan kletsen, na een 5tal minuutjes wil ik verder rijden en doet die wagen gewoon niets meer.

Weird..
ff uit&aan zetten, niets.

Batterij afkoppelen en terug insteken , zenderset terug opnieuw opzetten. Oh hij werkt weer:rolleyes:

Alleen reageerde de servo heel sloom. (traag) en de gas reageerde ook heel vaag.

Geen probleem. Gewoon nog is ff een toertje te doen. Nja na 5 meter gewoon weer uitgevallen.

En dan kreeg ik hem weer ff niet aan de praat. Andere ontvanger/accu geprobeerd. Gewoon niets.
Regelaar geeft gewoon geen signalen meer geen led's die beginnen te branden.

Ik had al gehoord dat de schakelaar wel eens voor problemen durfde zorgen ? Nja die er dan maar eens afgehaald en dan nog is geprobeerd. Niets.
Er werd niets warm of heet.

Heb de case nog niet opgehad. (vervalt de garantie dan?)

Iemand al voorgehad ?

Ale , vanmorgen werkte die weer perfect. Dan ging ik dus rijden want het is prachtig weer! Na 3 minuten weer hetzelfde verhaal.

Straks eens aan de pc hangen.

Iemand andere suggesties

olli.
de garantie vervalt niet als je hem opendoet!
wat je nog kan doen is je kabeltje inkorten van de schakelaar.dat heb ik laats moeten doen om hem weer te laten werken.dacht ook eerst aan de schakelaar.dan die maar afgeknipt. nikske.
nog eencentimetertje verder afgeknipt. weer nikske.
tot uiteindelijk hij nog maar een klein centimeter kabel meer had. en dan was het eindelijk goed! veel succes.

groeten

Ale , vanmorgen werkte die weer perfect. Dan ging ik dus rijden want het is prachtig weer! Na 3 minuten weer hetzelfde verhaal.

Straks eens aan de pc hangen.

Iemand andere suggesties

olli.
de garantie vervalt niet als je hem opendoet!
wat je nog kan doen is je kabeltje inkorten van de schakelaar.dat heb ik laats moeten doen om hem weer te laten werken.dacht ook eerst aan de schakelaar.dan die maar afgeknipt. nikske.
nog eencentimetertje verder afgeknipt. weer nikske.
tot uiteindelijk hij nog maar een klein centimeter kabel meer had. en dan was het eindelijk goed! veel succes.

groeten

Ge moet wel die kabeltjes terug aan elkaar solderen he :/

Ik had ze verlopig in elkaar gedraaid.

Het leek te werken maar ook niet voor lang, ook steeds een centimeter eraf als het niet over was maar nu staat er nog maar een centimeter. En de regelaar heeft het nog altijd..

Heb vandaag er zowat heel de dag met bezig geweest en hetgeen dat ik meer kan zeggen is, dat als die zichzelf normaal kalibreert of de cellen telt wanneer ik hem opzet ik ongeveer een minuutje op volle kracht kan rond toeren.
Daarna valt die uit. Maar oftewel valt die gewoon dood. gewoon niets meer geen leds , niets. En springt af entoe al stotterend terug op na een 5tal minuutjes, Of hij valt uit en kan ik nog sturen, trager is de servo dan duidelijk, en alle leds branden van de regelaar of enkel de oranje brandt (wil zeggen dat die gwn neutraal staat) maar kan dann ook slechts sturen en meer niet.

Kan dit aan de software liggen? Heb nog niet de kans gekregen om hem aan de pc te hangen..

Op de blackjack had ik ook ne lipo die zaterdag nog goe was en zondag opeens 1 slechte cel. Check uw cellen goed zodat ge zeker de LVC kunt uitsluiten.

Mijn programme van Castle Link geeft aan dat deze niet verbonden is met men regelaar. Terwijl deze aangesloten is en het groene ledje brand van de regelaar. Zou het kunnen dat er van de ontvangerkabel dat fichke iets los zit ? Op het eerste zicht zie ik niets maar wie weet is het zoiets dom.

Lipo is niet aangesloten.

Groen brand constant en het rood flikkert op de Castle link.

EDIT, Wou nu nog eens proberen en had nu ook al storingen op mijn 2.4Ghz zendertje van hobbyking.

Laatst bewerkt:
Back