1:8 Brushless ESC's

ruudxd

Forum veteraan
Hallo Allen,

Ik heb een paar vragen:

1. Waarvoor staat het aantal A's bij ESC's?
Ik weet dat het voor ampére staat maar is dat dan hoeveel de ESC kan geven of hoeveel de ESC trekt?

2. Wat is een goede ESC voor een RC8Te?
Ik zat zelf te twijfelen tussen de Tekin RX8 Combo of een Quark Air master met een ??? motor.
Alledrie geven ze Max. 6s maar dat ga ik nooit gebruiken.
Dus wat is dan de beste keuze?
Ik heb de RX8 combo gekocht maar ik zit nu te denken of ik niet beter voor de Quark had kunnen gaan?
Ik kan de bestelling nog annuleren.

Alvast bedankt,

Ruud

Hou je bij de Tekin ... grandioze regelaar voor 1:8 Offroad. Raadzaam is wel een motor te nemen met sensor (T8 2200 Kv bv) zo maak je optimaal gebruik van de regelaar. Dat hij max 6 kan geeft niet je rijdt het prettigst op 4S.

1) Das de maximale hoeveelheid ampère die het systeem trekt op lange termijn, dus een 120a MMM esc zal als je echt als een idioot optrekt en remt maximaal 120 ampère van de batterij trekken, dit is dus ook de maximale hoeveelheid Amps (en Amps*Volt=vermogen) die je aan de motor kan leveren. De echte burst piek spanning word gelevert door een capacitor die ergens op het board zit... (die van de ezrun 60amp escs zitten extern aan een draad maar dat is bij mijn weten een uit zondering)

2) RX8 hoor ik veel goede dingen over, MMM zijn ook prima maar daar heb je soms een lemon tussen zitten die zichtzelf op blaast maar de klanten service is naar alle dingen die ik hoor prima...

Quarks hoor ik ook goede dingen over, die zou je bijvoorbeeld kunnen combineren met een Neu of een Fegio (of hoe je dat ook spelt) ik hoor dat de 1800-2000 kv range erg prima is voor buggies en truggies... Er is volgens mij een 8 scale ESCs topic ergens...

1) Das de maximale hoeveelheid ampère die het systeem trekt op lange termijn, dus een 120a MMM esc zal als je echt als een idioot optrekt en remt maximaal 120 ampère van de batterij trekken, dit is dus ook de maximale hoeveelheid Amps (en Amps*Volt=vermogen) die je aan de motor kan leveren. De echte burst piek spanning word gelevert door een capacitor die ergens op het board zit... (die van de ezrun 60amp escs zitten extern aan een draad maar dat is bij mijn weten een uit zondering)

Sorry hoor ,maar bovenstaand te hebben gelezen denk ik dat je ergens iets gehoord hebt maar er geen moer van snapt.
Als je dat erbij zet is het prima .
Maar het klopt voor geen meter ,geef a.u.b. geen adviezen als je het niet snapt.

Een esc trekt geen stroom dat doet de motor !
Zeker kan een 120 ampère regelaar meer stroom doorlaten dan 120 A,
Soms krijg je rooksignalen en als het pieken zijn overleeft de regelaar het wel .
Moet niet te lang duren natuurlijk.

Dit alles is afhankelijk van je ondergrond gearing en hoeveel volt je gaat rijden ,en het type accu [aantal c ]

Groeten Wiebe.

Laatst bewerkt:
Zou het handig zijn om hier een algemeen topic voor 1:8 brushless motoren en ESC's van te maken?

Liever niet met zo'n slechte TS. Bovendien is er al een MMM topic volgens mij.

Gebruik niet de Airmaster inderdaad, deze heeft geen achteruit en je zult met een externe BEC moeten werken aangezien de ingebouwde te zwak is wanneer je hoger dan 3S gaat rijden (volgens mij was het 3S, kan ook 4S).

Die Tekin is een leuke regelaar dus geen zorgen maken en er van genieten.

Een 1/8 topic is er al hoor. Als je dat even gevolgd had, dan zou je weten dat ook vraagjes over truggy's af en toe voorbij komen. Je kan er zowel vragen over de auto zelf, banden of motoren/ESC's stellen.

@TS: Blijf maar bij de RX8 dat is de beste regelaar imo. Hij ging vroeger wel makkelijk stuk, maar het lijkt erop dat regelaars met de "3 hole case" het beter doen. De MMM is een leuk alternatief, maar de software van de RX8 heeft toch een stapje voor op de MMM. En sensored schijnt ook fijn te rijden, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Back