1/8 buggy circuit maken

Ik ben van plan van zelf een buggy circuit aan te leggen naast de fruitbomen van men schoonvader(en ik heb zijn toestemming) :p

Kunnen jullie me wat tips geven naar wat ik moet kijken bij de aanleg van dit speelterein ;-)
Voorlopig heb ik een lengte van een 100m en 10 a 12m kan ik breed gaan.
Volgend jaar gaan er een paar gangen bomen weg en dan kan ik wat breder gaan.

groetjes

Tip: stellage maken zodat je hoger staat met zender.
Niet voor de zender, maar voor de optische kijk op het cicuit!
En niet voor èèn persoon, maar voor alle rijders in een heat(race)

Mvg. Richard

Ik ben van plan van zelf een buggy circuit aan te leggen naast de fruitbomen van men schoonvader(en ik heb zijn toestemming) :p

Kunnen jullie me wat tips geven naar wat ik moet kijken bij de aanleg van dit speelterein ;-)
Voorlopig heb ik een lengte van een 100m en 10 a 12m kan ik breed gaan.
Volgend jaar gaan er een paar gangen bomen weg en dan kan ik wat breder gaan.

groetjes

Gezien je een lang smal circuit heb kun je iets leuks doen met verhoogde/snelle bochten (word het een lekker vlot circuit) Verder heb ik eigenlijk totaal geen ervaring met circuits. Ik bash alleen maar, geen circuits rijden.

Enige tip die ik kan geven is denk "drainage waar mogelijk" Dit hebben wij in rijbak voor paarden ook, en hoe erg het ook regent. Geen plassen te zien (wel het zand nat) Het kost wel wat, maar mischien kun je hier of daar wat buizen vinden. Als er maar wat buizen liggen helpt het al enorm :).

Tip: stellage maken zodat je hoger staat met zender.
Niet voor de zender, maar voor de optische kijk op het cicuit!
En niet voor èèn persoon, maar voor alle rijders in een heat(race)

Mvg. Richard

Richard is een verhoog van 1.5m genoeg? er staat nog een kar te staan.

aatje93 drainage ligt er al vanwege de fruitbomen, en een klein beekje ligt er ook naast.
K'ga zeker al rekening houden met jullie tips.

mvg Jonas

Richard is een verhoog van 1.5m genoeg? er staat nog een kar te staan.

aatje93 drainage ligt er al vanwege de fruitbomen, en een klein beekje ligt er ook naast.
K'ga zeker al rekening houden met jullie tips.

mvg Jonas

Gezien je een kar hebt is het voordeel dat je hem overal waar je wilt kunt neerzetten :).

Maar ik denk dat kruisingen met jumps en hogere bochten erg leuk kunnen zijn voor een 1/8 (met de kruisingen bedoel ik zegmaar een soort jump over de baan heen ~ lastig uit te leggen :P)

Als wanden word veel pvc buis gebruikt dat buigbaar is (zelfde als drainage buis zegmaar) En dan wat zand erin dat ie blijf liggen.

Gezien je een kar hebt is het voordeel dat je hem overal waar je wilt kunt neerzetten :).

Maar ik denk dat kruisingen met jumps en hogere bochten erg leuk kunnen zijn voor een 1/8 (met de kruisingen bedoel ik zegmaar een soort jump over de baan heen ~ lastig uit te leggen :P)

Als wanden word veel pvc buis gebruikt dat buigbaar is (zelfde als drainage buis zegmaar) En dan wat zand erin dat ie blijf liggen.

A dat is pvc buis, dat wist ik niet. Ik vroeg me al een tijdje af wat dat was.
Ja zo'n kruising met jump begrijp ik. kzie het al voor me :p
Is ook wel een goed idee, zeker omdat ik beperkt zit in de breete...
mvg

Deze baan hebben wij speciaal voor de truggycup uitgetekend en aangelegd. Grof gezegd hebben we deze in 3 tot 4 uurtjes neergelegd (inclusief rijdersstelling, dranghekken, telsysteem, sleutelplaatsen). PVC buizen zijn mantelbuizen die we met U-pennen in de grond slaan. Ongelijke kruising heeft geen enkele keer een probleem opgeleverd, zelfs niet in de startersklasse.

Oppervlakte was 45 x 30 meter en baanlengte 256 meter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze baan hebben wij speciaal voor de truggycup uitgetekend en aangelegd. Grof gezegd hebben we deze in 3 tot 4 uurtjes neergelegd (inclusief rijdersstelling, dranghekken, telsysteem, sleutelplaatsen). PVC buizen zijn mantelbuizen die we met U-pennen in de grond slaan. Ongelijke kruising heeft geen enkele keer een probleem opgeleverd, zelfs niet in de startersklasse.

Oppervlakte was 45 x 30 meter en baanlengte 256 meter.

ja da is wel een toffe baan zo te zien, en de jumps in hout.

dat zie ik zeker ook zitten.
mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ehm, we hadden 400 meter aan buizen liggen...waarde daarvan is zo ongeveer € 400,00. Ik neem aan dat je niet zomaar even voor dat geld buizen neer gaat leggen. Goedkoper alternatief is wellicht tuinslang of touwen.

ja daar moet ik nog een oplossing voor zoeken, mss zoals je zegt met tuinslang.
het geen ik wil maken zal stukken kleiner zijn hoor. en ipv houten jumps zal het ook goedkoper zijn als ik zand neem. men buurman is een vijver aan het graven en heeft zand dat hij niet kwijt geraakt :-)

Back