1:8 Buggy wielen met offset.

:help:Ik zoek 1:8 buggy wielen met offset (1/2 of full. )
Ik kan er alleen helemaal geen vinden. zijn er voor 1:8 buggies offset velgen gemaakt (net zoals voor Truggies?)
Zelfs de JConcepts Rullux heb ik alleen maar zonder offset kunnen vinden.

Ik was eigenlijk op zoek naar wielen met spaken. (dus geen Dish), maar wel met offset. Maar gezien ik nog helemaal geen offset velgen heb kunnen vinden, denk ik dat ik al lang blij moet zijn als ik velgen met offset kan vinden!

Ik wil er on-road bandjes op leggen voor m'n Traxxas Rally opbouw. (niet VXL, maar 1/8 scale. )

Anders gewoon offset hubs erop zetten ;)

Een korte (5 sec) Google zoektocht levert me geen offset buggy wielen op helaas.

Voor buggy's heb je alleen 0-offset velgen, wil je breder dan moet je de hubs aanpassen; die zijn in verschillende 'diktes' te vinden...

Ok, laat ik even uitleggen waar ik mee bezig ben.
Ik heb, sinds ik de Slash 4x4 heb niet meer met m'n E-Slayer conversie gereden.
Beetje jammer op zich. Nu had Remco (kameraad van me) nog een E-Revo chassis op reserve liggen, en dacht ik, misschien een leuk idee om de Traxxas Rally in het groot op te bouwen.
Nu is het nadeel een beetje dat de verhoudingen van de grote revo, en de Slash vxl anders is. als ik de Slayer draagarmen op het E-Revo chassis zet, krijg ik een vrij lange, smalle auto.
Nu zal het vinden van een passende kap het grootste probleem worden gok ik. (1/8 onroad body, met dezelfde wielbasis als de E-Revo. )
Maar de wielen zullen definitief verder naar buiten moeten komen.

Op het moment heb ik de wielen van de Slayer er nog onder zitten. en een E-Revo kapje er op. 't is nu dus 't tekkel mobiel om maar zo te zeggen.
DSC01720.jpg

DSC01722.jpg

Zoals je kunt zien moet de verhouding lenge/breedte iets beter worden. verder moet ik nog de verings slag begrenzen door plastic buisjes om de zuiger stangen van de shocks te doen. en ik moet nog een E-Revo motormount hebben. (deze plaatst de motor een beetje onhandig hoog in de auto. )
maar 't begint in ieder geval ergens op te lijken.

Ik verwacht zelf dat Traxxas zelf ook vrij snel uit zal komen met deze setup.

Iig... hoop ik het. 't revo chassis is een coole basis. en geeft veel midner problemen dan het Slash 4x4 platform. iig, aan de E-Revo heb ik tot nu toe nog veeeeel minder onderhoud gehad dan aan de Slash 4x4. terwijl de Revo 6S lipo voor de kiezen krijgt, en ik die al dubbel zo lang heb. )

Back