1/8 electro GT onroad Servo en banden vraag

Heeft iemand ervaring met 1/8 onroad GT electro op RACO 2000 en Mach Heemstede?

Ik heb dan 2 vragen:

- welke servo snelheid en kracht is het best? Hetzelfde als 1/8 Truggy?
- welke banden bieden het meeste grip? Zeg maar bij buitentemp van 10-18 graden en van 18 en warmer? Sweep of GRP?

Dank!
 
Servo gewoon savox 1256 en 1258 of 2x 1258. Je hebt met sturen niet veel weerstand, in iedergeval minder dan in een zandbak.

In groningen rijd ik met sweep blauw volgens mij. Mijn zwager met grp 5, 3 is harder volgens mij en 7 zacht
 
Het gaat om een Ofna/Hong Nor X3 GT-E

Is 15 tot 20 kg voldoende aan trekkracht?
En snelheid? 0,1sec of 1,5??



DSC_2791_zps2cf5b204.jpg
OFNA_X3_GT_3.jpg
OFNA_X3_GT_9-600x400.jpg
 
Voor onroad altijd 0.1 sec over 60 graden of sneller, minimaal 12kg
 
Ha! Ik zat al naar 20 a 25 kg trekkracht te kijken, maar die zie je niet snel (betaalbaar) onder de 0.1 sec over 60 graden. Ik kan eens rondsnuffelen!

Nog ideetjes over de banden?
 
Verdienen zich zelf terug.

Rij al jaren met de 1256 en 1258 op buggy en truggy offroad in een manegebak dus die kunnen onroad makkelijk aan. Kost wat maar elk jaar servo's kopen van €20 per stuk zijn na 3 jaar de savox ook betaald.
 
Sc-1258TG kosten tussen de €65 en €70 moet maar eens googlen en kijken. Leveranciers genoeg in nl. Zit her en der nog wel beetje prijsverschil in.
 
Servo gewoon savox 1256 en 1258 of 2x 1258. Je hebt met sturen niet veel weerstand, in iedergeval minder dan in een zandbak.

In groningen rijd ik met sweep blauw volgens mij. Mijn zwager met grp 5, 3 is harder volgens mij en 7 zacht

Goede servo's voor dit type auto. Absoluut voor (bij voorkeur) de 1258 gaan.

@Schots en Scheef: het zal je verbazen hoeveel mensen hun stuurinrichting niet met aandacht bouwen, waardoor alles enorm zwaar loopt. Ik heb bij grofweg 10 Serpent Cobra's opnieuw de stuurinrichting moeten bouwen/aanpassen, want servo's gingen aan de lopende band kapot. Dus inderdaad, het sturen hoeft niet perse veel weerstand hebben, maar de stuurinrichting kan vaak nog wel zwaar lopen. Is uiteindelijk ook zeker niet goed voor een sterkere servo als bovengenoemde Savöx.

Dus dtrally, controleer sowieso of de stuurinrichting helemaal soepel loopt voordat je de servo installeert en gaat rijden. Voorkomt veel ellende. Wellicht ben je hier al van op de hoogte, maar ik zeg het maar voor de zekerheid.
 
Zitten lagers in mijn servo saver van buggy en truggy vervang ik elk jaar.

De kyosho gt2 staat nu op tafel groot onderhoud dwz nieuwe vetjes en olie, lagers schoonmaken evt vervangen. Op de lange duur heb je er profijt van. En speling is vervangen. Doe ik met offroad ook, rij al 5 jaar met dezelfde buggy en het is een topauto. Heeft al heel wat kilometers gereden
 
Mijn ervaring is dat van de Cobra bijna elk stuuronderdeel problemen kan geven. En als het ik het zo goed bekijk, wijkt de hele stuurinrichting van de Ofna/Hong Nor X3 GT-E niet erg van van de Cobra. Lijkt er zelfs bijzonder veel op.

Lagers vervangen zal niet het meeste uithalen. De probleempjes die even aangepakt moeten worden liggen hem in de ball ends en ball cups. dit moet soepel lopen. Ook de stuurblokken kunnen wel eens knellen in de c-hubs. Beetje vijlen en passen en meten. Ook moet een en ander niet te strak worden aangedraaid, anders knelt de boel ook weer. Heel klein beetje borgmiddel (echt heel weinig) op het schroefdraad en iets minder strak aandraaien dan je gewend bent.
Dit is meer een algemene tip, niet voor schots en scheef specifiek
 
Dit zijn zeer waardevolle tips! Ik ga een servo kopen en houd jullie op de hoogte. Bij het verder opbouwen van de X3 GT zal ik zeker de stuurinrichting goed nalopen, goed tips Govert, dank je.
 
Inmiddels een bestelling gedaan. Na flink wat onderzoek gekozen voor het merk Blue Bird
(http://www.blue-bird-model.com/highvoltageservo.html)

Ik heb drie modellen besteld, de 36 (stuurservo voor mijn 1/8 Truggy) 29 (stuurservo voor de 1/8 GT) en de 22 (Tamiya M-chassis en de TT-02).
Deze modellen zijn net uit. Volledig aluminium, digitaal, brushless motor, tit. gears etc.

BLS-36A ( Full Aluminum Brushless Digital Servo):

Torque At 6.0V 28.5 kg-cm / 395.9 oz-in
Torque At 7.4V 35.6 kg-cm / 494.5 oz-in
Torque At 8.4V 40.5 kg-cm / 562.5 oz-in
Speed At 6.0V 0.09 sec / 60°
Speed At 7.4V 0.07 sec / 60°
Speed At 8.4V 0.06 sec / 60°

BLS-29A( Full Aluminum Brushless Digital Servo):

Torque At 6.0V 23.8 kg-cm / 330.6 oz-in
Torque At 7.4V 29.4 kg-cm / 408.4 oz-in
Torque At 8.4V 33.8 kg-cm / 469.5 oz-in
Speed At 6.0V 0.068 sec / 60°
Speed At 7.4V 0.056 sec / 60°
Speed At 8.4V 0.049 sec / 60°


BLS-22A( Full Aluminum Brushless Digital Servo):

Torque At 6.0V 17.1 kg-cm / 237.5 oz-in
Torque At 7.4V 21.2 kg-cm / 294.5 oz-in
Torque At 8.4V 24.0 kg-cm / 333.3 oz-in
Speed At 6.0V 0.045 sec / 60°
Speed At 7.4V 0.038 sec / 60°
Speed At 8.4V 0.034 sec / 60°


Plaatjes:
BLS-36A-1.jpg


BLS-42362922A.jpg


Ik heb er extra setje gears pers servo bijbesteld en een alu servo horn


BMS-20625.png
Adjustable Alu. servo horn.jpg



De service van dit bedrijf is ongelooflijk. Binnen 15 minuten had ik al per mail een reply op mijn vragen.

Nu wachten op de postbode…
Ik houd jullie op de hoogte.
 

Bijlagen

  • BLS-36A-1.jpg
    BLS-36A-1.jpg
    141 KB · Weergaven: 241
heb ze net binnen. Verzorgd pakketje. Ik moet ze nog uitproberen maar hier eerste indruk is zeer positief! Solide en mooi afgewerkt
 
Back
Top