1: 8 meer benzine en duurder als 1: 10?

Hallo,

Ik had eerst een hpi trophy truggy 4.6 op het oog maar wanneer ik dan hoorde dat deze maar 5-7 min kan rijden met een volle tank vond ik dit nogal weinig. Kan een 1: 10 auto dan langer rijden???

Thx

Laatst bewerkt door een moderator:
Word nitro fuel dan na een lange tijd rijden niet heel duur. Hoelang kan je ongeveer met zo'n bus van 5 liter voort?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een 1:10 heb je een 75ml tank voor een 2,1cc motor - Rijtijd 5 ~ 8 min
Bij een 1:8 heb je een 125ml tank voor een 3,5cc motor - Rijtijd 5 ~ 9 min

Daarmee kan je ongeveer uitrekenen hoelang je zult kunnen rijden op een kan van 5 liter..
12,5 x 75ml ~ 1.000ml
8 x 125ml = 1.000ml (1 liter)

Het is inderdaad niet goedkoop. Hoelang je met een bus van 5 liter doet hangt af hoeveel je rijdt. Met 5 liter kun je met normaal hobby rijden best wel even doen. Stook je op een dag rijden een liter weg (gemiddeld een tankje of 5-6) dan kun je zelf berekenen hoe lang je met een bus doet.

/Edit
Twee dezelfde posts. Hangt dus een beetje af van de grootte van je tank. Een offroad heeft vaak een wat grotere tank, denk aan een Savage met een tank van ongeveer 200ml. Kleinere auto's en onroads hebben meestal een wat kleinere tank. Principe blijft gelijk.

/edit2
Even opgezocht, de Trophy heeft een tank van 150cc. Reken dus ongeveer 7 tankjes voor een liter. Dit keer 5 is 35 tankjes voordat je bus leeg is.

Dit is een veel gestelde vraag op dit forum, het is wenselijk als je ook even een eigen onderzoek pleegt.

Maar OK. Als je de tankinhoud weet en de rijtijd per tank is het nog maar een simpele rekensom. Je moet je niet gaan buigen over de prijs van brandstof, het zijn wel terugkomende kosten maar 1 crash per maand zal je net zoveel in brandstof gaan kosten en laat ik het niet hebben over de levensduur van de motoren (zeker als je ze te arm afstelt).
Je wilt een Ferrari om mee te spelen maar het liefst wil je een Renault Twizzy omdat het goedkoper rijdt......

Brandstoffen komen in vele uitvoeringen van goedkoop tot duur en ook hun kwaliteiten. Per grote hoeveelheden ben je vaak veel goedkoper uit dan als je het iedere keer per liter koopt. Merlin Expert brandstof kan je met 16% al voor een 40 euro per 5 liter hebben.

Oke en zijn er soms shops dicht in de buurt hier waar ik 5l bus benzinne kan kopen. Ze verkopen meestal enkel 1l Maar dat is te duur het komt goedkoper uit voor ineens 5 liter te kopen

Ik had ook ooit is iets gelezen over mensen die zeiden dat na verloop van tijd electro even duur word door lipo's en dergelijke... Is dit dan waar

kan zijn, maar ik denk het niet. Hoe meer je rijdt, hoe goedkoper elektro (in verhouding) wordt.

't is een kostbare hobby of je nou elektro of nitro gaat rijden. Brandstof is maar een gedeelte van de kosten. Vervanging vanwege slijtage of defect is ook een flinke kostenpost.

Maakt mekaar niet zoveel zeggen ze, maar ik neig dat electro goedkoper is.
(laders en lipos zijn tegenwoordig niet zo duur meer) En je hebt veel minder onderhoud, en slijtage.

Maar ik doe het vooral voor het sleutelen. Mijn electro nu is plug and play and dat word wel redleijk saai. En de sound natuurlijk ook

Maar ik doe het vooral voor het sleutelen. Mijn electro nu is plug and play and dat word wel redleijk saai. En de sound natuurlijk ook

Ik koop altijd 1 gallon brandstof van tornado= ongeveer 4 liter, dat heeft elke shop die tornado brandstof verkoopt toch wel op voorraad?/waar woon je?

Klopt maar er is nogal wat verschil in kwaliteit met de lipo's te vinden waardoor verkeerde aankopen de nodige kosten met zich mee brengen.

En dan met brandstof is het bijtanken en doorknallen met LiPo is het laden en doorknallen dus je bent al snel geneigd om meer accu's en een betere lader aan te schaffen, zeler als je voor een 1:8 gaat waar 2 accupakketten in moeten en je wilt ze met 2C of misschien wel 5C als ze het aan kunnen laden wordt de prijs van een lader (of meerdere) en een bijbehorende voeding ineens een stuk meer.

Maar ja, geen koppeling, geen afstelproblemen (volgens velen), geen smeertroep en vele andere zaken die het rijden misschien leuker maakt (op de geluidsbelevenis na) maar het meer bezig zijn met techniek minder.

ik rij met nitro en electro en moet zeggen dat nitro veel leuker is dan electro.

het geluid natuurlijk maar vooral als ie lekker loopt dan is dat jou verdienste door de goede afstelling die je gedaan hebt en niet omdat het blok een novarossi of zoiets is,een electro die goed loopt is altijd de verdienste van de fabrikant.

maar....en zijn altijd wel eens van die dagen dat niets wil lukken,koppeling plots versleten of geen compressie meer of plug kapot en geen reserve bij,het zijn dingen die elke hobbyrijder wel eens meemaakt en dan is het wel heel erg leuk dat je die nitrowagen aan de kant kan gooien en de electro te nemen,aanzetten en knallen 8)

trouwens de trophy is zeker geen slechte wagen,rij er zelf al 2 jaar mee:)

Back