Dit is al een oude topic maar er word gesproken over zoveel S laden etc. Mijn lader laad op mah en niet zozeer op S?
Nou is mijn vraag: als ik twee hyperion LBA10 balancers aan elkaar koppel middels de netwerk kabels van hyperion kan ik dan twee saddlepacks van 2s3p van 4800mah laden als 1 pack wat dan 9600mah zou zijn? Dus Met 1 lader op 9600mah gesteld om de twee pakketten te laden? of werkt dat niet zo? Wat ik in de beschrijving lees zullen de saddlepacks afzonderlijk gebalanceerd worden en nog een keer met elkaar?
Je lader laadt geen mAh maar milliamperes (mA). Er wordt ook niet gesproken over S laden, maar over C laden.
Stroomsterkte is Amperes (A)
capaciteit is Ampereuur (Ah)
Een accu mag b.v. met 1 C worden geladen. Als de capaciteit van de accu 1250 mAh is de laadstroom 1250 mA of 1,25 A.
Mag de accu met 1/10 C worden geladen en de capaciteit is 2500 mAh dan is de laadstroom 250 mA of 0,25 A.
Op je vraag over het laden van twee 3 cel Li-Po pakketten met twee balancers is niet zo makkelijk een antwoord te geven. Een LBA-10 kan 6 cellen balanceren. Dus waarom zou je twee balancers nodig hebben? Het lijkt mij dat met een juist verloopkabeltje laden van twee pakketten met één balancer mogelijk moet zijn.
Hierbij geldt wel dat beide pakketten even oud, net zo veel gebruikt en samen ontladen moeten zijn. Anders gaat het gegarandeerd fout. De capaciteitsverschillen tussen de cellen kunnen anders zo groot worden dat de balancer deze niet meer kan wegwerken.
Bij serieschakeling van accu's mag je de capaciteit niet optellen. Wel de spanning. Bij parallel schakelen tel je de capaciteit op en niet de spanning.
Maar, eh, ik heb het gevoel dat ik dezelfde vraag al eens eerder ben tegengekomen.