Wat de motor aan gaat niet helemaal. De motor kan en mag met een 10S accu bijna 2800W opnemen en als je uitgaat van een totaal rendement, dus van accu, regelaar motor en prop, van 75% zou pakweg 2100W in stuwkracht voor de aandrijving worden omgezet.Deze motor zou juist een zeer efficiënte setup opleveren, indien gebruikt op 6S.
Praktisch betekent dat: langer vliegen op dezelfde accu als met een hoogtoerige motor. Ik schat minimaal 20-30%.
Wel vereist dat een inspanning qua props, aangezien vaste props met hoge spoed niet op iedere straathoek verkrijgbaar zijn.
Je zit vast aan de maximale stroom van 75A dus bij 6S kom je niet hoger dan bijna 1700W. Gaan we van het zelfde rendement uit dan heb je "maar" 1275W ter beschikking, dat scheelt toch behoorlijk. Een motor met de zelfde kv waarde en een vermogen van 1700W met een 6S accu zal merkbaar kleiner en lichter zijn. Dat zal de vliegeigenschappen positief beïnvloeden.
Je kan zonder gevaar voor de motor en de regelaar een 6S accu gebruiken, zolang je natuurlijk binnen de grenzen van de motor en de regelaar blijft maar dat geldt altijd. Voor deze toepassing is de aangegeven motor echter te groot en te zwaar, vooral als zou blijken dat je ook nog lood in de staart nodig hebt om de zaak in balans te krijgen.
Een kleinere en dus lichtere motor is een betere oplossing.