11-04-09 RGV Zeumeren 1e watervliegmeeting 2009

De trap van de drijvers moeten zo'n 15 mm achter het CG zitten en dan de punten met de spinner gelijk zou optimaal zijn . ;)

Mvg Johan

knife edge

De step ie nu even niet belangrijk je moet er voor zorgen dat je genoeg drijfvermogen onder de neus van je model hebt, de drijver moet minimaal een 5cm of meer voorbij de prop steken anders gaat tie voorover zelfs al met met varen laat staan met gasgeven.

De locatie van de step is later te bepalen en nu nog niet belangrijk.

Doe anders even een volume berekening maken van de drijver voor de step is ook handig om te weten.

Lees ook even de post van Berto zijn eerste watervlieg Calmato poging, daar had hij ook te korte drijvers maar met goed positioneren en de step verzetten is het toch goed gekomen.

Ton

Mooi setje drijvers wat is het volume of ongeveer de afmetingen van de drijvers.

Leuke kist de Carat wat weegt tie, de romp lengte oogt erg lang of lijkt dat zo.

Het is niet per definitie dat de romplengte bepalend is voor de drijvers het is wel een prima richtlijn, het is het volume die het spul moet laten drijven en dus veel belangrijker is met de drijver lengte kun je nog lekker rommelen.

Ton

hahaha je bent me net voor:rolleyes: wilde dat net vragen.

hpim2645i.jpg

Kunnen er zo onder de drijvers zijn lekker hoog en breed model lijkt ook kleiner dan gedacht, welke motor komt erop.

Ton

Op de foto zit de step een 15 mm. achter het zwaartepunt, het modelgewicht zal een goede 3000 gram zijn :smile: ( vliegklaar met lipo )

Laatst bewerkt:
Heb een tijdje een " dipje " gehad... niet veel gebeurt op modelbouwgebied.

Het watervliegvirus begint zich aan te kondigen, en het zal wel beteren nu...;)

Gaat prima werken op de Carat heb ook nog even je link Hobbycity site nog even bekeken.

Kwam in de reviews deze Willhobby-Piper Cub Convention 2.08m Ws and 4.790 kg tegen je hoeft je dus nergens druk om te maken is prima zo.
Hij had nog wel een opmerking over het slappe aluminium van de steunen maar ja wat wil je met bijna 5kg erop.
Bilde+001_001.jpg.html
Bilde+001_001.jpg
http://tmfk.net/gallery/brukere/Deltadeville/Bilde+001_001.jpg.html?g2_imageViewsIndex=1
ben een beetje aan het klooien met de foto als tie nu niet te zien is geef ik het op.

Bilde+004_001.jpg.html
Staan wat meer plaatjes van de Piper en een filmpje leuk om effe te kijken.
Deltadeville | Tromsø Modellflyklubb

Zo en nu snel dat spul vliegklaar maken we willen em zien vliegen op de meeting:D

Ton

Laatst bewerkt:
foto van de drijvers

Nu had ik nog één vraagje :

Zoals je op de foto van de drijvers ziet is er een rand aan.

Mag die zo blijven of moet hij weg ? ( ben bang dat ik de drijvers ga lek maken bij het wegnemen van die rand )

Op de foto's van die Pipercub ( zie het linkje van Ton ) zie je dezelfde drijvers dan ik heb zonder die rand ...

Laatst bewerkt:
Gewoon eronder zetten, als ie niet zinkt is het al snel goed.

Als ie maar in planee kan komen. Die rand laten zitten......

Johan

Ach Rob na de eerste meter lopen in het water voel je daar al niets meer van:mrgreen:.

20090314141210aa.jpg

Waarom lukt het jou wel die foto's van die Piper hier te zetten en mij niet.
Was elke keer die link weer kwijt snap er niks van.

Ton

Back