11-04-09 RGV Zeumeren 1e watervliegmeeting 2009

Hehehehe Dirk,

leuk modelleke, we zien hem graag verschijnen :yes:

Tot in april.

(ben zelf net ook weer bezig de Calamato Sport verder op te knappen dus die gaat weer zwemmen ;-) )

Ik wil hem electro maken, aangezien ik mijn nieuwe methanolmotoren niet ingelopen krijg met twee keer per jaar te gaan watervliegen ( 10 tal vluchtjes ), ook de ontvangeraccu wordt zo slecht gebruikt. >>> kan ik bij electro een " Ultimate Bec " plaatsen als stroomvoorziening voor de ontvanger

Gisteren bij Hobby-city besteld....:smile:

Verzending kost meer dan de drijvers !!!

Ik wou eerst mijn Big-Lift inzetten als watervliegtuig, maar heb besloten om een ander toestel daarvoor te nemen >>>> wordt nog gehaald van de week...

Linkje naar de Chinese drijvers Hobbycity Online R/C Hobby Store : Landing Floats 83cm 300grams (pair) $38.92

Niet te geloven, maar waar !!!!

De drijvers zijn gisteren uit China vertrokken, en volgens mailtracking zijn ze reeds in België
aangekomen vandaag ...
Morgen of overmorgen misschien al thuis ????:smile:

Hey dirk,
Leuk toestelletje, We moeten toch eens op zoek gaan naar een watervlieg plas bij ons in de buurt, dat onze watervliegtuigjes wat vaker kunen vliegen
Succes met het monteren van de drijvers

En dan natuurlijk een meeting organiseren dan komen wij een keer die kant op :yes:

hallo,
ik volg dit draadje al een tijdje en het begint toch een beetje te kriebelen als het mij nog lukt om mijn easy trainer in orde te maken en er drijvers onder te bouwen kom ik er ook bij lukt dit niet ben ik er zeker als toeschouwer.
p.s.
weet iemand geschikte drijvers voor dit vliegtuig?

Hee Robert

Kijk eens bij graupner:
Graupner Online-Shop

of bij :
Arc Modelfly - Accessories

Ik heb zelf die van graupner onder mijn taxi 3 gehad ,daar zat heel handig een verloopje bij voor je neuspoot.
dan wel je besturing even losgooien :)

Bij graupner betaal wel iets meer, maar dan ben je wel helemaal klaar is een complete set en bij Arc niet daar moet je apart nog weer accessoires bij bestellen om het passend te krijgen voor je easy trainer.

Laatst bewerkt:
Schweighofer in Oostenrijk verkoopt deze ook, spijtig genoeg zijn ze niet meer in voorraad.

Het zijn prima drijvers, stonden onder de Calmato.....

Vandaag zijn de drijvers bij mij thuis aangekomen, met EXTRA 10 euro douanekosten erbij...

Dit is de eerste keer dat ik iets moest bijbetalen
De drijvers zijn PRACHTIG ( zal wel een foto posten deze avond )

Laatst bewerkt:
Hee dirk,

ze zien er goed uit maar wel anders dan de link afgezien van de kleur dan.
Ik ben ook op zoek naar mooie betaalbare drijvers (ARF) nu wou ik ze van v-mar
gaan bestellen het lijkt of ik ze uit canada moet bestellen kosten +- 130 euro met de verzendkosten.

Is er iemand die deze drijvers ook in de buurt kan vinden, europa bv.
Anders worden het toch drijvers van kunstof.

Op de foto zie je de rand aan de drijvers,moet ik deze zo laten of iets kleiner maken ??

De kans zit er in , dat bij het " te klein maken " de drijvers niet meer waterdicht gaan zijn....

Ik denk dat ik er niest aan zou doen, je weet niet of de hele rand netjes samengeknepen is of dat het aleen de buitenste deel is.

Zoals je zelf al aangeeft zou je ze lek kunnen maken.

Hee dirk,

ze zien er goed uit maar wel anders dan de link afgezien van de kleur dan.
Ik ben ook op zoek naar mooie betaalbare drijvers (ARF) nu wou ik ze van v-mar
gaan bestellen het lijkt of ik ze uit canada moet bestellen kosten +- 130 euro met de verzendkosten.

Is er iemand die deze drijvers ook in de buurt kan vinden, europa bv.
Anders worden het toch drijvers van kunstof.

ik niet of je zoiets bedoeld deze heb ik besteld bij Quartel : Quartel Modelbouw B.V.

het zijn die van Graupner.
grt robert

hallo,

ik heb voor mijn kyosho easy trainer een os.6,5cc motor ik vraag mij nu af of dit motortje krachtig genoeg is om dit incl. drijvers uit het water te trekken?

weet iemand of dit kan lukken?

grt robert

hallo,

ik heb voor mijn kyosho easy trainer een os.6,5cc motor ik vraag mij nu af of dit motortje krachtig genoeg is om dit incl. drijvers uit het water te trekken?

weet iemand of dit kan lukken?

grt robert

Hoe groot/zwaar is die trainer ??

Ik vloog met een 7,5 cc OS motor op de Calmato en het was géén probleem....

het is een arf toestel die ik ooit een keer gekocht heb om,om te bouwen naar watervliegtuig het gewicht weet ik niet echt maar (heb geen weegschaal) maar voelt wel licht aan de spanw is 1,50 m het is echt zo'n trainertje!

Back