123" Extreme Flight Extra 300

Ik zit redelijk op schema het landingsgestel heb ik nog niet gedaan en de vleugels zijn 90% klaar maar ik heb wel al wat andere dingen gedaan intussen, pics komen...
Vanaf 14u kan ik er weer tegenaan

Deadlines zijn er om te halen hé, dus inderdaad reeds 3 vluchten achter de rug!
De motor had nog 0uren/0minuten en 0 seconden op de teller, dus redelijk kalm gevlogen.
Ook de vingers konden de 3°C moeilijk verdragen :-)

Hij vliegt zalig er was heel wat wind en toch vloog hij super strak & stabiel.
Voor de eerste keer ooit lijkt mijn CG ook van de eerste vlucht perfect :-)
Ik heb slechts enkele 3D figuren gedaan, maar hij lijkt heel goed te reageren op alle roeren. Typisch aan grote EF kisten is ook dat je weinig of geen mixers nodig hebt(als je natuurlijk in de opgegeven/normale CG range blijft), volledig hetzelfde met de extra.
In meskant 0,0 coupling naar het hoogteroer... En een HEEEL klein beetje met de ailerons (laten we zeggen 1 trim klik) dus 1 klein mixertje misschien.

Ik heb ook wat testjes gedaan om te zien of de power op de rudder genoeg is (2*7950) en het ziet er goed uit! Ideaal dus.

Het is vroeg om meer te zeggen over deze kist, ... maar het ziet er al heel goed uit.
Eerst en vooral ga ik er een 10-15liter rustig mee vliegen nu, die tijd zou moeten volstaan om hem perfect af te stellen (qua uitslagen etc). Daarna zal ik al heel wat meer kunnen zeggen.

ps: ik zal het bouwverslag in de komende week vervolledigen, dit weekend had ik door de mega bouw marathon geen tijd :-)

25823_1369200543093_1024098461_31157396_6074962_n.jpg

25823_1369683155158_1024098461_31159165_2183962_n.jpg

Laatst bewerkt:
Jens,

Gefeliciteerd... zal hem dit jaar vast wel zien vliegen :cool:

Groeten,
Jeroen

Jup, de eerste event zal de fly in zijn.
Hopelijk heb ik tegen die tijd al wat kunnen vliegen.
De week erna zullen we in Sittard zijn.
Dan is het wachten tot Tongeren voor de volgende wedstrijd in België.
(ps: Gernot liet mij weten dat hij heel waarschijnlijk naar Tongeren zal komen)

Ja Jens, als ge daar achter staat zijt ge precies ne snotneus van 10 jaar :-)

Allez ik bedoel daar mee dat het een grote kist is he, niet dat gij ne snotneus zijt.

Back