12v loodaccu vraagje

• Topicstarter Topicstarter serpentgirl
  • Startdatum Startdatum
S

serpentgirl

Guest
ik heb vrijdag bij 2brothers een lood accu gehaald voor me startbox ze zeiden daar dat hij half vol was geladen. Ik heb hem dus gebruikt en was leeg ze zeiden dat als hij leeg was meteen aan de lader moest worden gelegt dus heb hee lfijn om iets van half 7 aan de lader gelegt en hij was nu net aan het borrelen althans hoorde je is dat slecht of uhh.........ja geen idee.

hij lag aan de multie lader 600ma op de batterij/accu staat dat hij geladen moet wordne met 700ma (zit nie op mij multielader dus heb hem op 600 gedaan) en dan 14 uur en niet langer zeiden ze in bussum want andersa overlaad hij zich zelf kapot. Dus is het slecht als je hem nu een beetje hoort borrelen???

groetjes nicole

Als alles goed is zou een loodaccu niet mogen borrelen tijdens het laden. Door dat borrelen ontstaat er gas in de accu en als dat te veel wordt loopt de druk te hoog op. Gelukkig zit er in de accu's een veiligheids ventiel waardoor het gas kan ontsnappen maar dat betekend wel capaciteids verlies.
Lees ook het stukje over de loodaccu's bij de modelbouw FAQ eens door.
Je vindt dat HIER.
Succes.

1e keer gebeurt dat soms toch wel?

heb je een voltmeter? dan kun je even kijken welk voltage de accu geeft.. moet 13.8 of minder zijn. :)

ik heb hem in iedergeval er af gehaald toen ik het hoorde maar vond het idd vreemd ik heb een diploma elektrotechniek ;) dus redelijk verstand hoe het werkt dus ja ik wilde alleen nog ff een bevsetiging eigelijk maar ja wel vreemd.

al zou die niet helemaal leeg zijn geweest na 2 uur laden en dan gaan borrelen klopt niet helemaal.
maar bedankt voor je antwoordt.

groetjes nicole

ik heb hem in iedergeval er af gehaald toen ik het hoorde maar vond het idd vreemd ik heb een diploma elektrotechniek ;) dus redelijk verstand hoe het werkt dus ja ik wilde alleen nog ff een bevsetiging eigelijk maar ja wel vreemd.

al zou die niet helemaal leeg zijn geweest na 2 uur laden en dan gaan borrelen klopt niet helemaal.
maar bedankt voor je antwoordt.

groetjes nicole

nee heb geen voltmeter misschien wel handig om eentje te halen idd voor dit soort dingen.

mods sry van 2x achter elkaar internet deed beetje vreemd.

groetjes nicole

tip: aldi of lidl of aanverwante 'goedkope' winkels hebben multimeters vanaf een 10 euro, meer dan goed genoeg (iig voor mij) :)

het is een robbe unicharger 6 aan de zeikant staat NC/Nimh accu en bij 600mah staat nc/nimh/pb accu dus die 600 aansluiting zou toch goed moeten zijn??

groetjes nicole

Zou je denken ja, echter snapt deze lader dan wel hoeveel cellen je gaat laden ??? Het is toch een vrij simpel ladertje, meende dat deze tot 12 volt ging ?

Edit even opgezocht:
Specificaties: 6 laaduitgangen van resp. 2x 60 mAh (4-8 NC), 2x 150 mAh (4-8NC), 180mAh (4-8NC), 600 mAh(4-10NC)ook loodaccu's van 2-12V max. 10Ah. Met een koppeling kan er met max. 700 mAh geladen worden. Lader slaat niet af u moet zelf de laadtijd bereken. Ook NiMH accu's kunnen er mee geladen worden.

Back