12V Starter op meer volt.......

Vincent,

Voor mij is het de Hi Torque met 14 of 16 cellen.

Erwin,

Wat is dat voor mooi draad aan die gele sullivan.
Heb ik ook. Als ik die op de accu van mijn auto aansluit krijg ik wel de c-spec aan. Op een nicad pakket niet en op hetzelfde pakket met de Hi Torque wil het wel.

Blijkbaar stort dus ook die spanning in onder belastin of blokkade.

Hi,

Toch nog even over kabels.... sommigen kennen mijn kabel-fetishisme en hadden de volgende foto's dan ook wel verwacht. Voor alle anderen.... ik probeer alle kabels altijd zo goed en netjes mogelijk weg te werken. Voor m'n starter betekent dat kort..... stekkers zijn 3.5 mm goudcontacten... ik vermoed dat het in af te geven 'vermogen' zit... Ik ga met toch 2*7 cellen RC2400 accu's aanschaffen....

Groet, vincent

starter_1.jpg

starter_2.jpg

ik ben op zoek voor mijn .90 viertakt motor naar een deftige starter op 12 V. Dit omdat ik pas een grote batterij 38 Ah, heb aangeschaft en die heeft me wat geld gekost. Ik heb nu een gele startmotor, het etiket is weg omdat ie al wat oud is, maar daarmee krijg ik hem dus niet gestart. Er had iemand mij aangeraden dat die op 24 volt mag, maar ik ga geen 2e batterij bijkopen... dus een sterke start motor op 12v. de minimax lijkt mij de beste oplossing ?

groeten joris

Dynatron levert ook een leuke starter. Werkt van 12 tot 24 volt geloof ik, iig met mijn robbe starter 120 lukt het op een .50 niet altijd, die dynatron slingert hem op dezelfde accu zo aan.

Tuinkabouter zei:
Dynatron levert ook een leuke starter. Werkt van 12 tot 24 volt geloof ik, iig met mijn robbe starter 120 lukt het op een .50 niet altijd, die dynatron slingert hem op dezelfde accu zo aan.

ik heb de zelfde starter,
hij slingerde zelfs de os 91 c speck gewoon aan,
nu over gestapt op de ys 91 en slingerd ze moeiteloos rond.
en wel met 16 cellen niccelcad 2400. :wink:

Hoi,

ik heb gezien dat je ook nog is een starterspen moet kopen voor op de minimax te zetten die ook nog is 40 euro kost :(. Op 4RC staan starterspennen met of zonder vrijloop. Is dit echt nodig ? Het is voor je motor te sparen denk ik zo... Zijn die pennen allemaal compatibel met elke andere motor ?

Groeten Joris

Bij de MinMax kun je kiezen voor een spinner (vliegtuig) of startpen(hex)-optie.
Vrijloop zit daar niet op, maar zit die niet al in je heli?

erwin zelfs al zit er zo als bij de raptor een vrijloop die stomme start ass blijft draaien.
ik ben dus blij met me hexstarter met vrijloop extra

Ik gebruik verder geen extra vrijloop en heb er ook geen probleem mee (met beide heli's).
Oh lucky me. :D

men motor is nu rechstreeks op men batterij gevezen dmv oogjes. Hij krijgt men 90 viertakt in gang nu. Op het etiket staat Sul... :P, het is dus een sullivan :wink:. Ik heb nu enkel nog een goede startpen nodig, zijn alle startpennen compatibel ? Mvg Joris

inferno
ik heb zelf een ks startpen die je vast zet op de motor. het enige nadeel daar van is dat je een tweede motor nodig hebt voor vliegtuigen.
maar het voordeel is hij kan niet zo maar los schieten.
die andere startpennen ziten allemaal los in het rubber dat in je start motor zit

Ik heb op die van mij zo'n Praxis-click-schroefbit-adapter zitten.
Dit omdat de Ornith een hex-startpin en de GPH een ronde-startpin heeft.
Deze kan ik dus simpel uitwisselen.
Waarschijnlijk kan dit voor een spinner ook wel.

Back