130x 3 in 1 bind niet meer

Ik heb een probleempje met de 3in1 van mijn 130x, hij bind niet meer. Er was nix aan de hand had alles over gezet op een nieuw main frame, na het opnieuw afstellen van de swash begon het probleem. Met het opnieuw binden van de heli kwam ik er achter dat het langer duurde dan normaal. Heb 1 lipo kunnen leeg vliegen maar daarna bind hij niet meer, heb een ander boardje gepakt waarvan de servo's het niet doen maar die bind wel. dus ligt niet aan me zender. Kan ook niet meer in het gain menu komen.

Wat kan ik hieraan doen om de 3in1 weer te laten binden, heb ook al een nieuw model gemaakt in me zender dat werkt ook niet.
Of is het gewoon einde leven van 3in1?

Ik snap je niet.

"Het ligt niet aan me zender. Kan ook niet meer in het gain menu komen."

Gain menu zit in je zender, maar het ligt niet aan de zender zeg je.

Gr
Martin

Ja je gyro gain kan je ook op je 3in1 board instellen dan krijg je rood groen en blauw ledje. Nee aan me zender ligt het niet want heb nog een boardje waarvan de servo poortjes het niet meer doen maar bind wel een motor doet het ook.

Laatst bewerkt:
stom dingetje (eigen ervaring)
je kon toendertijd bij de mcpx v1 de heli op 2 manieren binden, voor 4 kanaal zenders en voor computerzenders.
de mcpx kon beide, alleen op de computerzender manier kon je ook iets met gain rommelen, en je kon de servos wat netter afregelen. De computerzender stuurde per kanaal, terwijl de 4 kanaalszender alleen de richtingen naar de heli stuurde. de heli vertaalde dit dan voor de servo's etc.

Als jij hem op analoog bind, krijg je natuurlijk geen gain menu. dat "hoort" de zender van de ontvanger.
die twee praten een klein beetje, en het gebruikte protocol geeft aan wat wel en niet kan.

maar als jouw 130x niet op die manier gebonden wil worden, wordt het hem niet.
ff in de handleiding kijken. bij de mcpx hadden ze 2 manieren in de handleiding gezet

als mijn optie het niet is, zou ik in ieder geval niet weten waarom het niet werkt..
bijzonder is het wel.
maar het kan. Een verse is in dit soort gevallen vaak wel de uitkomt.
Misschien heeft toch een chip ergens een keer een oplawaai gehad.

het is alleen zo jammer dat die 3 in 1's zo duur zijn..

Back