15 KW motor

Is inderdaad een mooie motor, maar zoals je zelf aangeeft is de Kv te hoog.
Hiermee zal je maximum een 18" prop mee kunnen aandrijven.
Ik wil een 28 tot 30" prop.

grtz A

Anthony, we hadden al contact.
Lehner lijkt me een mooie gegadigde.
Pletje heeft nog niet geantwoord.
Lehner kan ook de motor bouwen die jij wilt.
Scorpion valt al meteen af, probeer het maar eens ergens te kopen.
De importeur levert slecht en is duur.
Als ik het zelf ophaal bij Scorpion dan ligt alles wel gewoon op voorraad.
Als regelaar mag je mijn regelaar wel uitproberen, 17S en 300A.
Ik ga hem toch nog niet gebruiken.
Je kan dan testen en als ie bevalt kan je er altijd 1 kopen.

GJ

Het gaat tegenwoordig al tot 28S (120V) en 200A.
Hij heeft laatst nog een 6S 600A regelaar voor me gebouwd, past alleen niet in een F5B rompje.

GJ

Anthony, we hadden al contact.
Lehner lijkt me een mooie gegadigde.
Pletje heeft nog niet geantwoord.
Lehner kan ook de motor bouwen die jij wilt.
Scorpion valt al meteen af, probeer het maar eens ergens te kopen.
De importeur levert slecht en is duur.
Als ik het zelf ophaal bij Scorpion dan ligt alles wel gewoon op voorraad.
Als regelaar mag je mijn regelaar wel uitproberen, 17S en 300A.
Ik ga hem toch nog niet gebruiken.
Je kan dan testen en als ie bevalt kan je er altijd 1 kopen.

GJ

Hey Gert-Jan
Ik zit met hetzelfde idee als jouw, Een op maat gemaakte Lehner.
Dat word dus sparen.
Ik vind het heel vriendelijk van je dat ik met je esc mag gebruikenom te testen, als het zover komt zal ik zeker contact met je opnemen. Heb jij hem dan nooit gebruikt? Voldeed hij niet of was hij te groot -te zwaar?
Ik ben van plan 14 of 16S te gebruiken.

@ Ron;
Een tandriem is zeker niet interessant.
Vermogenverlies, lagerbelasting, extra gewicht en een zeer irritant geluid zijn de kenmerken van een tandriem.

Het gaat tegenwoordig al tot 28S (120V) en 200A.
Hij heeft laatst nog een 6S 600A regelaar voor me gebouwd, past alleen niet in een F5B rompje.

GJ

Mocht ik één kopen zou ik voor de 400A op 16S gaan met 4 ventilatoren.
Dan heb ik wat reserve.

grtz A

Als jij uitrekent wat je wilt, of specs opgeeft, dan zal ik eens kijken wat Lehner kan leveren.
Prijzen vallen wel mee.

Die regelaar had ik gekocht voor een scorpion S55 serie maar de motor kwam maar steeds niet.
Na 8 maanden wachten was ik het zat en heb een 70cc boxer gekocht.
De regelaar gaat ooit eens in een ander kistje maar voorlopig niet.
Hij is net zo groot als een Schulze 40 serie.

GJ

Ze zijn mijns inziens vlak genoeg, 600A continu trekken kan toch niet.
Ik had hem als F5B regelaar in gedachten, dus maximaal 3 seconden volgas.
Mijn Schulze 200 deed al met gemak 450A 6 seconden lang zonder te overlijden.
In Anthony zijn toepassing is de regelaar echt een regelaar.
Dat zijn zwaardere belastingen en de motor is ook nog eens meerpolig, een pletje binnenloper heeft maar 4 polen, een beetje buitenloper al gauw het dubbele.
De Fightercat regelaars zijn gebouwd voor bootmotoren, dus vaak 2 polers.
Het is dus gewoon trial en error, kijken wat er gebeurd.
YGE bouwt custom regelaars.
Alleen is Heino nou niet de meest meegaande persoon en ook niet de goedkoopste fabrikant.
Ik zou dan liever even in China rond gaan vragen, of ze daar iets kunnen bouwen.
Of de motor zo laten bouwen dat je 2 regelaars op 1 motor kan zetten, dan heb je aan 2 Castle 200 regelaars genoeg.

GJ

... Of de motor zo laten bouwen dat je 2 regelaars op 1 motor kan zetten, dan heb je aan 2 Castle 200 regelaars genoeg. ...
Lehner voert standaard alle zes de fase aansluitingen naar buiten uit, t.b.v. ster<>driehoek keuze door gebruiker zelf, ook bij de buitenlopers. De draden en fases anders groeperen/verdelen, zodat je twee motoren in één motor krijgt, zal ze ook wel lukken. En wil je daarbij nog de keuze tussen ster en driehoek hebben dan krijgt de totale motor 12 aansluitingen :mrgreen:

Ster-driehoek keuze bij LMT3040 inrunner

7_3.jpg

Als jij uitrekent wat je wilt, of specs opgeeft, dan zal ik eens kijken wat Lehner kan leveren.
Prijzen vallen wel mee.

Die regelaar had ik gekocht voor een scorpion S55 serie maar de motor kwam maar steeds niet.
Na 8 maanden wachten was ik het zat en heb een 70cc boxer gekocht.
De regelaar gaat ooit eens in een ander kistje maar voorlopig niet.
Hij is net zo groot als een Schulze 40 serie.

GJ

We hebben het toch wel over de outrunners van lehner he?

Na wat info vergaard te hebben hier op het forum en elders, ben ik tot een andere mogelijke 15Kw setup gekomen.

Als ik nu eens een 24S of 28S pakket met een lagere capaciteit zou samenstellen i.p.v. een 16S pakket.
Dan kan ik ergens met tussen de 150A en de 200A stroom te verbruiken aan 15KW komen i.p.v. tussen de 250A en 300A.

De motor is geen probleem want Lehner windt ze volgens het KV dat je zelf wil. Voor de regelaar moet ik eens bij GJVO informeren.

Maar de vraag is, gaat mij dit merkbare rendementswinst opleveren?
Hogere stroom geeft toch hogere weerstand en meer verlies en warmte heb ik toch altijd geleerd
De stekkers en kabels zouden dan in alle geval een maatje lichter mogen worden gedimentioneerd.
De electrowetenschappers zullen mij hier zeker verder kunnen informeren.

Over de veiligheid (of onveiligheid) van deze spanningen en stromen weet ik intussen genoeg, dit gaat mij niet vooruithelpen.

grtz Johan

Ervan uitgaande dat Lehner ongeacht je Kv keuze evenveel koper (hoe meer hoe beter) in de motor stopt, maakt het voor de verliezen in de motor niets uit. Voor het vermogensverlies in de bedrading geldt: Ploss = I² x Rwire. Je spanning stijgt met factor 1,5, stroom neemt af met factor 1,5. Verliezen in bedrading nemen af met factor 1,5². Hetzelfde zal ongeveer gelden voor je regelaar.

Johan, ik denk dat het je weinig winst oplevert.
Verbeter me als ik het fout heb maar je kan uit lipos maar een bepaalde energiedichtheid halen.
Dus zoveel watt per gram.
In gewicht scheelt het dus niets, in stroom (weerstand) een klein beetje.
Er is een regelaar te koop voor 120 Volt, 200A.
Die is ongeveer 350 dollar.
Weegt 650 gram.
Maar.. 120 Volt gelijkspanning wil jij niet aanpakken, dat kan zo'n klap geven dat als je even niet uitkijkt je dood op de grond ligt.

Het is dus wel mogelijk wat je voorstelt maar ik vraag me af of het echt handig is.

Misschien dat je naar La Ferte moet gaan, ik verwacht dat daar wel iets groots electrisch vliegt.
Ik zal nog eens kijken of ik iemand kan vinden die kennis van zaken heeft.

GJ

Bij gelijke hoeveelheid meegesjouwde energie maakt het voor de accu-verliezen ook niets uit, in beide gevallen ontlaad je de accu's met dezelfde C.

Johan, je hebt een PB met mail adressen van mensen die je verder kunnen helpen.

GJ

Back