16 kwadraat

• Topicstarter Topicstarter 16kwadraat
  • Startdatum Startdatum
De fok

Nu begint het toch echt op een zeilboot te lijken. :lol:

DSCF4125.jpg

MvG

Hoi 16 kwadraat,
Heb je je schip al gestest? mijn 16 m2 begint inmiddels ook zijn eindfase te naderen. Nog een vraagje: hoe bevestig je de verstagingen aan de top van de mast? ik heb eerst wat geprobeerd te solderen maar dat is vrees ik niet sterk genoeg geworden.
groeten Douwey

@Douwey.

Het schip is nog niet getest, ik moet nog een paar kleine dingen doen. Ben de laatste tijd druk geweest met andere dingen, op vakantie enzo. De bedoeling is dat met het weekend van pasen de doop is. Leuk om te horen dat het bij jouw ook opschiet (foto's!!!). Ik heb voor in de top van de mast oogjes van messing gemaakten en deze in de mast verlijmt. Hoop dat je me begrijpt, ben nu niet niet bij een computer waar foto's opstaan om het een en ander duidelijk te maken.

MvG

Weer een tijd geleden.

De 16 kwadraat is nu bijna klaar. Ik moet alleen nog een luikje voor in de kuip maken. Ik ben hier nog niet helemaal over uit, ik heb het al geprobeerd met een stukje hout, maar vondt dit niet mooi. Denk nu aan een stukje plexiglas. Verder wil ik nog een keer een ander grootzeil maken, èèn met een wat ronder achterlijk. Hoop het weekend van pasen een proefvaart te maken.

Hier nog wat foto's.

DSCF4230.jpg

DSCF4234.jpg

DSCF4237.jpg

DSCF4239.jpg

DSCF4238.jpg

MvG

Eerste vaart.

Vandaag voor het eerst de boot uitgelaten. Er moeten nog wat aanpassing gedaan worden, maar ik ben erg tevreden hoe ze vaart. Ze ligt net iets te diep, op zich niet erg maar ik had het mooier gevonden als ze iets hoger zou liggen.

DSCF4264.jpg

DSCF4269.jpg

DSCF4273.jpg

MvG

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een mooi vaarbeeld!
Echt heel mooi.
Ik ben ook wel benieuwd naar detailfoto's...
Hoe veel weegt hij nou vaarklaar?

Ludo

...

Hier kan ik niets over zeggen, sprakeloos.. Wat een schoonheid. Echt waar, prachtig werk, iets om heel trots op te zijn!

Back