ron van sommeren
Forum veteraan
Dat ligt er maar net aan hoe je geïsoleerd bent. Uit mijn blote hoofd, het hart heeft maar een paar micro-Ampère nodig om te gaan fibrilereren. Bij medische instrument mogen er maar nano-Ampères door de meetdraden gaan. Ik kan er misschien een factor 1000 of zo naast zitten maar het is hoe dan ook een erg lage stroom.Dat heeft met het amperage van doen... 220v overleef je wel. ...
Wisselspanning heeft het 'voordeel' dat het nuldoorgangen heeft, je kunt je losmaken. Bij gelijkspanning blijven je spieren gespannen waardoor je niet los kunt laten.
Ik heb drie keer aan netspanning gehangen, eerste keer als manneke van twee waarbij ik een spijker in de wandcontactdoos stopte. Vanaf dat moment was ik voorbestemd om iets in elektrotechniek te doen.
Ik hoop dat zich hier nog iemand meld met kennis van installatie-/veiligheids-techniek.
Dat was vroeger, tegenwoordig 16Ampère....Meeste stoppen gaan maar tot 10 ampere. Prettig is het niet. ...
Je moet een account aanmaken om te kunnen kijken. De site was al niet gebruikersvriendelijk, nu met dat inloggen al helemaal niet... De site lijkt afgesloten ...
Laatst bewerkt: