17 maart 2013 : Introductie & rookiedag Truggy Masters – MVW (Purmerend)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 22 feb 2013.

  1. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Adres:
    Modelbouwvereniging Waterland
    Trimpad 8
    1443 WB Purmerend
    Modelbouw Vereniging Waterland - Home
    trimpad 8, purmerend - Google Maps

    Inschrijven voor de introductiedag:
    Truggy Masters | Inschrijven introductiedag
    NB: Kosten van deelname zijn € 10,00

    De dagindeling van de introductiedag is als volgt:

    De ochtend:
    - In de ochtend krijgen alle rookies een uitgebreide uitleg van Paco Raap in de kantine van MVW.
    - Tijdens deze uitleg worden een aantal zeer belangrijke tips gegeven over je materiaal en de techniek.
    - Daarnaast zal de gang van zaken op een wedstrijd dag worden uitgelegd.
    - Tijdens de ochtend uren krijgen de masters en hobby rijders de mogelijkheid om op de baan hun materiaal uit te testen, motoren in te lopen en setups te testen.

    De middag:
    - In de middag gaan de rookies de baan op en zullen een aantal nuttige “spelletjes”op de baan doen.
    - We beginnen met treintje rijden om de baan en de lijnen te leren kennen.
    - Daarna zullen we een afvalrace houden bij de rookie om toch een winnaar uit te kunnen roepen.
    - De masters en hobby rijders zullen een demo geven van een kwalificatie.
    - De masters en hobby rijders geven een demo van een finale.

    Door bovenstaande dagindeling hopen wij dat de rookies een goed beeld krijgen van een wedstrijddag van de truggy masters. Daarnaast zullen zij tijdens de wedstrijden bekende gezichten zien waar zij een beroep op kunnen doen bij technische problemen, of gewoon als ze een pithulp nodig hebben. We hopen dat de introductiedag de drempel voor het deelnemen aan een wedstrijd weg neemt en dat de rookies alvast kennis kunnen maken met de bestaande groep hobby en master rijders.

    Filmpje van de baan:


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Kleine tip voor de introductie in de voormiddag: Maak je luchtfilter stevig vast zodat deze niet loskomt als Paco hem oppakt met de luchtfilter. Hij deed dat met mijne een 3-tal jaar geleden, maar hij bleef lekker strak zitten :D.
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Toen was je nog een rookie met een schone Hong Nor :)

    [​IMG]
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik zie daar mijn eerste bling bling Mugen staan :D
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Meteen de juiste keuze gemaakt :)
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Voor de overige lezers, zo ziet het ochtend deel eruit:
    [​IMG]

    En zo het middagdeel:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Stevige bak hoor :D, was mijn allereerste RC auto (zijn ondertussen wel al een aantal gepasseerd :rolling:)

    Weet nog goed dat we 15 minuten te laat waren omdat we geen rekening hadden gehouden met een max snelheid van 100 km/h op de autosnelwegen :cool:.

    Ik heb die spoiler nog steeds in de kast liggen, wilt ge hem terug?
     
  8. dustyrick

    dustyrick Guest

    Heb me al ingeschreven hoor!:)

    Kan niet wachten om weer is te rijden,, het kriebelt nu wel heeel erg.
     
  9. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    snertrace aankomend weekend in purmerend
     
  10. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Koud eh :rolling:
     
  11. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik woon in Amsterdam noord, dus Purmerend is best om de hoek. Ik ben zo erg een rookie dat ik mijn eerste rc auto T.T 4.6 nog moet inrijden. Lijkt me wel leuk om te komen en misschien mee te doen. Wat experts kunnen me auto dan misschien nog beter afstellen. :)
     
  12. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Gewoon lekker inschrijven, ook voor de rookie cursus. Je leert er heel veel van en als je eenmaal op de baan hebt gereden weet je meteen waar het echt om gaat. Vindt je het leuk dan kan je meedoen met de wedstrijden, vindt je dat te hoog gegrepen dan heb je in ieder geval een leuke gezellige introductie / rookie dag gehad.
     
  13. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik had mijn eerste RC auto ook gekocht met het gedacht van enkel wat op een industrieterrein te rijden. Dan ook zo een rookiedag gedaan, redelijk wat parcours gereden en uiteindelijk wedstrijdjes :).
     
  14. rob4

    rob4

    Lid geworden:
    20 jan 2010
    Berichten:
    295
    Zou ik daar ook naar toe kunnen gaan, om mijn auto beter af te laten stellen, of het goed te leren, van een pro. Woon zelf ook in purmerend. Of zijn er mensen die in purmerend wonen, die mij dat een keer goed kan uitleggen. Gr
     
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Niet dat ik een pro ben, maar we zij toch bereid om te helpen waar ik kan. Kom zelf nu niet veel in Purmerend (250 km) maar op.de rookie introductiedag zal ik er wel zijn.

    Mss een goed idee om gewoon de rookiedag mee te volgen. :cool:
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zoals Stewie al meldt, de rookie cursus is voor elke beginner leuk, gezellig en heel leerzaam. Je leert de leuke groep rijders kennen en leert ook een heleboel van ze. Daarnaast krijg je de kans om op je eigen tempo de baan te leren kennen. Een uitgelezen kans dus...ik zou zeggen schrijf je in!

    Wat betreft het afstellen van je motor, bijna ieder weekend zijn er bij MVW wel rijders aanwezig dus als je je auto meeneemt en iemand vraagt of ze je even willen helpen dan zullen ze dat zeker doen.

    Hopelijk zien we je bij de rookie / introductiedag...je gaat zien hoe leuk en verslavend het is om op de baan te rijden.
     
  17. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Mario, even een vraagje.
    Mag er op de introductiedag ook buggy gereden worden?
    Mijn buggy en vooral de motor erop moet nog ingereden worden, zou dit eventueel kunnen combineren met het truggyrijden.
    Als ik ervoor op een baan geraak zal dat niet nodig zijn.
     
  18. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    In principe is het alleen voor truggy, maar het is ook een beetje afhankelijk van de hoeveelheid inschrijvingen en de drukte. Ik verwacht dat we pas enkele dagen vooraf weten hoe druk het daadwerkelijk wordt aangezien er toch altijd een groepje rijders af wacht hoe het weer is die dag.
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ah, het groepje 'droogweer' rijders. Reken mezelf daar ook bij maar ga toch nattere toestanden toelaten als vorig jaar. Die auto's dienen tenslotte om te rijden.

    Zal wel zien of het gepast is of niet. Eerst kijken of we nog rookies ed op weg kunnen helpen. Dat is de belangrijkste 'missie' die dag. Hopelijk kunnen we veel nieuwe mensen laten zien hoe gezellig de truggycup is :cool:.
     
  20. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Kan me wel voorstellen dat wanneer je niet voor het klassement of kampioenschap rijdt, je de weersomstandigheden af wacht. En natuurlijk spelen de kosten van een eventuele reparatie door het rijden in natte omstandigheden ook mee, dus ik kan me wel voorstellen dat we een groepje rijders hebben die het weer afwachten. Maar we stellen hun aanwezigheid op de mooie dagen ook heel erg op prijs hoor, hoe groter de groep des te gezelliger! :)
     

Deel Deze Pagina