18-19 Aug'12 Biggs @ Sittard

Biggs@Sittard

Sittard2012_MQ.jpg

gegroet ;)

Het was weer leuk :mrgreen::mrgreen::mrgreen: maar poeh wat was het warm:cool:
Daardoor waren er aardig wat deelnemers die op zaterdag niet of nauwelijks vlogen. De wachtrij voor de slepers was lekker kort dus ik kon achter elkaar achter de PAF van Patrick omhoog. Hij kan zelfs torquen met mijn Fox erachter. :D:D:D.
Lekker gevlogen ondanks de warmte en heel wat sleepjes gemaakt.
Bij deze windrichting was de aanvliegroute voor sommigen intimiderend (langs een boom) maar dat viel reuze mee. Door een ruim circuit te vliegen was er prima te landen. Weer de nodige ervaring opgedaan. Hopelijk volgen er nog foto's.
Groeten, Maarten

De Minimoa gesleept achter de sleper van Patrick. Voor de vlieger en Minimoa was dit de eerste keer achter een sleper.
De thermiek was super in Sittard. Na een uurtje was hij weer terug!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En? Kun jij dan nog ontkoppelen? Of redt je servo dat niet meer?

Zoals Patrick al zei: geen probleem. Je ontkoppel mechanisme moet erop zijn ingericht dat je de kist eraan kan ophangen en dat alles dan nog goed werkt. In mijn geval zou je dan ook nog hard aan de kist kunnen trekken en dan gaat het nog los. Er zit een 12 kg servo op. Onder alle omstandigheden moet je snel kunnen ontkoppelen.
Dit ging trouwens heel gecontroleerd en was gepland (en we hebben het vaker gedaan) ziet er geinig uit trouwens en het geeft maar weer aan wat een power die kist van Patrick heeft.
We moeten er maar eens een filmpke van maken. :D:D

Dit ging trouwens heel gecontroleerd en was gepland (en we hebben het vaker gedaan) ziet er geinig uit trouwens en het geeft maar weer aan wat een power die kist van Patrick heeft.

Zelf heb ik nog niet achter de kist van Patrick gehangen maar ik denk wel dat Patrick een van de eerste sleperts is die herkend en erkend heeft dat het gewicht van de slepende kist wel degelijk belangrijk is. Tot mijn afgrijzen lees ik vaak dat er door de sleperts weinig aandacht besteed wordt aan het gewicht. Het moet vooral degelijk zijn.......
Dat heeft dan wel tot gevolg dat er ook motoren op komen die overmatig zwaar zijn maar wat nog erger is, is dat het snelheidsbereik van de slepende kist ook als maar kleiner wordt. Langzaam vliegen door de slepende kist wordt stukken moeilijker/onmogelijk en ook de landingen worden alsmaar zwaarder (belastend)
Ene mijnheer Frisch (die van de Wilga's) zegt zelf dat het met de kleine Wilga, die van 2.8 mtr pas prettig slepen is wanneer je dat voor ca. 12 kg in de lucht krijgt. Het gross van deze kisten zit rond de 14 kg met de ontbrekende flexibiliteit die daar dan bij komt ..... als voorbeeldje .
Patrick heeft het dus goed bekeken; mijn komplimenten daarvoor :cool:

Patrick heeft het dus goed bekeken; mijn komplimenten daarvoor :cool:

Klopt helemaal Arno. Een grote schaalsleper met een dikke motor is mooi maar ik hang liever achter een lichte sleper met een gunstige gewicht/vermogen verhouding. Ik heb de afgelopen periode heel wat sleepjes gemaakt achter veel verschillende slepers maar die van Patrick is echt een van de favorieten. Daarbij moet ik zeggen dat de grote paf van Richard ook wel heel goed vliegt ;)

Back