180D FP heli. vraag over servo armpjes

Hi,
Ik ben een beginner en heb een vraag.
Ik heb een walkera CB180D die het prima doet. Beetje te goed en ik wil iets meer voorwaartse snelheid(handig bij iets meer wind)

Als ik langere servo armpjes monteer,krijgt dan de swashplate grotere uitslag zodat de voorwaartse snelheid ook groter wordt?
Of wat kun je wel doen om iets meer snelheid erin te brengen?

Vast bedankt
Jan

Normaal kun je bij walkera op het 4in1 bord de gevoeligheid instellen, of staat die al op max?

anders zijn de langere servo armpjes idd een optie (hij wordt dan wel in alle richtingen feller natuurlijk)

Hallo,

zou iemand mij de theorie achter die langere servo armpjes kunnen uitleggen.
Het lijkt mij theoretisch niet het geval dat door langere armpjes je een grotere uitslag haalt.
het lijkt mij dat dan alleen je neutraal punt dus hoger komt te liggen... (wat je dus weer weg moet trimmen?)
Is mijn gedachte hier fout?

gr
Dennis

Hallo,

zou iemand mij de theorie achter die langere servo armpjes kunnen uitleggen.
Het lijkt mij theoretisch niet het geval dat door langere armpjes je een grotere uitslag haalt.
het lijkt mij dat dan alleen je neutraal punt dus hoger komt te liggen... (wat je dus weer weg moet trimmen?)
Is mijn gedachte hier fout?

gr
Dennis

Het is wel geen heli of vliegtuig
Maar als ik te weinig roeruitslag heb (boot dus)
En mijn servo arm is bijv 15 cm
Dan maak ik mijn stuurarm 10 cm
Dwz dan draaid hij dus 1/3
verder
En bij een rond draqaiende beweging is dat dan bij 900 toeren 300 toeren meer of minder nar gelang welkel schijf op de motor zit
mvg
Frederik

Als je de afstand neemt rond het draaipunt (plaats waar de servo arm draait) is de verplaatsing afhankelijk van de lengte van de arm. Hoe groter de arm, hoe groter de verplaatsing bij dezelfde hoek.

(zal ff plaatje zoeken/maken)

aaaahh shit nou zie ik het pas...!
Het gaat over de servo armpjes, ik vatte het op alsof het de linkjes waren van de swash naar de servo armpjes..
aaaahhhh...
maar het plaatje mag je nog wel zoeken hoor :D

plaatje:
armpje.jpg

Als de servo arm langer wordt, wordt de afstand tussen de rode lijnen (met dezelfde hoekverdraaing) groter, waarmee de swash dus meer verplaatst wordt (groter uitslag)

:)

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen..
Zo ik begrijp moet het lukken

Maar wat kun je aan het board verstellen?
De "sensitive" ? Wat gebeurd er dan...

Daarmee verander je de max uitslag.
Doe maar eens vol naar links sturen (wel via de swash he) met alle motoren uit, dus geen gas geven.
Draai dan aan dat schroefje (met nog steeds vol naar links), dan zie je vanzelf dat zonder dat jij de uitslag van de stick veranderd, de positie van de servo WEL veranderd.

Wat je nu doet is de max uitslag regelen. Als hij nu niet op max staat, kun je zonder die grotere servo armpjes al een grotere uitslag krijgen. Staat hij wel op max, heb je idd andere servo armpjes nodig.
Als hij op max staat, en je draait "te ver" springt hij ineens naar de minimale instelling. Draai hem net voorbij het max punt (uitslag wordt ineens kleiner) en dan een stukje terug, zodat hij niet te kritisch op het omslagpunt staat :)

Kijk dat is nog eens goede info..
Ik ga hetzelfde op de CB100 uitproberen.
toppie en bedankt :thumbsup:

Daarmee verander je de max uitslag.
Doe maar eens vol naar links sturen (wel via de swash he) met alle motoren uit, dus geen gas geven.
Draai dan aan dat schroefje (met nog steeds vol naar links), dan zie je vanzelf dat zonder dat jij de uitslag van de stick veranderd, de positie van de servo WEL veranderd.

Wat je nu doet is de max uitslag regelen. Als hij nu niet op max staat, kun je zonder die grotere servo armpjes al een grotere uitslag krijgen. Staat hij wel op max, heb je idd andere servo armpjes nodig.
Als hij op max staat, en je draait "te ver" springt hij ineens naar de minimale instelling. Draai hem net voorbij het max punt (uitslag wordt ineens kleiner) en dan een stukje terug, zodat hij niet te kritisch op het omslagpunt staat :)

Ik heb hetzelfde,

Heeft de oplossing met het potmetertje gewerkt?

Groet,

Danny

Back