Hoi,
Vandaag eindelijk voor het eerst met mijn nieuwe driftauto naar het industrieterrein geweest om het driften te leren. Het gaat om een Tamiya TT-02R voorzien van diff-spool aan de achterzijde, drift banden en een Toyota GT86 body.
Duidelijk is geworden dat ik nog vaak terug moet keren naar het industrieterrein
. Driften is gewoon moeilijk en strikt gezien heb ik niet gedrift maar heb ik alleen spin outs gehad. Ik heb op een cement-achtige ondergrond gereden en later nog 20 minuten op asfalt maar het verschil in gedrag van de auto was volgens mij niet zo groot.
Ik ben begonnen met het neerleggen van 2 wielen om een acht te kunnen rijden en om rondjes te kunnen driften om 1 van de twee wielen. Naast dat ik nog enorm veel moet oefenen is er volgens mij veel mis met de setup van de auto, zie foto:
De auto is gebouwd volgens het boekje met uitzondering van de stuurinrichting (die is van alu, volgens mij van Yeah-racing), een diff-spool (achterzijde) & driftwielen. De auto is voorts voorzien van een Carson Cup Machine motor en heeft een 26/64 overbrenging. Hij gaat hiermee makkelijk in de slip. Ik heb een aantal keren met mijn vingertoppen de temperatuur gecontroleerd en de motor werd warm, absoluut niet heet.
(de achterwielen hebben 3 graden toe-in, ik heb neutrale kunststof blokken liggen voor achter)
Het is me niet gelukt om om een wiel heen te draaien omdat de auto teveel overstuur had en bij corrigeren (counter steer) trok de auto zichzelf snel uit de slip. Het draaipunt van de slip lag in of net voor de auto en ik kon de positie van die as niet controleren.
Het enige wat ik kan bedenken om het gedrag te verbeteren is het geven van (veel) meer toe-out aan de voorzijde en misschien het monteren van de neutrale fusees aan de achterzijde. Veel meer kan met dit chassis niet echt denk ik, caster en camber zijn bij deze auto niet in te stellen.
Hebben jullie nog tips voor me zodat ik wel kan gaan driften en echt kan gaan trainen?
(Als het driften me gaat bevallen dan zou ik het liefst een front motor rwd chassis zelf maken of voor een Sakura D4 gaan.)
Vandaag eindelijk voor het eerst met mijn nieuwe driftauto naar het industrieterrein geweest om het driften te leren. Het gaat om een Tamiya TT-02R voorzien van diff-spool aan de achterzijde, drift banden en een Toyota GT86 body.
Duidelijk is geworden dat ik nog vaak terug moet keren naar het industrieterrein

Ik ben begonnen met het neerleggen van 2 wielen om een acht te kunnen rijden en om rondjes te kunnen driften om 1 van de twee wielen. Naast dat ik nog enorm veel moet oefenen is er volgens mij veel mis met de setup van de auto, zie foto:
De auto is gebouwd volgens het boekje met uitzondering van de stuurinrichting (die is van alu, volgens mij van Yeah-racing), een diff-spool (achterzijde) & driftwielen. De auto is voorts voorzien van een Carson Cup Machine motor en heeft een 26/64 overbrenging. Hij gaat hiermee makkelijk in de slip. Ik heb een aantal keren met mijn vingertoppen de temperatuur gecontroleerd en de motor werd warm, absoluut niet heet.
(de achterwielen hebben 3 graden toe-in, ik heb neutrale kunststof blokken liggen voor achter)
Het is me niet gelukt om om een wiel heen te draaien omdat de auto teveel overstuur had en bij corrigeren (counter steer) trok de auto zichzelf snel uit de slip. Het draaipunt van de slip lag in of net voor de auto en ik kon de positie van die as niet controleren.
Het enige wat ik kan bedenken om het gedrag te verbeteren is het geven van (veel) meer toe-out aan de voorzijde en misschien het monteren van de neutrale fusees aan de achterzijde. Veel meer kan met dit chassis niet echt denk ik, caster en camber zijn bij deze auto niet in te stellen.
Hebben jullie nog tips voor me zodat ik wel kan gaan driften en echt kan gaan trainen?
(Als het driften me gaat bevallen dan zou ik het liefst een front motor rwd chassis zelf maken of voor een Sakura D4 gaan.)