1e F5B wedstrijd 2012: Wijk en Aalburg

Ik wordt in de gaten gehouden :):)

Rondje tussen de buiten door, viel tegen trouwens na zo lang niet meer gevlogen te hebben.
Koemend weekeind hele weekeind werken op de HISWA, dus veel meer zit er ook niet meer in qua training, misschien het weekeind erop nog een rondje.

Balen dat je niet meer bij de Eagles kunt vliegen met de Hawk, wat ga je nu doen?

Gerben

Balen dat je niet meer bij de Eagles kunt vliegen met de Hawk, wat ga je nu doen?
Hopen dat de omgevingsvergunning alsnog herzien wordt met soepelere eisen.

Verder nog geen plan getrokken, thuis druk aan het klussen (
_41_12_baby.gif
coming :)).

Hopen dat de omgevingsvergunning alsnog herzien wordt met soepelere eisen.

Verder nog geen plan getrokken, thuis druk aan het klussen (
_41_12_baby.gif
coming :)).

Hoe ging dat met die geluids meeting dan van jou hawk? Moest je hem op de grond vast houden? Dan was de prop zeker over trokken? Dat is dus niet echt eerlijk want als je de setup goed hebt dan is de prop nooit over trokken en maakt hij niet zo veel kabaal. Je zou voor de test er een pakket met een celletje minder in kunnen stoppen zodat de prop niet overtrokken is. Idee?

GVD,GVD,GVD..... krijg ik nu die vermaledijde lipo's niet in de surprise romp met Hawk vleugel een 4s 3850 90 C (in bestelling) en een 4s 4000 45 c (in huis) passsen helaas niet. Alleen een Nano-tech 4s 2850 van 35 tot 70 C lipo die ik nog heb past wel, misschien dan toch maar hier mee testen.......

De eerste wedstrijd dan nog maar met de Zipper..... Zaterdag maar eens enkele vluchten maken, Kijken wat er nog lukt na die lange winterstop........

Op dit moment maximaal 32 breed Als ik de vleugel bevestiging wegslijp tot op het inslagmoertje dan komt er nog een mm of 5 a 6 bij.
De grote 4000 past in de hoogte niet, en kantelen lukt ook niet. De 2850 is geen probleem, maar die is erg licht in gewicht....

Als motor zit er de KD36-60-11L 2000KV in met robbe planeta vertraging. De vorige keer zat die setup in mijn rapster F5B die ik vorig jaar in Dalfsen gecrashed heb. Daar was de stroom niet zo hoog, maar de prop te klein. Nu wil ik hem uitproberen met een 16x16 prop en zien wat er gebeurd. De KD 36-60-06L 4000 KV motor is nog bij Mark, dat is een volgende optie.

Hoi TC01

Ik heb nog een:
Flightmaxx 4s 40C 3000mAh 30.4x44.1x135.55mm
Flightmaxx 5S 40C 30000mAh 35.3x44.4x135mm

Met 5S en een iets kleiner propje (15x14 oid) zou wel eens mooi bij die setup kunnen passen.

Als je interesse hebt doe ik ze morgen even op de bus voor je?

Groet,
Gerben

TC pakketje is vanmiddag verzonden.

Ik krijg net een mailtje dat er ook 2 Duitsers mee komen vliegen.
Wordt een internationaal evenement zo :)

Nog een weekje te gaan......
Gerben

Zo, net de tot nu toe 13 inschrijvingen alvast in de software gezet. Nu maar hopen dat iedereen gepast (8 euro) gaat betalen zaterdag :rolleyes:

Theo, je hebt wel weer pech, maar kun je de v-tail niet met 1 servo aansturen? Heb eventueel nog in de aanbieding, 2 x HS85mg, 1 x 3150 en 1 x HS125Mg

TC,

Ik heb nog 2 stuks Turnigy TR1160A, en ook 2 stuks MKS DS450.
Dan nog een partijte HS80's, HS81's, HS85's, HS225's en D60's (gebruikt).

Ik had in hetzelfde model als wat jij vliegt 1 centrale stuurstang met een HS225MG, dat was meer dan voldoende (in m'n B01 zat een 8mm Futaba met 1.5kg stelkracht ofzo).

Misschien hebben ze hem hier op voorraad:
MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g
(bekende naam, zo aan je onderschrift te zien).

Mini Servo

Groetjes,
Gerben

Wie heeft er wel interesse, maar durft eigenlijk nog niet zo goed?
Mocht je eens een dagje mee willen vliegen, ben je van harte welkom. De vliegers vormen een heel ontspannen groepje, die iedereen willen helpen en waar iedereen die mee wil doen van harte welkom is, waar je ook mee vliegt. Hotliner van schuim of met styro ingedekte vleugels? Laat je niet gek maken door al dat gfk en kom gezellig mee doen...
En anders gewoon komen kijken ;)

Tot zaterdag,
Gerben

De V-tail ombouwen naar 1 servo is voor nu teveel werk. De servo is als alles goed is al op de post gedaan door de bekende leverancier........... Er was nog eentje op voorraad. Dus als alles meezit morgen in huis en dan morgenavond inbouwen en misschien deze week laat in de middag of vroege avond nog een of meerdere vluchten maken.

Ook nog de Hawk-cloon vliegklaar maken en als het even kan nog invliegen.

De F5J kist moet dan nog maar even wachten.

Dankzij een supersnelle levering is de servo al vervangen en alles werkt weer als vanouds. De Zipper is er dus klaar voor.

Vanavond ook nog de laatste dingen gedaan aan de Hawk-cloon, daar moet ik alleen nog dat vermaledijde zwaartepunt inbouwen. Zoals ik het nu zie moet dat nog 1 tot 1,5 cm naar achteren, dat wordt dus helaas lood aan de staart plakken.

Hopenlijk kan ik met beide deze week nog een rondje vliegen.................

Dat zal ik straks eens gaan bekijken. Misschien dat ik hem aan de achterzijde nog iets de romp in kan schuiven. Maar dan moet ik de rest wat daar zit nog verder naar achteren schuiven. Dan kom ik een plank aan het maken waar de ontvanger, de ontvanger accu en de CC-Bec op zit en dat moet dan helemaal naar achteren geschoven worden.

Back