1e stapjes met mijn micro [filmpje]

sow, ff een kleine update van mijn heli-avontuur.

Heb een 2s1000mah 15/20C lipo van rctechnics gekoct. Sow, dat vliegt gelijk een stuk lekkerder! Meeeeer dan zat power! Ik kan hem echt hard omhoog gassen, stukkie laten vallen en dan toch nog genoeg porrie hebben om hem op te trekken voor de grond het landingsgestel kust :lol: .
Met die vorige accus kwam ik al na 30 sec niet meer uit het grondeffect! Nu heb ik echt power tot ze leeg zijn. Prima!

Wel is van het weekend mijn staartmotortje erme gekapt. Hij haperde eerst af en toe een beetje en toen opeens begon m'n heli rond te tollen. Gelukkig zat ik nog lekker laag, dus nix geen schade. Het motortje kapt ermee zodra je wat meer gas geeft. Nou ja, had toch nog wat DD-motortjes liggen, dus gelijk die er maar opgeknald. Geeft wel een venijnig geluid zet, maar moet hem nog goed testen.

Side-in lukt nu trouwens steeds langer! (op de sim en in het echt :) )

Bij mij lukt het ook steeds beter :D het nose in hoveren gaat al aardig goed dus ik ga binnenkort proberen rond te vliegen in een groete zaal, ik heb alleen geen lipo's :( ik wil binnenkort trouwen ze wel kopen, ik zat te denken aan de 1800 lipo's 7,4 volt van rc-technics :) od is dit te zwaar :mad:

groeten oscar

is volgens mij even zwaar als het nicad pack, dus het moet kunnen. Daar ze voor de nicad packjes 8,4 volt zeggen leek mij dat de 7.4 volt van een lipo wat minder is. blijkt in de praktijk niet echt merkbaar te zijn. Maar om die reden had ik de 1000mah genomen. Daarmee kan je lang genoeg vliegen om ff leuk rond te kunnen karren. Maar weer niet zó lang dat je motortje eraan gaat. En door het lichtere gewicht heb je net wat meer kracht t.o.v het gewicht.

Nose in al? wow, nee, dat lukt nog niet. Zeker veel zitten oefenen op de sim?

dat ook maar ik vlieg zo'n 3 nimh accu's per dag :lol:
en ik heb hem al een tijdje dus dat is ook geen probleem :)
ik kan hem uit de lucht pakken, en hem zegmaar loslaten en dan verder vliegen 8) nu nog nose-in :oops:

ik moet wel zeggen dat mijn hooftmotor gloed heet na een accutje 8O

groeten oscar :D

ik heb nu net weer ff gevlogen. Op die 1000mah lipo kan ik 10 minuten lekker vliegen. Mijn motortjes worden warm, maar zeker niet heet! Ik heb mijn hoofdmotor in laten lopen in water en er zit een koelblokje op (zelf gedaan). Ook op de staartmotor heb ik een klein koelvinnentje.

Ik heb de laatste tijd niet zoveel gevlogen. Kan niet zoveel door "omstandigheden thuis", maarja.

Opvangen en weer weg laten vliegen kan ik denk ik ook wel. (kan hem stil genoeg houden en vlak voor me). Toch vind ik dat nu nog iets te eng. Beetje zonde als ie door zoiets stoms crashed (of erger: in je hoofd ragt ofzo).

ik ga morgen weer in een zaal vliegen, ik zal kijken of ik nog een filmpje kan maken ofzo :D van mijn eerste keren proberen rond te vliegen 8)
dus verwacht er niet te veel van :lol:

ey, tijdje geleden alweer dat ik hier wat heb gepost, maar het gaat al wat beter en daarom maar weer eens een filmpje gemaakt:
Mijn site
en dan "3e stapjes met me helietje (360s en nose-in)".
Hij duurt een beetje lang, maarja. moet ik misschien een keer wat leukers van maken.

Ondertussen vlieg ik nu dus met een nieuwe motor. Dat is dus eigenlijk het enige wat kapot gegaan is tijdens het leren vliegen met deze heli. Laatst ging de staart flippen zodra ik gas gaf en de hoofdrotor zwabberde alleen een beetje. FF getest, bleek de motor toch wel zwaar te lopen. Eraf gehaald, nieuwe motor erop, en hij deed het weer prima :D.
Oude motor uit elkaar gehaald en ja hoor: geen koolborstels meer en 1 van de houders van de koolborstels was nu afgebroken waardoor er dus nog maar 1 contactpunt was. Dat is dus ook de reden waarom ik de laatste tijd zo weinig power over had! Nu heb ik gelijk weer power genoeg! knalt omhoog :D.

Ook heb ik nu een gepimpte picolo bij elkaar gebouwt en die vliegt ook lekker strak. Heb ze nu allebei zonder paddleweights en de uitslagen zo groot mogelijk. Met de picolo kan ik nu al behoorlijk hard 8tjes raggen. Heerlijk :D.

ff fotootjes:
"space" standaard:
HPIM0293.JPG

"space" Nu: conrad 9gr servoos, 2s1000mah lipo, dd hat staartmotortje en snoertjes ingekort (ik had de bec-stekkertjes nodig :D)
HPIM0643.JPG

Picolo, nou ja, nix meer standaard eigenlijk. Picoboard zit er nog als mixer en staartregelaar....
HPIM0592.JPG

picolo clos-up
HPIM0593.JPG

Nog een close-up (nog met oude motor). Alle plastic onderdelen versterkt met carbon en een alu tuimelschijf van steven :D.
HPIM0585.JPG

tnx, een helsche machine is het idd wel ja! geeft echt een hele harde zoem tijdens het vliegen en kan echt snoeihard omhoog (en best hard naar beneden, door de ingekorte bladen en hoge toerental op de kop :D ).
Laatst was daarvan waarschijnlijk mijn paddlestang gespleten ofzo, want je zag niks, maar als ik ietsje meer gas dat hover gaf, maakte hij echt een supemooi (hard) geluid, een beetje "woemwoemwoem", maar dan in het ritme van een huey :D. Toch maar de paddlestang vervangen....

Ik ben nu ook in het stadium van, goh ik wil wel meer dan alleen z'n staart zien :P
Hooveren is geen probleem, sinds ik alu op mijn V2'tje gegooid heb istie helemaal superstrak.
Dus we kunnen nu pas echt met het betere sturen beginnen :)
Ff een paar pica's spammen van mijn V2'tje :P
photo1.jpg

photo16.jpg

Fotootje met zijn oude staartje
photo2.jpg

sow, volgens mij heb jij er een klein capitaaltje tegenaan gegooid. Leuk ding hoor, maar zal dus wel wat hebben gekost. Die van mij heb ik opgbouwd vanuit een 2e handsje. Heb ook nog carbon bladen zelf gemaakt, maar die zitten nu op die andere.

Heb je zeker alles bij Q gekocht? gezien het zwarte staartpropje?
Watvoor zender is dat? MX-12? waar heb je die gekocht en hoe duur? (beetje aan het zoeken naar zoiets)

Niet alles bij Q vandaan hoor.
O.a. de carbonbladen e.d. 2e hands.
V1 staartje komt wel bij Q vandaan.
Nou valt er tenminste wat beter mee rond te vliegen.

Die MX12 heb ik zo'n beetje sinds die in NL verkrijgbaar werd.
Toen voor 189 euro de complete set gekocht met kristallen, ontvanger, servo e.d.
Die trouwens gedoneerd is aan mijn zwager voor in zijn zwever :)
Je kunt die mx12 nu ook al voor geloof 69 of 89 euro halen zonder de kristallen e.d. via duitsland ofzo.

Moet toegeven, werkt perfect dat dingetje hoor. 8)

ja, die mx-12 ga ik nu ook kopen. Lijkt me een prachtig ding en idd 89 euro (8 euro verz.) in duitsland. Mijn volgende projectje is namelijk een direct drive CP heli :D

ziet er weer strak uit wieland! Met je alu-blingbling-staartboom :D.

Grote paddleweights trouwens! Zal wel lekker stabiel vliegen. ALs je wat meer achtjes gaat vliegen en wat snelheid op gaat pakken, zal je zien dat je ze er beter vanaf kan halen.

sietse zei:
Grote paddleweights trouwens! Zal wel lekker stabiel vliegen. ALs je wat meer achtjes gaat vliegen en wat snelheid op gaat pakken, zal je zien dat je ze er beter vanaf kan halen.
IK weet maar gewoon voor wat oefenen

Ey Wieland, lekker gepimpte Pic ;) Je moet alleen niet je antennedraad om je tail wikkelen, dat verkleind de rijkweidte nogal.....

Cheers,

Ton.

Skidz zei:
Ey Wieland, lekker gepimpte Pic ;) Je moet alleen niet je antennedraad om je tail wikkelen, dat verkleind de rijkweidte nogal.....

Cheers,

Ton.
oke bedankt

gister weer ff lekker rondgevlogen, Het lukt nu best gemakkelijk om op z'n plek rondjes te draaien. Ook in kwartslagen. Nu gaat het 8tjes vliegen ook een stuk relaxter :D

Back