1ste zelfbedachte toestelletje

Zou ik ook niet doen tenzij je een joekel van een hangaar ter beschikking hebt. :wink:

Stevo

oke ga ik dat niet doen, de sportzaal daar is wel vrij hoog maar niet spr breed en lang dus vandaar dat k wat meningen wilde horen
dan maar wachten tot een goed moment om buiten te vliegen, ga nu even kijken hoe de wind op mijn vliegplek is maar zal wel te hard zijn.
misschien dat ben ik tog nog zo eigenwijs dat ik het binnen probeer maar moet ik ff bekijken denk niet dat ik het doe. ik weet hoe hard het
ongeveer kan en wat het kan aanrichten met een accu van 50 euro(mn broer vloog zn pibros recht de grond in)kijk maar:
[img=http://img458.imageshack.us/img458/6931/acculolyb9.th.jpg]

was overigens niet binnen hoor :wink:

oke net dus even getest(pfoe wat is het koud buiten) mn kielvlakken(of hoe heten die opstaande dingetjes) blijken te klein.
na de worp draait het toestel zich meteen op zn rug en heeft geen zin meer om te vliegen en gaat dus tegen de grond.
ga ze dus maar even wat groter maken en ik denk dat ik er ook maar wat meer profiel in maak zodat ie iets meer lift krijgt
(misschien kan ik dan gelijk de elektronica mooi weg werken :oops: ) volgende test zal begin volgende week zijn mits windstil genoeg

ik probeer het eerst even met grotere kielvlakken daar ik niet genoeg materiaal heb om het toestel opnieuw te maken maar dan groter :oops:
als dat nog niet blijkt te werken maar nieuw depron halen en hem groter maken

sprak mn broer net en hij heeft nog wel depron liggen dat ik kan gebruiken dus ga ik hem tog maar beetje resizen
en meer profiel erin want hij is nu bijna plat, bedankt voor de tips mensen.

lipo heeft overigens geen zuur, daar zit oplosmiddel in (ether, ofzo, ruikt een beetje naar aarbeien schijnbaar (nog nooit een lipo gesloopt hier (afkloppen op houten werkbank)))

op het moment ligt ie te niksen op mn kamer.
heb niet genoeg depron liggen om een grotere te maken.
dus moet nog even wachten. ben op het moment ook heel druk
bezig met een ander projekt, namelijk de zelfbouw van een
Maule M-7-235C Orion hier te vinden
het komt wel weer maar moet ook beetje rustig aan doen moeder/ vriendin hebben aldoor dat van het ene toestel het andere komt :wink:
ga er mee verder zodra ik weer depron heb

jesse zei:
de prop zit toch met de tekst aan de achterkant ? dan zit hij goed, standaard (voor pull configuratie) zit de tekst aan de binnenkant.
Gewoon gaan vliegen en kijken wat het doet, daar leer je het snelst van :wink:
Doet hij het--->mooi zo doet hij het niet--->ook niets aan de hand.

Groetjes, Jesse.

Hé vliegende Dave,

is het niet veiliger om eerst met een plastiek vuilblik en borstel te vliegen, kwestie van snel opruimen.

:D :D :D

groetjes Chippy

chippy zei:
jesse zei:
de prop zit toch met de tekst aan de achterkant ? dan zit hij goed, standaard (voor pull configuratie) zit de tekst aan de binnenkant.
Gewoon gaan vliegen en kijken wat het doet, daar leer je het snelst van :wink:
Doet hij het--->mooi zo doet hij het niet--->ook niets aan de hand.

Groetjes, Jesse.

Hé vliegende Dave,

is het niet veiliger om eerst met een plastiek vuilblik en borstel te vliegen, kwestie van snel opruimen.

:D :D :D

groetjes Chippy

Hé Dave,

Een vliegende vuilbak dat zou toch ook moeten vliegen

:D :D :D :D
of doellanden in de vuilbak met een vuilblik.

all the best, Chippy,

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Back