2,1m yak 50 elektro ?

Ik heb deze motor momenteel op mijn ~7,5kg 2,25m EF Extra staan. HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 63-74 200kv Brushless Outrunner (Eq:5240)
Ben nog niet helemaal tevreden met de setup, maar het gaat wel goedkomen denk ik.
Ik had er vooral de verkeerde prop op.

Ik vloog hem op 10s 5000 (oude cellen) met een 120a hv K-force TGY regelaar. En met een 22X12 APC-E prop kon ik hooveren (net aan). En als je een beetje snelheid had ging hij nog wel aardig verticaal. Rollende loopings ofzo ging niet, te veel weerstand.

Komend seizoen wat props proberen, 24X10, mss zelfs nog iets groter. Motor kan het volgens mij wel aan met goede koeling.

Als je iets meer wilt uitgeven kun je deze pullout krijgen met 900 grams motor.

Motor : scorpion 5535 190 kV
regelaar : Jeti 99 ( acceleratie staat op 0.2 sec )
cellen G3 CX 5000 11s
prop : Xoar 24x10 PJN

current : 110 A
RPM : 6300 -> 6400
91 db op 3 meter

Static thrust, rond de 14 kg bijna 1 op 2, kist weegt 7.5 kg

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Balsa sandwich hoeft niet zwaar te zijn, kijk maar naar de modellen van MTL, of de Prestige.

Voor deze kist, is het niet mogelijk om een beetje te smokkelen met de vleugel? Dus bv. de vleugel 1 of 2cm verder naar achteren te zetten?

ja, ik ben akkoord dat het niet zwaar hoeft te zijn, maar bij dit model was het echt wel zwaar..
dit was vooral te wijten aan de bouw door de vorige eigenaar, plus dat de kisten van zichzelf al zwaar zijn.
enkel op het rudder zijn we al van 129 naar 55 gram gegaan, wat een verschil is van 74 gram.
ik zeg niet dat we met de vleugel in dezelfde verhouding gewicht gaan winnen, maar hij moet echt lichter kunnen.
De vleugel woog 2170 gram
De bouw gaat een van de weken starten (wanneer de liggers gezaagd zijn) :)

de vleugel achteruit plaatsen is vrij onmogelijk, de vleugel is uit 1 stuk en er is dus plaats voorzien in de romp.
Wel bedankt voor het idee !

Als je een nieuwe vleugel maakt, zou je die wat pijlstelling kunnen geven, komt qua idee overeen met de vleugel zelf in z'n geheel wat naar achteren plaatsen..

Henri, je bedoelt om minder gewicht in de neus te moeten steken de vleugel wat meer pijlstelling te geven?
Origineel heeft deze namelijk ook al wel wat pijlstelling.

Yep.. door de vleugel meer pijlstelling te geven, kun je de plaats waar het CG eigenlijk zou moeten liggen, naar achteren halen. Gevolg zou dus zijn dat er minder lood nodig is :)

Ik zou zeggen dat deze 250kv voor 10S maar kijkende naar het commentaar op HK

plane lifting.Works with 12S4200 mAh
Lipo's on a 21x10 Menz with 6300 U/min and a current consumption around 70 Amps.Thrust approx. 10kg,Input power 2.8kw. Great the Motor gets " handwarm"

en

Lipo: 9s2p 2200ma Hextronik (4s+5s Pack as 2P)
Speedcontroller: OEMRC Sentilon100A HV
Prop: 24x8 MenzS (wood)
Voltage under load: 31,4V (measured after 90s after starting the test)
Current: 60 A (at 80% throttle)
Rpm: 5250
Pull: 9,1 Kg / 20,2 lb (measured with digital balance)

lijkt het geen 250kv, en omdat je toch gewicht voorin moet hebben kun je het best doen, denk wel dat je rond de 7000 rpm gaat zitten moet goede lipo's. Anders de motor die Nando aan geeft. zal het ook zeer goed doen, als je er niet te veel uit wil halen.

Bart,

Back