2,4 ghz ontvanger

• Topicstarter Topicstarter Helitokker
  • Startdatum Startdatum
H

Helitokker

Guest
Misschien een domme vraag maar als ik nou een ontvanger en regelaar koop op 2,4 ghz en deze in een chopper plaats dan kan ik toch als ik dit
gedaan heb mijn zender ook voor dit "nieuwe setje" gebruiken.

Ik bedoel 1 zender en 3 choppers met 2,4 ghz moet toch kunnen.

en nee .... :) niet alle 3 tegelijk ..

Een 2.4 GHz ontvanger wordt aan de zender gebonden. Na deze handeling herkent de ontvanger de "eigen" zender. Elk merk heeft zijn eigen methode om de ontvanger te binden. Soms is er een druktoets, soms een bindstekker.

Je kan zoveel ontvangers als je wilt aan de zender binden. Er is maar één voorwaarde, ontvangers moeten van hetzelfde merk als de zender zijn en geschikt zijn voor de code die de zender gebruikt.

Op de site van de fabrikanten zijn overzichten te vinden met informatie over welke ontvanger met welke zender kan samenwerken.

Misschien een domme vraag maar als ik nou een ontvanger en regelaar koop op 2,4 ghz en deze in een chopper plaats dan kan ik toch als ik dit
gedaan heb mijn zender ook voor dit "nieuwe setje" gebruiken.

Ik bedoel 1 zender en 3 choppers met 2,4 ghz moet toch kunnen.

en nee .... :) niet alle 3 tegelijk ..

;) Er zijn geen domme vragen ! enkel domme antwoorden ! :rolleyes:

Grt
Astula

Er is maar één voorwaarde, ontvangers moeten van hetzelfde merk als de zender zijn en geschikt zijn voor de code die de zender gebruikt.

In letterlijke zin maakt het merk eigenlijk niets uit, zolang ze maar uiteindelijk compatible zijn.

Veel ontvangers werken op allerlei merken zenders wel, maar het is inderdaad wel slim om niet blind aan te nemen dat het werken zal. ;)

Ik denk dat je toch wat door elkaar haalt.

Voor 27- 35- en 40 MHz PPM-systemen AM of FM gemoduleerd zijn ontvangers bijna altijd uitwisselbaar Voor PCM geld ook op deze banden de uitwisselbaarheid niet. Elke fabrikant met PCM-systemen gebruikt zijn eigen manier van signaaloverdracht.

Voor 2.4 GHz systemen geldt dat ontvangers van de verschillende merken absoluut niet uitwisselbaar zijn. Een Spectrum ontvanger gaat nooit werken met een Futaba of Multiplex zender.

Er komt hierop één uitzondering. Simprop heeft aangekondigd 2.4 GHz ontvangers voor Futaba te gaan leveren. Voor zover ik weet zijn deze nog niet verkrijgbaar.

Laatst bewerkt:
Dat klopt inderdaad, maar van bepaalde ontvangers is bekend dat ze op andere merken ook werken. All I'm saying.

Ik zie ze daarnaast ook nog wel tot een standaard gaan komen, maar toegegeven zover zijn we nog niet.

Dan ben ik erg nieuwsgierig welke ontvangers dat zijn, buiten een paar chinese merken die alleen verschillen door een ander sticker.

Dan ben ik erg nieuwsgierig welke ontvangers dat zijn, buiten een paar chinese merken die alleen verschillen door een ander sticker.

Ik zal eens voor je kijken, maar het is een bekend fenomeen dat niet alleen bij Chinees spul het soms uit dezelfde fabriek rolt hoor.

Sorry was vergeten te vertellen dat het hier een E-sky zender betreft.
Aangezien de ontvangers en regelaars los te koop zijn dacht ik dus dat ik dan gewoon
na monteren mijn bestaande zender kon gebruiken.. Maar als ik het goed begrijp moet
de zender in hetzelfde gebied werken ( frequentie ) of code zoals er een operde.

Het werkt .... esky ontvangers linken met mn esky 2,4 Ghz zender ..

Er is al veel geschreven op forum over het binden van zender en ontvanger maar nergens worden de juiste stappen verteld die gezet moeten worden om tot een oplossing te komen. Het betreft het MX 12-Hott systeem. Volgens de handleiding is het binden van zender en ontvanger al in de fabriek gebeurd. Na het aanzetten van de zender zijn Lipo, Esc en ontvanger aangesloten. Bij het binden wordt de Led even blauw. Het groene ledje van de ontvanger licht dan even op en daarna is het weer einde oefening.

Wie weet raadt?

staat er helemaal niets in de manual? dat zou best raar zijn. misschien dat er wel andere sites zijn die kunnen vertellen hoe je dan moet binden. of natuurlijk op dit forum

Back