2.4 Ghz storing door wifi???

Hoe kan je een mechanische defekt uitsluiten bij 200 € schade?
1 schlechte soldering kan al een crash veroorzaken. ;)
Mvg Johan

Hele simpele optelsom:

1: MD 500 body: 90.00 euro
2: MG Align swashservo: 30.00 euro
3: 5 blads rigid rotorkop: 50.00 euro.
4: 5 hoofd rotorbladen en een setje staartbladen.
5: Maingear en torquetube tandwielen.

Schade zat dus voornamelijk in het schaalelement van de heli.

Edit: door directe controle van het model op de crashlocatie. Feit dat de aandrijflijn en aansturing van de staart intact waren zoals voor de vlucht. En ja na elke dag vliegen word de de aandrijflijn en aansturing van mijn heli's gecontroleerd etc om zeker te weten dat ie ook luchtwaardig blijft. Daarom kan ik voor mijzelf uitsluiten dat daar het probleem niet zit, servo gyro niet meegetelt ;)

Laatst bewerkt:
Hele simpele optelsom:

1: MD 500 body: 90.00 euro
2: MG Align swashservo: 30.00 euro
3: 5 blads rigid rotorkop: 50.00 euro.
4: 5 hoofd rotorbladen en een setje staartbladen.
5: Maingear en torquetube tandwielen.

Ruim 200 euro schade, welkom in de wondere wereld van het helivliegen.

Plotterwelt bedoelt niet hoe je aan die €200 komt, maar waarom je denkt dat een mechanisch defect uitgesloten kan worden.

werner

Wauw... even een dag niet gekeken haha. Mooi dat er zo'n discussie op gang is gekomen met veel duidelijkheid en uitleg. Daarvoor mijn dank heren.

Ik weet ook wel dat de oorzaak misschien nooit duidelijk word. Het was voor de duidelijlheid op een industrie terrein met veel open kavels en niet ingesloten door gebouwen. Nu ben ik absoluut geen electrotechneut en blij dat ik via deze weg weer wat geleerd heb met betrekking tot de 2.4 ghz, wifi's etc etc! Heerlijk zo'n forum.

Het nadeel van de situatie met de heli was dat het model op moment van falen niet stabiel kon hooveren ivm met de rigid rotorkop zonder estab die uitgetrimd moest worden. Dus daar ben je al erg druk mee om de heli enigsinds op zn plek te houden want dat is gruwelijk pittig! De kop bleef gedurende de tolvlucht wel bestuurbaar voor zover dat mogelijk is in zo'n situatie. De ontvanger schoot dus niet in een failsave, dan had de heli ook direct naar beneden moeten komen aangezien de throttle in failsave dan naar 0 gaat..

De heli staat ondertussen alweer een paar dagen klaar om opnieuw de lucht in te gaan en om de servo/gyro combi uitgebreid te testen. Maar helaas werkt het weer niet echt mee. Op de grond werkt alles naar behoren. En zoals eerder opgemerkt is de esc ook verdachte. We zullen zien..

Groeten Merlijn

Uitsluiten kun je pas als je 100% zeker weet wat het wel is/was.

Je kan wel spreken over waarschijnlijkheid, maar je zolang je niet weet wat het is moet je alle opties open houden.

Als programmeur heb ik te vaak gehad dat een probleem of bug veroorzaakt werd door iets onverwachts.

Werner

De enige manier om er achter te komen is loggen van de servostanden en RSSI signaal van de ontvanger. Dat gaat natuurlijk veel te ver qua techniek (loggen is een, realistisch afspelen is een project op zich). ;)

Back