2.4ghz antennes in een carbon vlieger

hi,

vraagje , hoe doen jullie(vliegers met carbonnen vleugels ) de antennes 2.4ghz?

in de romp? naar buiten, waar?

bedankt!

Of in de romp... En bij veel Carbon net achter de vleugel naar buiten net als bij dlg

Laatst bewerkt door een moderator:
Of in de romp... En bij veel Carbon net achter de vleugel naar buiten net als bij dlg

bij mijn dlgs zitten de antennes vooraan in de neus(of naar buiten maar tegen de neus gekleefd ) met de motor in een f5j is dit niet echt aan te raden...

Ah oke...vlak achter de vleugel aan weerskanten klein gaatje in de romp en onder hoek naar buiten steken

Op één van mijn oudere full carbon F3J rompen heb ik het met een rubber vinnetje opgelost, net voor de vleugel bovenaan.
Deze bieden veel bescherming naar beschadiging toe.

2.4 GHz Antennenschutz transparent van servorahmen.de

Wat vleugels betreft heb ik tot op heden geen problemen, en blijven de antennes binnenin (2.4Ghz vriendelijke neus/romp)

In mijn geval Glas/Kevlar combinatie

full
full

In geval van glas en kevlar kan je antenne gewoon
voor in de romp (antenne 90 graden)
In geval van carbon, antenne naar buiten toe ( ook 90 graden )

romp is glas en kevlar met 4 carbon rovings (onder , boven en zijkanten ) maar met lipo , esc , motor in de neus kunnen de antennes dan nog binnenin?

Zoals je op de foto's kan zien zitten mijn antennes in twee plastiek buisjes die tegen de wand zijn gelijmd. alsook de regelaar en kabelboom zitten tegen de wand. De batterij kan er nog net in het midden tussen :-)

Antennes lopen bij mij wel beide in langs richting gezien omwille van plaatsgebrek kan de ideale 90° niet behaald worden. Ook in mijn F3J rompen lopen de antennes op die manier zonder probleem.

Enkele rovings zouden normaal gezien denk ik geen probleem mogen geven. Desnoods stel ik voor om één antenne binnen te houden en één naar buiten te laten komen (eventueel met bescherming) maar persoonlijk verkies ik ten alle tijden de antennes binnen te houden indien mogelijk.

Back