2,4GHz voor in een boot ??

Jip vaart lekker met de zender alleen als ik tekort langs anderen zenders vaarde en voorall de f 12 of 14 zenders dan moets ik echt er naar toe loopen omdat die zenders kompleet mijn boot stoorde maar ik denk meer dat het aan de Corona rp4s1 synt ontvanger licht die ontvangerdraad is zo dun dat ik er aan zit te denken die te vervangen voor een dikkere draatje

Dat zou ik echt niet doen, de antennes zijn erg gevoelig voor dergelijke aanpassingen. Ik zou dan eerder kijken naar de antenne zo verticaal mogelijk te plaatsen dan de antennedraad te veranderen.

soms kan de antenne 5 cm te verplaatsen al wonderen doen.

Het maakt voor een ontvanger antennedraad geen fluit uit of deze dik of dun is, alleen de lengte is belangrijk.

Als je last hebt van andere zenders als je daar vlak langs vaart, dan ligt dit bijna altijd aan de kanaalscheiding van de ontvanger, een betere ontvanger zal er minder last van hebben.
Het zal ook al helpen als jijzelf bij de andere zenders in de buurt blijft staan, in dat geval kunnen de andere zenders nooit sterker binnenkomen bij je ontvanger dan je eigen zender.

Laatst bewerkt:
Back