2,4Ghz: zegen of vloek (voor de duikboters)?

ik ben in het bezit van een mooie goed werkende 7 kanaals Simprop zender (+pult) en bijbehorende 7 kanaals ontvanger op de 27Mhz. Alleen gebruik ik die niet zoveel omdat ik de apparatuur in mijn Happy Hunter (niet Robbe) heb gebouwd en daar eigenlijk niet mee vaar.
Ook heb ik nog een 7 kanaals microprop ontvanger, maar jammergenoeg is mijn microprop zender een paar jaar geleden intern een beetje plaatselijk gerookt.....

die modulle of de zender gewoon naar Maasland sturen.
Dan heb jij hem zo op 27 mhz

Als het om een oude zender gaat gaat dat nog wel lukken... Bij de nieuwe generatie zenders is het niet meer mogelijk... Ik heb pech, want bij mijn MC 15 kan het niet...

het is ook erg merk en type afhankelijk...

Toneburst, ik heb de beloofde module nog niet van je mogen ontvangen?

Wat betreft de rest van dit topic.. Robbe neuheiten voor 2009:
53814988ad17dfd7e.jpg

een 8 kanaals 40mhz computerzender.. goh :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Toneburst, ik heb de beloofde module nog niet van je mogen ontvangen?

Krijg niet de indruk dat Jos ''iets'' beloofd heeft als ik zijn teks mag lezen...

Maar die 8 kanaals computerzender is natuurlijk wél goed nieuws... Alleen ziet de FC-16 er uit als een omgebouwde F-14/f-16...

Alles ff kort samengevat.

We maken ons druk om niets?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Er staat toch in zijn tekst 'wie de module vind op de website, mag 'm houden'... dat interpreteerde ik als dat hij 'm dan cadeau zou geven..

Hallo luitjes,

Even wat aanvullingen op het bericht van Heezik. Die FC-16 is de 'oude' FC-16 die een tijdje geleden uit het programma gehaald is. Nu weer her-introduceert door de grote aanvraag. Het is nu een 'dedicated' boot-truck zender waar de heli en vlieg programma's uit gestript zijn. Daarvoor in de plaats kun je er nu 10 modellen in opslaan. Alle uitbreidingssets van de F14 passen er in, inclusief de Navy Twinstick. We kunnen dus nog even vooruit!

Verder had Jos beloofd bij de heren fabrikanten te gaan informeren over de toekomst van de 27/35/40 mHz. Door omstandigheden was hij echter niet in de gelegenheid om te gaan (:evil: :onweer: :nooo: :mad:) en hebben wij (Roel en ondergetekende) de vraag gestelt. Algemeen antwoord was dat de 27/35/40 band voorlopig zal blijven naast de 2.4 gig. Robbe heeft net de FC-16 weer geintroduceert, en Graupner heeft zelfs een nieuwe topzender met beide systemen aan boord. Zoïets wordt dan niet na twee of drie jaar weer uit het programma geschrapt. Ja, op termijn zal het sterk minder worden met het aanbod van meerkanaalszenders op 'onze' band, maar voorlopig kunnen we nog even vooruit. Niemand durfde daar een jaartal aan te hangen, dat wordt gewoon afwachten wat het gaat worden. Maar dat het door deze ontwikkeling rustiger gaat worden op de 40 mHz is wel zeker, en dat is dan weer wel gunstig... ;) Daarnaast zal (denk ik) zeker Robbe een 40 Mhz zender in zijn programma móeten houden, anders zijn hun subs straks onverkoopbaar.

Môgge Lex ,en alle andere,

Heb ik toch gelijk gehad met enkele steggelende betweters, Robbe gaat echt zijn 40mhz er niet uitgooien met z'n vloot onderzeeërs, ik ga de Fc-16 kopen als hij leverbaar is, goed genoeg
voor varen:teacher:

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Back