2 accu's, Is dit mogelijk

Ik heb me van de week een Easystar gekocht, nou heb ik er een accu erbij gehaald van 7,2V en 1000 mAh die ik aansluit op de regelaar. ik sluit de accu aan op de regelaar en dan gaat het naar ontvanger(zoals normaal). alles doet het perfect maar alleen de accu is snel leeg :P . ik heb bij de zender die ik gekocht heb een accu gekregen die je in de ontvanger moet steken voor de besturing van de servo's en eigelijk gebruikt moet worden voor een vliegtuig op benzine. Mij vraag nu kan ik de accu van 4.8V en 600mAh ook erbij steken+ die van 7,2V en 1000 mAh die ik aan de regelaar moet koppelen, en zo 2 accu's heb?Mijn vraag gaat dit?
kan ik dan langer vliegen?

Remco

nee, helaas dat gaat niet goed.welke accu heb je precies, een lipopakket van 2 cellen of een Nimh pakketje van 6 cellen?

Overigens heb ik met mijn easystar een vliegtijd van ruim 30 minuten, die motor hoeft niet de hele tijd volgas te draaien, je kan ook snel naar hoogte om dan een stukje te zweven, maar ook kun je een hele tijd cruisen op halfgas.

Toen mijn broertje eerst met een 600mah pack (7,2v) vloog, hadden we vliegtijden van een kwartiertje. Ik begrijp dan niet dat je zegt dat je accu snel leeg is? Mischien is je pack kapot? Of anders evt wat meer gedoseerd omgaan met het gas?

ja oke 10 minuten kan ik ongeveer vliegen, maar ik wilde weten of dat werkte met die 2 accu's.. zodat ik messchien wat langer kon vliegen..

Theo Coenen zei:
nee, helaas dat gaat niet goed.welke accu heb je precies, een lipopakket van 2 cellen of een Nimh pakketje van 6 cellen?

Overigens heb ik met mijn easystar een vliegtijd van ruim 30 minuten, die motor hoeft niet de hele tijd volgas te draaien, je kan ook snel naar hoogte om dan een stukje te zweven, maar ook kun je een hele tijd cruisen op halfgas.

Nimh pakketje van 7 cellen

Nope zoals theo ook al zei, dit gaat niet lukken.

10 minuten vliegtijd klopt wel, wss vlieg je gedurende de hele vlucht vol gas. De easystar is een zwever he :wink:

Als je langer vol gas wil vliegen zou ik een nieuw pack aanschaffen. In ieder geval boven de 2000mah zou ik zeker doen. Ook meteen een 7cellen packet aanschaffen, want je merkt het echt, tis een wereld van verschil, die ene cel meer.

EDIT: lees net dat je een 7cellen pack hebt, dus is het geen 7,2v pack, maar een van 8,4

flying jesse zei:
Nope zoals theo ook al zei, dit gaat niet lukken.

10 minuten vliegtijd klopt wel, wss vlieg je gedurende de hele vlucht vol gas. De easystar is een zwever he :wink:

Als je langer vol gas wil vliegen zou ik een nieuw pack aanschaffen. In ieder geval boven de 2000mah zou ik zeker doen. Ook meteen een 7cellen packet aanschaffen, want je merkt het echt, tis een wereld van verschil, die ene cel meer.
Ja ik vlieg de helevlucht volgas, morge(als het weer meezit) wat minder gas geven als ik wind mee heb mss dat ik dan wat langer kan :P :)

Minder gas geven :?:
De Easystar is eigenlijk een zwever met hulpmotor, de bedoeling is dat je regelmatig de motor helemaal uitzet en gaat zweven, met een beetje thermiek kun je dan soms wel 30min. in de lucht blijven :wink:

Remco, kom dinsdag avond gewoon eens vrijblijvend kijken op onze clubavond. Ik neem dan ook wel mijn easystar mee, dan kun je zien en voelen hoe het eigenlijk zou moeten.

Remco111 zei:
ja oke 10 minuten kan ik ongeveer vliegen, maar ik wilde weten of dat werkte met die 2 accu's.. zodat ik messchien wat langer kon vliegen..

1x ja en 2x nee...

Ja, je hebt meer energie omdat je servo's en ontvanger worden gevoed uit de 2e accu.

Nee (1), dit kan problemen geven omdat je electronische snelheidsregelaar (ESC) ook stroom geeft aan de ontvanger en de servo's. In het ergste geval wordt dan via de ESC de 2e accu opgeladen, in plaats van gebruikt...
Als je dit wilt moet je in elk geval het stroomgevende draadje van de ESC naar de ontvanger onderbreken.

Nee(2): Als je het draadje van de ESC onderbreekt zodat je een aparte ontvanger- en hoofdaccu hebt, heb je inderdaad iets meer electriciteit over voor de motor. Je vliegtuig is echter ook 4 cellen zwaarder geworden, en het een weegt niet op tegen het ander.
In feite neemt de ontvangeraccu veel meer energie mee naar boven dan je zult gebruiken; want als de motoraccu leeg is komt hij toch een keer naar beneden. Op dat moment is je ontvangeraccu nog lang niet leeg, maar... je hebt wel het volledige gewicht van 4 extra cellen mee naar boven moeten tillen.

Back