2 de helikopter

• Topicstarter Topicstarter dylanbe
  • Startdatum Startdatum
D

dylanbe

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb op zoek naar tips en tricks voor het kopen van een 2 de helikopter.
Wat ik er vooral mee wil gaan doen is buiten vliegen en aangezien ik hier bij een polder woon moet het wel een beetje sterk zijn. Dus ik zat zelf aan een cp te denken met een gyroscoopje. En het liefst op baterrijen.
Max € 300-350.

Groet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op dit moment gewoon zo'n goedkoop dingetje met een infrarood afstandbediening en 2 bladen boven elkaar.

Ok dan heb ik even wat reacties op je eerste post:

het wel een beetje sterk zijn. Dus ik zat zelf aan een cp te denken met een gyroscoopje. En het liefst op baterrijen.
Max € 300-350.

Als je wilt gaan voor een CP:

Deze zijn wel sterk, maar als je 1x de grond raakt is je heli 9/10x zo goed als totall loss.

Je schrijft: '' Dus ik zat zelf aan een cp te denken met een gyroscoopje''
Een CP MOET altijd met gyroscoop, anders is deze niet te vliegen.

"En het liefst op baterrijen" Je bedoeld accu's ?

Zoals hier eerder gezegd is dan een HK500 met Trex upgrades een goede kanshebber, maar let er wel op dat een heli van dit formaat GEEN speelgoed is en VERSCHRIKKELIJK moeilijk is om te vliegen.

Ja idd ik bedoel een accu maar het nadeel is iid 1 keer vallen kapot. Zou anders een fc helikopter beter zijn en ook sterk genoeg voor tegen de wind en makkelijker te besturen?

Een FP is leuk om mee te beginnen, maar 9/10 kun je al binnenhouden bij windkr 3. Een FP is ook wel iets moeilijker te besturen vanwege het veel lagere toerental, waar je ook je lift mee bepaalt. Voordeel is wel dat ze vaak goedkoper zijn in aanschaf en in onderdelen.

Ik zou persoonlijk voor de HK500 gaan, je eigen GOED laten informeren, eerst een aantal keer naar een club voor info e.d. en zowiezo beginnen met een kruis onder je heli tot je kan hooveren.

Vriend, je vraagt naar alles voor weinig

Voor 300 eur heb jij geen 500, batterijen,lader,zender en nog wat loshangende dingetjes

Een coax vliegt ernstig anders dan een cp

Tip:
Pak eerst een fp of een simulator
Anders een 450 en zoek iemand om wat les van te krijgen
Maar alles kleiner dan 500 zal redelijk snel niet kunnen vliegen buiten
Alleen alles groter dan 450 wordt gehaktmolen, en kost erg veel bij crashes

Lees ff wat andere topics door, zoek een beetje op het forum
Velen hebben nl een dergelijke vraag gesteld

Ga je toch voor maatje 500, probeer er dan ook wat hulp bij te krijgen..

Back