2 ineen pijp voor DA 100

Voor mijn nieuwe winterproject ben ik informatie aan het verzamelen voor grote benzine motoren .
Zie dat alle boxers met 2 uitlaten zijn uitgerust .
Wie kan er iets zeggen over het toepassen van 1 dikke uitlaat met spruitstuk voor grote boxermotoren , twins of lijnmotoren .
De bedoelde motor is een Desert aircraft 100 .
1 dikke of 2 dunnere uitlaten scheelt minimaal 100 gram

Knappe jongen als je een kist met 100cc boxer onder de 5kg houdt :wink:

Alexzzz zei:
Knappe jongen als je een kist met 100cc boxer onder de 5kg houdt :wink:

Alexzzz wil daarmee bedoelen dat het maximale gewicht voor F3A 5 kg. is

Met een DA 100 zit je in het verkeerde topic, hiervoor moet je bij F3A-X zijn :wink:

Alexzzz zei:
Jups, moet even versleept worden naar F3A-X :wink:

Of je laat 'm als moderator(-s) zijnde gewoon staan, dan komen er geen (nuttige) reacties, dat is net zo goed ook een optie :wink:

Het vermogen met 1 KS1090 pijp zal lager zijn dan met 2 KS1060 pijpen, daarom dat men steeds 2 uitlaten gebruikt. Of het geluid meer of minder is weet ik niet.
De technische uitleg ervan weet ik niet, die kan je misschien eens navragen bij krumscheid of BMB.

Gr Joeri

ter info, Klaus Krumscheid zelf vliegt met een ZDZ 100 met een 2 in 1 bocht met KS 1090

dit om gewicht te besparen, vermogen had hij genoeg.

Heb de vraag eens gesteld bij bmb en krumscheid.

Dit was mijn vraag aan bmb:

Ich habe eine DA100 motor und ich möchte sie auf eine rezonanzrohr laufen lassen.Gibt es unterschied in der leistung mit 1 rezonansohr 70-120ccm oder mit 2 rezonanzrohren 40-80ccm? Und wenn es einen Unterschied bezüglich der leistung gibt, warum ist es so?freundlicher Respekt,Joeri

Dit is het antwoord van BMB:

Hallo Joeri,mit zwei 60mm Rsonanzrohren hast Du natürlich mehr Leistung (ca. 300 U/minmehr). Eine zwei in eins Anlage (1 x 70mm Resorohr) funktioniert tadellos,nur wirst Du nicht die Leistungswerte mit zwei Rohren erreichen.Zusätzlich läuft der Motor mit Zwei Resorohren thermisch gesünder.Daher empfehlen wir zwei Resorohre. Viele GrüßeAndreas Brömer

Dus, meer vermogen met 2 pijpen en de motor loopt koeler.

Gr Joeri

Back