2 Kanalen?

• Topicstarter Topicstarter Dossy
  • Startdatum Startdatum
D

Dossy

Guest
Kun je met 2 kanalen een elektro vliegtuig laten vliegen , hoe ik de rolroeren moet maken weet ik dan al , maar hoe kan ik/zou om hoog kunnen . Het lieft wil ik ook een regelbare spanning voor de motor hebben zou dat kunnen?

Dan heb ik nog een vraag : Van welk materiaal kun je het beste een zweefvliegtuig maken? liefst beetje stevig .

DAn nog een vraag , hoe kun je via je afstandbediening een elektro motor harder en zachter laten draaien? volgens mij niet met een servo ofzo....

Alvast bedankt ,

Groutjes Dossy

Hoi Nieuwkomer....

Gezien je vragen zou ik je adviseren om eens naar een goede modelbouw zaak te gaan. Of breng een bezoek aan een modelvliegveld.

Als je serieus wilt leren vliegen, dan zal je met minimaal drie kanalen aan de gang moeten (hoogteroer, richting of aileron, Gas/Vermogen). Het is zonde van de tijd en de moeite om eerst met twee kanalen te leren vliegen en daarna opnieuw te leren vliegen als je wat anders wilt.

voor het regelen van het vermogen van electro motoren zijn speciale regelaars te koop.

Suc6 op het juiste pad....

Winfried

ik zou je ook als allereetste adviseren om naar een club te gaan, en daar om raad te vragen. Dan nog een tip, maar dat ligt aan jezelf hoe je daar mee omgaat: Het is naar mijn mening veel verstandiger om in het begin iets meer te investeren in een 4 kanaals zender dan er later een te moeten kopen omdat die 2 kanaals zender eigenlijk niet geschikt is. Of vraag eens op een club of iemand nog een zendertje heeft liggen die je mag overnemen, zo zijn de meeste begonnen....

Clubs in de buurt:
Spijkenisse:
http://members.lycos.nl/mvcs/

Rozenburg:
EMCR (De club waar ik heel vroeger ben begonnen)
http://80.60.244.224/ModelClub/main/Frameset.htm

Het is op zich mogelijk met een 3 kanaals zender (2 kanaals zender uitgebreid met 1 schakelkanaal) te vliegen met een elektro kist.
Jamara levert zulke zenders.

Beter is echter om een 4 kanaals zender te nemen. beter voor de toekomst en wordt eigenlijk door iedereen gebruikt.

Om les te krijgen bij een club moet je "knuppelbezetting" gebruiken die op die club gebruikelijk is. Meestal komt dat neer op gas links, of gas rechts, maar dus niet gas ergens anders dan op de stuurknppel zoals een schakelaar.

Ik vlieg zelf op MCV Voorne Putten (voorheen MCV Spijkenise) wij hebben morgen (donderdag) een funfly dag of hemelvaartrecreade. veel mensen aanwezig dus genoeg te zien ik zou zeggen vanaf een uur of 12 a 1 ben je welkom op het veld. ik zie je graag.

groet,

vinze

Back