2 M FUNTANA (OS Max 160 FX reso) Foto's

Dan heb je een goede keuze gemaakt peter. Als je em onder de 5 kg houdt en een goeie reso neemt (KS of hatori) heb je power genoeg.
Alleen die sticker van 3w op je motorkap kan echt niet als je er een os opzet. Je plakt toch ook niet een mercedes logo op een fiat panda. :wink: :D

Bas_mvsb zei:
mercedes logo op een fiat panda. :wink: :D

Ja joh, Fiat zou je nog eens gaan aanklagen ook :).

Peter veel succes met je outdoor-kist, van de winter binnen nog lekker oefenen en je bent volgend seizoen de outdoor-3D Koning van de club :)

Rick

Hey die Peter,

goed om te zien dat de stickertjes snel en goed over zijn gekomen!!!

Heb je de vleugel stickers er ook al op zitten?
En je 'pilot name'?

Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Groeten,
Harmen.

Ook de motor word 24 nov gekocht :banana:
dan heb ik genoeg geld en komt de motor dus er op
dan zal de maiden snel volgen omdat er alleen nog maar 2 servos voor rolroer in moeten en 1 servo voor richtingsroer

br@m zei:
Ik weet niet of een 26cc benzinemotor wel voldoende power heeft voor de 2m EMHW Funtana.

Een clubgenoot heeft de EMHW met een 34cc MVVS en dat gaat prachtig (3D vliegen dan toch).

Op basis daarvan vermoed ik dat je met een 26cc teleurgesteld zou kunnen gaan zijn.

De 26cc zou beter zijn voor de 1.75m Funtana, bijv de S90 of X100.

Maar dit is slechts vermoeden, ik weet het niet uit eigen ervaring.

Ik weet uit eigene ervaring dat de ZG-26 genoeg is voor een EMHW Funtana.
Zelfs de ZG-20 trekt een 5kg kist recht omhoog tot aan de zichtgrens.

En dat is geen vemoeden , dat is eigene ervaring. :wink:

Peter zal het nog wel zien als hij bij mij voorbij komt.

Mvg Johan

@ Johan

Wat weegt die funtana dan met een zg-26 erop en wat voor prop gooi je dan rond en met welk toerental?

Een funtana met een OS-26 met pijp gooit met gemak een 19x8 rond en als het gewicht onder de 5 kilo zit heb je "power ohne ende"

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die zg26 meer vermogen heeft dan een os 26. Maar volgens mij is deze wel zwaarder. Dus zou je zeggen dat deze minder gunstig is qua vermogen/gewichtsverhouding.

Bas_mvsb zei:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die zg26 meer vermogen heeft dan een os 26. Maar volgens mij is deze wel zwaarder. Dus zou je zeggen dat deze minder gunstig is qua vermogen/gewichtsverhouding.

De 160FX is ook zeker sterker dan en lichter dan de ZG26. Mijn 160FX doet een 18*10 rond de 8000 toeren, mijn MVVS 26 met reso (benzine) doet diezelfde prop rond de 7800, de MVVS is wel wat zwaarder en je zit met je ontsteking en extra accu. Al met al zul je dus met de 160FX het meest gunstig uitkomen.

Ook zal een kist van 5kg best met een ZG20 kunnen vliegen en dan vertikaal kunnen gaan, maar zodra je hem stilhangt is waarschijnlijk geen pull-out meer.....

Grt.

Alexzzz zei:
Bas_mvsb zei:

De 160FX is ook zeker sterker dan en lichter dan de ZG26. Mijn 160FX doet een 18*10 rond de 8000 toeren, mijn MVVS 26 met reso (benzine) doet diezelfde prop rond de 7800, de MVVS is wel wat zwaarder en je zit met je ontsteking en extra accu. Al met al zul je dus met de 160FX het meest gunstig uitkomen.

Ook zal een kist van 5kg best met een ZG20 kunnen vliegen en dan vertikaal kunnen gaan, maar zodra je hem stilhangt is waarschijnlijk geen pull-out meer.....

Grt.

Mijn Funtana weegt droog 4919 gr. Voll getankt 5160 gr

De 18"x8" menz draait 8500 toeren op de ZG-26

Volgens mij hebben jullie nog nooit een ZG-26 of ZG-20 zien draaien.

Ik heb er 7 stuks van.

En de ZG-20 trekt hem dus wel uit een hoover. dat hebben dus meer mensen gezien en stond zelf raar te kijken dat die dat deed.

Mvg Johan

Over het kwa motorvermogen zat ik ook niet zo maar meer met het gewicht,
de zg 26 is ongeveer 500 gram zwaarder dan de OS 160 FX. ik heb liever een funtana van 4.5 kilo dan van 5 kilo
mja :wink:

shockiefly zei:
ik heb liever een funtana van 4.5 kilo dan van 5 kilo

Maak daar maar van; liever 5kg dan 5.5kg, de EMHW is uit de kit nauwelijks onder de 5kg te krijgen, die van SebArt wel :)

Grt.

Alexzzz zei:
shockiefly zei:
ik heb liever een funtana van 4.5 kilo dan van 5 kilo

Maak daar maar van; liever 5kg dan 5.5kg, de EMHW is uit de kit nauwelijks onder de 5kg te krijgen, die van SebArt wel :)

Grt.

SebArt is ARF kan je dus niet zwaarder bouwen.

EMHW Funtana bouw ik je wel onder de 5 kg.
Denk ook wel dat Ik hem met de ZG-20 onder 4,5 kg krijg.

Mvg Johan

plotterwelt zei:

Hehe, dat moeten we nog zien, je X-tra fun is ook nog niet af, eerst zien, dan geloven :lol: (onder de 4.5kg met volle tank toch :P :wink: )

Grt.

Alexzzz zei:
plotterwelt zei:

Hehe, dat moeten we nog zien, je X-tra fun is ook nog niet af, eerst zien, dan geloven :lol: (onder de 4.5kg met volle tank toch :P :wink: )

Grt.

Ohjee!!! Komt die discussie weer :wink:

Dekn het zelf eigenlijk niet. Veel delen van de emhw kit zijn relaftief zwaar en "overdreven" uitgevoerd. Om hem vliegend onder de 4,5 kilo te houden zul je eem hoop delen moeten vervangen ben ik bang... :oops:

gr,
niels

Nog een een vraagje:

@marcel:

Is dit nou dezelfde als je poste in het topic van christiaan, toen der tijd dat je hem had gekocht?

gr,
niels

niels steigenga zei:
@marcel:

Is dit nou dezelfde als je poste in het topic van christiaan, toen der tijd dat je hem had gekocht?

Ja, dat is dezelfde....

Grt.

Back