2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Dirk toch!!!!!!! ik ben druk zat om mijn projecten af te krijgen voor het nieuwe seizoen, wel ff lekker gevlogen vandaag met men pipertje.

Ik was vandaag even bij Han op bezoek, maar petje af hoor, hoe snel hij bouwt en zeer netjes en zeker vernieuwend.

Gr Japioooooooooooo

P/S The Beech Boys, niks mis mee is goed muziek

@Jan

Ik heb even men partner buiten gezet en toen naar de muziek geluistert, geweldig, ik heb ze weer naar binnen gereden en samen zaten we te bibberen zij vd kou ik van de muziek.

Gr Japiooooooooooo

En dan daarna maar even deze:

Lijkt me een mooi achtergrond deuntje bij een filmpje met 5 Beeches in de lucht (4 of 3 mag ook...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Stond net swingend tebouwen.;)

Maar het gaat hier de goede kant uit met het bouwen.
De wielen passen er alweer in.

000_0019a.jpg

En zo is het nu.
De motorspantjes moeten nog vast maar dat later.
000_0020a.jpg

Zo nu snel naar bed.
Morgen kan ik helaas niet bouwen.
Druk, een beetje ondersteuning via de cam mag.;)

Groeten HanDeBouwer.

HELP HELP PANIEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Ik zie die MUIS daar op de foto, die is schuldig aan je troomstoring EG WELLLLLLLLLL

Gr Japiooooooooooooooooo

A123 cellen uitgesloten wil toch wel 10 min kunnen vliegen.
En 5C laden haha welke lader doet dat met 10s en dat 2 maal.

Vloog nu ook 5 vluchten op een meeting.
Zie het een ander ook niet dioen.

15 keer op een zaterdag is al gedaan

Vooral niet op de datums letten ;)
13s2p A123 high speed charging - RC Groups
mbt balanceren:
shulze balancer A123 13s2p - RC Groups
resultaat na parameters fijntunen:
http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Jetmag_Erik_E-Meeting_Oss_28sept2008.wmv

Erg zonde van de crash Han! Fijn om te zien dat je nog energie zat hebt!

succes,
Erik

Hoi Eric.

Wat is het gewicht van dat reuze pakket van jouw.
Helemaal zoals het daar ligt.

En hier een kleine update.
Als het goed is zitten de motoren precies zoals ze de vorige keer ook zaten.

000_0039a.jpg

Zo nu een plekkie voor de regelaars.
(Eens kijken hoe oplettend jullie zijn.)

Groeten HanDeBouwer.

Oke bedankt voor het snelle antwoord,

Wil wel aan de f4c eisen voldoen.
Dus eigenlijk een tikkie tezwaar.
En met enkel kom ik vliegtijd tekort.
Moet wel de 9 min halen voor de f4c wedstrijden.
Anders kom ik niet rond.

Groeten Han.

dan kan je de 5C lipos gebruiken en is de lader ideaal om ze met 1200 Watt vol te tanken.
Het is wel jammer dat wedstrijdregels ook belemmeringen kunnen geven.
Zelf zou ik voor een schaalmodel of sportkissie zeker A123 overwegen wegens de grote aantal cyclussen en levensduur (en ze doen het in de winter ook nog gewoon ;) ).

is overigens 13s2p 2300mah en Eagle Tree telemetry zodat ik het pakket 90-95% leeg kan vliegen. Op de video is veel volgas gevlogen wat jij niet hoeft te doen en de fans hebben wat minder rendement als een prop dus vewacht wel dat je aan je eisen zou kunnen voldoen. je krijgt het alleen niet voor niets ;)

grtz!
Erik

Laatst bewerkt:
Grootse voordeel in een schaal model vindt ik het kunnen laten zitten. Niet alleen omdat ze snel laadbaar zijn maar de doen minder gek bij overladen edg dus veiliger om in een model te laten. In een schaal kist heb je vaak geen groot genoeg luikje over......

yep, Ik haal ze er nooit uit. het zwaardere pakket alleen voor het vervoer. balanceren doe ik een keer in de 10 vluchten met een verlengkabel dus dat is in de regel alleen op zaterdag ochtend en dan een weekend genieten. In mijn Calmato zit het pakket er al enige maanden in. gegarandeerd explosievrij ook nog eens.
In mijn auto: vliegtuig, lader,zender.

A123 is passé. De nieuwe 5C hyperion of bv. Flightpower lipo's, maken gehakt van A123 op bijna alle fronten. Enige voordeel zou mogelijk het aantal cycles kunnen zijn, maar dat betwijfel ik. 200 cycles haal je sowieso op de Hyperion pakketten (dat haal ik nog met cheap-ass zippies). Hyperion claimed een 4 maal langere levensduur dan reguliere packs, dus dan zou 800~1000 cycles haalbaar moeten zijn.

Tegen de tijd dat je in dat soort aantallen komt, zijn er alweer nieuwe packs met zoveel voordelen, dat je toch wel over zou stappen.

Wat blijft er dan nog over als voordeel? weinig, eigenlijk niets. Wel een nadeel: ze zijn fors zwaarder.

De lipo-ontwikkeling gaat veel harder dan bij A123.

Grootste nadeel van beide oplossingen, is toch de lader. Wil je A123 zinvol kunnen laden, praat je over kapitale laders. Zelfde geldt voor 10s lipo's op 5c laden.

Op dit moment is de prijstechnisch meest voordelige optie om gewoon meerdere zippy 10s pakketten aan te schaffen, en een lader die die met 2c kan laden. Met, in jouw geval, 4 packs en 2 laders, kun je meer vliegen dan je wil (1e uur 3 vluchten, daarna 2 vluchten per uur) en blijf je qua investering ruimschoots onder hetgeen je kwijt zou zijn voor A123 of G3 lipo's met de bijbehorende lader.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back