2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

probeer (Hezik?) met alle middelen aan te tonen dat de nieuwe theorie van Han onjuist is.

Vroeger dachten de mensen dat alle zwanen wit waren.

Totdat er iemand de wereld over trok en een zwarte zwaan zag. :shock:

Conclusie: het is niet waar dat alle zwanen wit zijn. :nooo:

Hebben we daar wat aan?

Tja . . . :?

Daar zit helemaal niemand op te wachten.

Nee, bijna niemand (ik zeg: bijna) hier op het forum lijkt erin geinteresseerd om met zekerheid uit te vinden wat er echt gebeurd is.

Ik vind dat een tamelijk teleurstellende houding.

Han zou blij moeten zijn dat er iemand is die de moeite neemt om zijn hypothese te testen!

Hebben we daar wat aan?

Ja, daar hebben we wel degelijk wat aan! :p

Hoe zwaarder die hypothese op de proef gesteld wordt en hoe langer die stand houdt: hoe zekerder je weet dat wat je dacht waar is! :p

(Zo heeft onze westerse beschaving (los van wat je daar verder van vindt) zich ontwikkeld: altijd kritische vragen blijven stellen! :yes:)

Han denkt dat 'ie er uit is / de oorzaak weet.

Hezik denkt er anders over.

Het zou interessant zijn om nader te onderzoe . . .

Nee, laat maar.

Ik heb geen zin om hier verder een college wetenschapsfilosofie te geven . . .

Iedereen hier weet 10 keer meer over motoren, regelaars en electronica dan ik (da's geen kunst, hoor! ;))).

Nu nog de ambitie om die kennis op de proef te stellen.

jan.

Laatst bewerkt:
Goed, het absoluut laatste wat ik er over post.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om Han uit zijn tent te lokken, of zelfs maar irritant te zijn voor Han, integendeel. Han bouwt en vliegt met schitterende toestellen en ik neem, zoals ik meerdere malen al gezegd heb, mijn pet diep af voor zijn bouwkunsten en - tempo.

De Beech vind ik een schitterend toestel en ik vind het doodzonde dat ie kapot is, gelukkig dat Han het doorzettingsvermogen heeft dat ie een nieuwe bouwt.

Ik gun Han met dat toestel vele, vele, vele, vele en dan nog meer, succesvolle vluchten, zonder problemen.

Om dat te realiseren, is het ERG belangrijk dat er WEL boven water komt wat er nu aan de hand was met deze Beech, temeer daar het niet onwaarschijnlijk is dat Han dezelfde spullen opnieuw gaat gebruiken.

Han weet helemaal nog niet wat de oorzaak is. Hij zegt eerst dat ie het weet, maar vervolgens komt ie met opmerkingen als 'het leek op die storing, het zal toch niet' en vervolgens komt hij met iets aanzetten waarvan het wel heel erg onwaarschijnlijk is dat dat de oorzaak is. Ik heb ook de moeite genomen te beredeneren waarom dat volgens mij onwaarschijnlijk is, en vooralsnog heb ik nog niemand daar iets tegenin zien brengen.

Als Han wel weet wat de oorzaak is, heeft ie dat tot nu toe goed kunnen verbergen. Het enige wat ik tot nu toe erg duidelijk heb gezien, is dat de suggestie dat het aan de motor/ESC combo zou kunnen liggen, op voorhand, zonder enige vorm van redenatie, van de hand wordt gedaan.

Het gaat hier niet om wie gelijk heeft of niet, ik voer deze discussie niet om gelijk te hebben, sterker nog, gezien Han's visie hoop ik oprecht dat ik totaal ongelijk heb.

Dan komt je op het punt van vliegman. Ben ik nou aan het doordrammen? Ja. Ik dram hier wel over door. Doe ik dat omdat ik een vervelend en irritant ventje ben? Nee. Ik doe dat omdat ik het echt dood en doodzonde zou vinden als er straks weer iets aan barrels gaat.

Dan kun je zeggen wat je wil, maar ik post on-topic, denk mee, doe suggesties, knip geluidsfragmenten, beredeneer zaken, kortom, mijn insteek is wel degelijk om Han te helpen met het vinden van het problemen. Jan Brilman is de enige die dat schijnt te begrijpen, waarvoor dank Jan!

Vraag je dan af wat nu meer nuttig is. Iemand die weliswaar doordramt, maar met alle goede bedoelingen, of iemand die alleen even komt melden dat ie een ander een zeiker vind.

Tot zover. Ik ga mij over de storingskwestie niet meer uitlaten, het is mijn probleem niet.

Ik ga de bouw van de nieuwe beech weer met veel belangstelling volgen.

Goed, het absoluut laatste wat ik er over post.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om Han uit zijn tent te lokken, of zelfs maar irritant te zijn voor Han, integendeel. Han bouwt en vliegt met schitterende toestellen en ik neem, zoals ik meerdere malen al gezegd heb, mijn pet diep af voor zijn bouwkunsten en - tempo.

De Beech vind ik een schitterend toestel en ik vind het doodzonde dat ie kapot is, gelukkig dat Han het doorzettingsvermogen heeft dat ie een nieuwe bouwt.

Ik gun Han met dat toestel vele, vele, vele, vele en dan nog meer, succesvolle vluchten, zonder problemen.

Om dat te realiseren, is het ERG belangrijk dat er WEL boven water komt wat er nu aan de hand was met deze Beech, temeer daar het niet onwaarschijnlijk is dat Han dezelfde spullen opnieuw gaat gebruiken.

Han weet helemaal nog niet wat de oorzaak is. Hij zegt eerst dat ie het weet, maar vervolgens komt ie met opmerkingen als 'het leek op die storing, het zal toch niet' en vervolgens komt hij met iets aanzetten waarvan het wel heel erg onwaarschijnlijk is dat dat de oorzaak is. Ik heb ook de moeite genomen te beredeneren waarom dat volgens mij onwaarschijnlijk is, en vooralsnog heb ik nog niemand daar iets tegenin zien brengen.

Als Han wel weet wat de oorzaak is, heeft ie dat tot nu toe goed kunnen verbergen. Het enige wat ik tot nu toe erg duidelijk heb gezien, is dat de suggestie dat het aan de motor/ESC combo zou kunnen liggen, op voorhand, zonder enige vorm van redenatie, van de hand wordt gedaan.

Het gaat hier niet om wie gelijk heeft of niet, ik voer deze discussie niet om gelijk te hebben, sterker nog, gezien Han's visie hoop ik oprecht dat ik totaal ongelijk heb.

Dan komt je op het punt van vliegman. Ben ik nou aan het doordrammen? Ja. Ik dram hier wel over door. Doe ik dat omdat ik een vervelend en irritant ventje ben? Nee. Ik doe dat omdat ik het echt dood en doodzonde zou vinden als er straks weer iets aan barrels gaat.

Dan kun je zeggen wat je wil, maar ik post on-topic, denk mee, doe suggesties, knip geluidsfragmenten, beredeneer zaken, kortom, mijn insteek is wel degelijk om Han te helpen met het vinden van het problemen. Jan Brilman is de enige die dat schijnt te begrijpen, waarvoor dank Jan!

Vraag je dan af wat nu meer nuttig is. Iemand die weliswaar doordramt, maar met alle goede bedoelingen, of iemand die alleen even komt melden dat ie een ander een zeiker vind.

Tot zover. Ik ga mij over de storingskwestie niet meer uitlaten, het is mijn probleem niet.

Ik ga de bouw van de nieuwe beech weer met veel belangstelling volgen.

Je hebt wel hier wel degelijk een punt Hezik!:idea:

. zou ik zeggen dus, anders gaan er forumleden 14 dagen op de bank, we gaan weer genieten van de bouw van en niet te vergeten de gezelligge chat bij Han op zijn videosite.

Tot chats

Gr Japiooooooooooooooooooooo

Hoewel ik vind dat Hezik vaak net op of over de grens zit, zijn wij het hier blijkbaar helemaal eens.
Het is doodzonde om zo'n duidelijke (op video vastgelegde) aanwijzing, zomaar van de hand te wijzen.
En ok, als het niet de motor is, wat kan dan die beweging om de topas verzoorzaken?

Dit forum is vooral bedoeld om van elkaar te leren, van goede en slechte momenten. Ik denk dat de discussie die hier gevoerd wordt vooral komt omdat veel mensen weten hoeveel uren en vaardigheid er in de Beech is gaan zitten, en willen leren om zo'n crash te voorkomen.
Dat heeft niets te maken met Han "uit de tent lokken" Het is een normale gang van zaken in de luchtvaart, om na een crash de onderste steen boven te halen. En ik heb genoeg crash rapporten gelezen (de echte documenten) om te weten hoe men te werk gaat.
Dat Han een bouwmeester is, en het helemaal goed komt met de nieuwe Beech, daar hebben we alle vertrouwen in.
Nogmaals, hopelijk kan lering getrokken worden zonder mensen te frustreren. Dus veel van deze "oorzaak" discussie is niet alleen terug kijken op zaken die niet meer zijn, integendeel! Leren en naar de toekomst kijken!

Laatst bewerkt:
Han gesproken te hebben, had deze er genoeg van en wilde deze er niets meer over zeggen.
Hij weet het en deze zal het heus wel zeggen met ter zijner tijd maar niet met ellenlange verhalen.

Dus een gesloten verhaal verder met de bouw.

Dus een gesloten verhaal verder met de bouw.

Dus de mensen die dat willen mogen er niet meer verder over discussieren (met als insteek: door het uitwisselen van argumenten proberen achter 'de waarheid' te komen)?

Ik dacht dat we in een vrij land leefden . . . :confused:

Mogen ze (ik weet er te weinig van) wel een nieuw draadje openen? :neutral:

Of mag dat ook niet? :(

Rare jongens, die modelbouwers . . . :hammer:

jan.

Dus de mensen die dat willen mogen er niet meer verder over discussieren (met als insteek: door het uitwisselen van argumenten proberen achter 'de waarheid' te komen)?

Ik dacht dat we in een vrij land leefden . . . :confused:

Mogen ze (ik weet er te weinig van) wel een nieuw draadje openen? :neutral:

Of mag dat ook niet? :(

Rare jongens, die modelbouwers . . . :hammer:

jan.

Van mij mag je:mrgreen:

Ik blijf het super irritant vinden dat we niet over de oorzaak mogen praten.
Stop dan met het draadje en het forum, het nut is juist te discusseren over vragen en problemen.
Als je het ander ziet kan je beter een blog maken.
Van mij mag dit draadje op slot als we toch niets meer mogen zeggen

Ik blijf het super irritant vinden .......... het nut is juist te discusseren over vragen en problemen.
Van mij mag dit draadje op slot als we toch niets meer mogen zeggen

Dat vinden andere ook van jouw draadjes.
Han heeft geen vragen en problemen meer punt
Op slot gaat hier niks omdat dit een bouw verslag draadje is.
Als je wat wil vertellen ga je gewoon in het cafè waar de bouwers nooit komen . (omdat die daar geen tijd voor hebben , die bouwen)

Mvg Johan

Schoot me net te binnen: is er helemaal geen moderator die deze wanvertoning volgt?

Zo ja: grijp in! doe wat! neem je verantwoordelijkheid!

Ja Plotterwelt, ik kan ook schreeuwen . . .

jan.

:ontopic:
En nu gaan we door met het bouwproject van Han, anders zal deze na al dat gebakelij er bijna mee stoppen om foto's op het forum te zetten.
En dan blijven we zitten met de popcorn en de cola :confused:

En anders een ander draadje openenen op een ander forum voor het probleem op te lossen, zodat Han rustig kan door bouwen en foto's op het forum kan zetten :mrgreen:

Enige en algemene kennisgeving.

De goede verstaander zal niet ontgaan zijn dat ik me behoorlijk geërgerd heb aan de opstelling van een aantal van de mensen die in dit draadje posten.

Daar is vanavond een (in mijn beleving) behoorlijk lullig privé-bericht van Han bijgekomen, waar ik echt even van schrok.

De verhoudingen zijn verziekt, het gaat nergens meer over, het ettert en zeikt maar door, het niveau is ver te zoeken, en niemand grijpt in of zegt er wat van.

Ik ga niet met modder teruggooien; ik trek mijn conclusies.

Het is met pijn in het hart, maar ik zie geen andere keuze.

Het ga jullie goed. :bye:

Robke, Hezik, Bertus, Von Richthofen (vergeet ik er een?): sterkte.

jan.

Ik snap iedereen hier maar 1 ding: Laat han nu maar lekker bouwen, de rest komt later wel. Han is echt niet dom of gek en zal echt geen 2e beech gaan riskeren met motoren die hij niet 100% vertrouwd. Als de rust terug gekeerd is komt echt wel boven water wat er precies gebeurd is en zoniet dan zit er waarschijnlijk een andere set motoren in.

Ik ben alleen wel een klein beetje bang dat er een vloek op han en electro rust gezien de pech van de afgelopen tijd. Tijd om het tij te keren!

Sorry Jan.

Het komt allemaal lullig op mij over.
Vandaar mijn privebericht.
Sorry dat ik zo uit de bocht vloog.
Maar ga wel lekker met de strega verder.
Het wordt mij allemaal iets teveel dat gezeur.
Daar komen ongelukken van.
Jongens stop met die onzinnige verhalen.
Ik lees ze toch niet.
Het gaat allemaal over het zelfde. welles en nietes.
Ben nu lekker aan het bouwen.
En als jullie een beetje oppassen komt er vanavond een update.
En hoop dan dat alles is vergeten wat er de laatste dagen is gebeurd.
Graag maak ik hier een nieuwe start met het verslag van Beech 2.
Want ik wil nog positiefs brengen hier op MBF.

Groeten Han.

We zijn benieuwd :) De eerste ging al snel en nu je precies weet hoe die 2e moet gaat dat vast razend snel. Ik ben erg benieuwd welke verbeteringen je gaat aanbrengen dus kom maar op met die update :)

Je brengt veel positiefs hoor, Han, hoe jij bouwt en, als nodig, repareert, kunnen veel mensen, waaronder ik van leren.

@Jan: een forum is altijd lastig communiceren, je mist een hoop dingen die je anders wel hebt, zoals gezichtsuitdrukking, intonatie, enzovoort. In het echt zou dit 'gesprek' heel anders verlopen zijn. Laat het even bezinken, haal een paar keer diep adem, schuur de agressie eruit op de Strega, en morgen fris weer op!

Back