2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Ha bedankt voor de aanmoedigingen,

Maar net de uiteinden van de romp gevormd.
Weer uit steek schuim.
Eens kijken of ik hier rechtstreekd een glasmatje op kan maken.
Dan hoef die hele mal procedure niet.

Denk dat de foto's voor zich spreken.

beech%20353.jpg


beech%20354.jpg


beech%20355.jpg


beech%20356.jpg


Zo en nu soppen met epoxy.

Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Ha Eric.

Haha de weegschaal.
Daar zeg je wat.
Heb bijna alle hour onderdelen klaar.
Nog wat schuur werk en dan kan de geglasd worden.
Maar als al het hout er aan zit gaat die op de weegschaal.
Moet er nog wel 1 opsnorren, die van mij gaat tot 2 kilo.
Dat is wat weinig voor het midden stuk.
Maar ik zal er niet onheen draaien!!!!
Leek mij wel leuk om er een prijsvraag van te maken.
Maar dan open ik wel een apart draadje hier over.
Allen de vingers pikken een beetje van de epoxy.
Net een echte motorkap geglasd, gaat er wel goed uitzien.
O nog foto's maken.

Groeten Han de Bouwer.
 
Neusje en staartstukje mooi in de epoxy.
Wat een heerlijke glasmat mmmmmmmmm!!!!



beech%20357.jpg


Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij dan boven aan het draadtje mijn schatting: toestel zonder landingsgestel en zonder servo's met epoxy onderdelen 7.1 kg
afb5010.jpg

was 8.5kg met landingsgestel en met servos (gewogen op een personen-weegschaal)
 
Hallo allemaal.

Hier weer een updateje.
Het neusje is een juweeltje geworden.
Kan niet anders zeggen is prima gelukt.

beech%20358.jpg


En verder de eerste halve kap met spantjes om later de kap
te kunnen delen.


beech%20359.jpg


Ps het gewicht gaat de goede kant op :lol:

Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Je mag van mij zo nog wel even doorgaan, Vincent.
Met die leuke filmpjes.

En de epoxy fabriek draaid op volle toeren.
Wat het allemaal moet worden volgt later.



beech%20360.jpg


Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
waaide denk ik wel hard toen het filmpje gemaakt werd, bij de landing schud dat ding akelig heen en weer 8O

ziet er verder mooi uit han :)
 
Zo het motorspant is ook gereed.
Dit moet al het geweld wel doorstaan.
En het nu ook nog geglasd.
Dus m,oet dat wel goed gaan.


beech%20361.jpg



beech%20362.jpg


En zo zit die er op.
beech%20363.jpg


Nu nog gaatjes boren en dan is die ook nog afneembaar.

Zo dit was het dan.
Maandag meer, mogen ligt de bouw even stil.
Alleen snel even een malletje vullen.
Moet toch drogen voor de volgende.
De tijd toch maar een beetje indelen.

Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft fantastisch om te zien hoe je vorderingen gaan!! Ik ben erg jaloers op de snelheid waarmee je bouwt

Misschien een idee om een cockpitcam te installeren, om foto's zoals deze te maken :D Ik heb ooit het genoegen gehad om mee te vliegen in een
Beech. :P :P

PICT0030%7E0.JPG


Groeten,
Bart
 
Dan maar even een andere server voor de foto.
Anders is het ook zp kaal op het forum.
Alle epoxyonderdelen zijn gereed.
Nu nog op maat maken.
De 2 kleine kegeltjes in het midden zijn de kapjes voor de landingslichten.


beech%20365.jpg


Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Nu kom ik in het draadje van Danny het volgende tegen.

De cowl flaps zijn de kleppen die je open doet om je motor te koelen, hoe meer ze open staan hoe meer koeling, tijdens het vliegen stonden ze dus open.

Maar bij de beech is het omgekeerde hetgeval.

Maar goed wie weet hoe je die cowl flaps bewegend maakt.
Ooit eens een draadje van gezien maar waar.

Zou natuurlijk wel leukzijn.
De kappen gaan wel passen.

Groeten Han.
 
Je let wel goed op Danny.

Het zijn 2 kleine kapjes, alleen de voorkant.
Die komen achter de cowlflaps.

De volgende update wordt dat allemaal duidelijk.
Dus nog even geduld.

Groeten Han de Bouwer.
 
Nou speciaal voor Danny.
Het vijfde en zesde kapje.

beech%20367.jpg


En nu met de grotekap er bij.

beech%20366.jpg


Nu nog de cowlflaps.
Niemand enig idee hoe die bewegend temaken.

Groeten Han de Bouwer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top