O dat is technisch zeker mogelijk maar het betekend wel extra elektronica in het model.
Zoals ik al eerder heb beschreven hebben we 8 jaar geleden allerhanden dingen onderzocht om een estafette vlucht te maken. Daar was de mogelijkheid van het gebruik van twee of meer ontvangers met de nodige schakel elektronica ook bij. Het probleem van extra elektronica, extra bedrading, synchronisatie en ook de mogelijk verhoogde onbetrouwbaarheid waren redenen waarom we dit al vrij snel af hebben gewezen.
Meerdere mensen hebben allerlei dingen bedacht en ook uitgeprobeerd. Daar is helemaal niets mis mee want zo worden nieuwe dingen bedacht. De 2,4GHz heeft de modelbesturing "overgenomen" omdat er mensen waren die hier wat in zagen en zijn gaan experimenteren.
Voor het leraar/leerling systeem is eigenlijk nog steeds geen (betaalbare en betrouwbare) andere oplossing gevonden. Die ouderwetse kabel wordt soms vervangen door een ontvanger met een PPM uitgang gekoppeld aan de leraar zender. Maar op zich is het systeem hetzelfde gebleven.
Zoals ik al eerder heb beschreven hebben we 8 jaar geleden allerhanden dingen onderzocht om een estafette vlucht te maken. Daar was de mogelijkheid van het gebruik van twee of meer ontvangers met de nodige schakel elektronica ook bij. Het probleem van extra elektronica, extra bedrading, synchronisatie en ook de mogelijk verhoogde onbetrouwbaarheid waren redenen waarom we dit al vrij snel af hebben gewezen.
Meerdere mensen hebben allerlei dingen bedacht en ook uitgeprobeerd. Daar is helemaal niets mis mee want zo worden nieuwe dingen bedacht. De 2,4GHz heeft de modelbesturing "overgenomen" omdat er mensen waren die hier wat in zagen en zijn gaan experimenteren.
Voor het leraar/leerling systeem is eigenlijk nog steeds geen (betaalbare en betrouwbare) andere oplossing gevonden. Die ouderwetse kabel wordt soms vervangen door een ontvanger met een PPM uitgang gekoppeld aan de leraar zender. Maar op zich is het systeem hetzelfde gebleven.
Laatst bewerkt: