2 meter Funtana 140 van SebArt.

maak eens een anderhalve looping in mesvlucht :P dat vragen wij bij ons ook altijd op de club :) dit zou normaal geen probleem mogen zijn, maar bewijst mooi de kracht van je toestel.

@Tadango: op de vorige pagina staat een mooie foto van de verstevigde motorbevestiging van carbonvezelplaat, aluminium zuilen en meubelplaat honingraat triplex. De enige andere modificatie is de rondom verspanning van het kielvlak en stabilo.

DSC_0414.JPG

Mooi plaatje van Noah, meeting Nistelrode

@Bert. Carbon plaat okee maar het standaard hout niet verstevigd? Torsie wrikt alles los zou je zeggen ;)

De aluminium zuilen staan helemaal op de hoekpunten, en het originele motorspant, wat reikt tot de gele covering, geniet natuurlijk mee van de er voor aangebrachte honingraathout verstevigingsplaten.

Het model is ontworpen voor een dikke methanol of benzine motor en dat geeft bij met name het aanslaan een grotere belasting op het motorspant, denk ik.

@Val: Een aerobatic 3D model wat geen "knife edge" loop doet kan meteen naar E-bay! :D

@Bert. Klopt natuurlijk, ik was het starten even vergeten... ;) Kan je merken hoe lang geleden ik methanol vloog :(

Komen jullie er mee naar nijmegen de 3e?

Het is inderdaad de bedoeling om op 3 september te vliegen bij de elektro meeting. De muziek is al uitgezocht, er moet nog wel flink geoefend worden natuurlijk. Ook op het slow/park event in Nijverdal staat een Funtana optreden geplanned.

En voor wie dit allemaal toch een klein beetje buiten budget valt, komt Sebart nu met een kleine '30-size' uitvoering, spanw. = 1,25m, gewicht 1kg.

http://www.sebart.it/!-html/katana-30.htm

Rick

Cool dingetje, als ik mijn Katana Mini niet al had, dan had die Katana 30 zeker in aanmerking gekomen :)

Grt.

Weer un schoon filmpke, zoals wij in het zuiden zeggen. Zeker het downloaden van die 100+ Mb waard, wel handig dat m'n kabeltje het redelijk doet op Toine/Niek z'n server.

Maar waarom is er gekozen om tegen een ondergaande zon in te filmen. Geeft wel iets surrealistisch (past wel bij de vliegkunsten van Derk) maar je bent grotendeels naar een silhouette aan het kijken.

Verder nog 1 opmerkingje wie is "Derk van van Vecht", stond bij Pilot in de aftitelling.

Rick

Weer 'wunderbar' gevlogen door 'die van Van Vecht'!

Spanwijdte 2,00 cm? ;)

Rick NT zei:
Verder nog 1 opmerkingje wie is "Derk van van Vecht", stond bij Pilot in de aftitelling.

Rick

Bedankt Rick, tekst is aangepast.
Het filmen met een ondergande zon was geen eigen keuze maar het was het enige moment van de dag dat de wind weg viel.

Back