2 Meter motor zwever

• Topicstarter Topicstarter Manuel
  • Startdatum Startdatum
M

Manuel

Guest
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar (het liefst tekeningen maar mag ook bouwdoos zijn) van een ongeveer 2meter motor zwever.
Nee ik ben geen beginner en ook geen scholier die een profielwerkstuk moet maken :snipersmile:(oké wel scholier maar geen profiel werkstuk)
Ik ben gewoon iemand die 's avonds bij een mooie zon 's ondergang lekker lang wil thermieken zonder start elastiek/lier.
Eisen:
Op zich niks als het maar lekker lang vliegt.
Span maakt ook niet uit maar 2 meter lijkt mij een mooi uitgangs punt.
Ik heb liever dat het er mooi uit ziet dan dat hij snel/makkelijk te bouwen is.
En ja ik heb de bouw ervaring.
Oja trouwens ik heb wel 1 eis Alles maar dan ook alles houtbouw.
Ik hoop dat ik duidelijk ben,
Manuel
Oja iedereen nog prettige feestdagen ;)

Manuel,

Er zijn genoeg mogelijkheden. Elke 2 meter zwever kun je electrificeren. Ik ben maar een beginner, maar de vleugel van een eenvoudige goed vliegende kist zoals de aloude AMIGO is een goed begin. Zelf een vierkant rompje eronder fabriceren en klaar ben je en bovendien voor een paar centen. Zelf ooit zo'n ding gemaakt en verdween de eerste de beste vlucht al in de thermiek en ternauwernood weer teruggekregen.

Als je iets anders zoekt is er ook nog een EXCEL van Simprop . spanw 2,3 meter mooi slank en een recordmodel destijds. Dat zal nu nog niet veel veranderd zijn. Gewicht kant en klaar maar zonder spullen 300 gram.....

Kortom keus zat. Ik ben zelf ook van de houtbouw.

Ik hoor het wel.

Groeten, Jan-Hein

Jan hein,
Er zijn genoeg mogelijkheden.
Ja maar dan moet je wel de namen van de modellen kennen
Elke 2 meter zwever kun je electrificeren.
Ja dat is zo maar ik vind toestellen er zeker niet mooier op worden
Ik ben maar een beginner, maar de vleugel van een eenvoudige goed vliegende kist zoals de aloude AMIGO is een goed begin.
Zelf een vierkant rompje eronder fabriceren en klaar ben je en bovendien voor een paar centen.
Ja dat is zo maar ik wil wel dat het een beetje een mooi model word trainertjes heb ik al genoeg.
Zelf ooit zo'n ding gemaakt en verdween de eerste de beste vlucht al in de thermiek en ternauwernood weer teruggekregen.
:eek:
Als je iets anders zoekt is er ook nog een EXCEL van Simprop . spanw 2,3 meter mooi slank en een recordmodel destijds. Dat zal nu nog niet veel veranderd zijn. Gewicht kant en klaar maar zonder spullen 300 gram.....
Ziet er goed uit maar ik heb liever hout:cool:
Kortom keus zat. Ik ben zelf ook van de houtbouw.
Heb je misschien een lijst van zwevers van 1 meter tot 3 meter
Ik hoor het wel.
Bij deze:xmas:
Groeten, Jan-Hein
Groeten, Manuel

Manuel,

Ben het met je eens dat de vorm van de romp er niet mooier op wordt met zo.n electromotor in zijn neus.
Maar als je zelf gaat bouwen van een tekening of zo, dan ben je eigen baas en dan kun je hem zo mooi maken als je zelf wilt.
Nu ben ik bezig met een FISSABLE van 1,9 meter (bijna klaar) Daar zit een buitenlopertje in en ziet er prachtig uit. Het apparaatje is helaas gedeeltelijk van koolstof gemaakt en is erg fragiel. Een beetje té fragiel naar mijn smaak. Zal wel eens een foto plaatsen als ie helemaal klaar is.

De EXCEL die ik bedoel is een houten excel. Super licht gebouwd en ziet er goed uit . Zelf heb ik er wel een paar gebouwd van af een tekening. Heel gemakkelijk met weinig materiaal.

Een lijst van alle zwevers tussen 1 en 3 meter. ...... Je maakt een grap hahaha.

Mijn vakantie is helaas voorbij.

Groeten, JH

Hallo Manuel,

Ik vlieg doorgaans met methanol-modellen maar voor de vakanties en die mooie zomeravonden heb ik een Easy-Glider-Electric van Multiplex gekocht. Makelijk mee te nemen!! Sterk en licht.
Een leuke kist die makelijk vliegt, ook om rondjes boven het veld te vliegen als er geen termiek meer is.

Easy-Glider

Easy-Glider

Compleet voor € 149 of alleen met motor al voor € 79 te koop.

Dus misschien toch voor een keer een ARF???

Groetjes Arnold

Laatst bewerkt:
Hi Manuel,

eigenlijk wil je graag een mooie elektrozwever bouwen om relaxed mee te kunnen vliegen. Daar heeft FMT wel het een en ander voor. Jonas Kessler heeft de EON 600 ontworpen, waarmee ik al een flink aantal jaren mee vlieg.Spanwijdte van ca. 2,50 meter aandrijving borstelloos of speed 600 met vertraging. Hier is ook een kleinere versie van ("der kleine") met een spanwijdte van 1,25 m. Deze laatste wordt dan van een speed 400 voorzien. Beide kisten vliegen fantastisch en zijn eenvoudig te bouwen. Tekeningen zijn te krijgen via FMT of een clubgenoot die de FMT leest. Beide modellen zijn als tekeningbijlage inhet tijdschrift gepubliceerd.

Manuel,

Ben het met je eens dat de vorm van de romp er niet mooier op wordt met zo.n electromotor in zijn neus.
Maar als je zelf gaat bouwen van een tekening of zo, dan ben je eigen baas en dan kun je hem zo mooi maken als je zelf wilt.
Nu ben ik bezig met een FISSABLE van 1,9 meter (bijna klaar) Daar zit een buitenlopertje in en ziet er prachtig uit. Het apparaatje is helaas gedeeltelijk van koolstof gemaakt en is erg fragiel. Een beetje té fragiel naar mijn smaak. Zal wel eens een foto plaatsen als ie helemaal klaar is.

De EXCEL die ik bedoel is een houten excel. Super licht gebouwd en ziet er goed uit . Zelf heb ik er wel een paar gebouwd van af een tekening. Heel gemakkelijk met weinig materiaal.

Een lijst van alle zwevers tussen 1 en 3 meter. ...... Je maakt een grap hahaha.

Mijn vakantie is helaas voorbij.

Groeten, JH
Waar heb je de tekeningen van de excel vandaan? ik heb wel intresse!

Manuel,

Bij de bouwverslagen op dit forum heeft iemand een draadje gestart over de bouw van
een Guppy electro zwevertje.
Leuk model van 1,5 meter span en geheel houtbouw.
Hier een hele lange draad in RCGroups over dit zwevertje.
Met tekeningen en alles erbij.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=539755

Groet Arthur.
Erg leuk toestel deze gaat het worden!

Hallo Manuel,

Ik vlieg doorgaans met methanol-modellen maar voor de vakanties en die mooie zomeravonden heb ik een Easy-Glider-Electric van Multiplex gekocht. Makelijk mee te nemen!! Sterk en licht.
Een leuke kist die makelijk vliegt, ook om rondjes boven het veld te vliegen als er geen termiek meer is.

Easy-Glider

Easy-Glider

Compleet voor € 149 of alleen met motor al voor € 79 te koop.

Dus misschien toch voor een keer een ARF???

Groetjes Arnold
Ik ken hem maar ik hou niet zo va artf schijmpjes

Hi Manuel,

eigenlijk wil je graag een mooie elektrozwever bouwen om relaxed mee te kunnen vliegen. Daar heeft FMT wel het een en ander voor. Jonas Kessler heeft de EON 600 ontworpen, waarmee ik al een flink aantal jaren mee vlieg.Spanwijdte van ca. 2,50 meter aandrijving borstelloos of speed 600 met vertraging. Hier is ook een kleinere versie van ("der kleine") met een spanwijdte van 1,25 m. Deze laatste wordt dan van een speed 400 voorzien. Beide kisten vliegen fantastisch en zijn eenvoudig te bouwen. Tekeningen zijn te krijgen via FMT of een clubgenoot die de FMT leest. Beide modellen zijn als tekeningbijlage inhet tijdschrift gepubliceerd.
Ook een leuk model, misschien later

Zo iets zocht ik idd maar ik ga voor de guppy:xmas:

De Callistic vind ik persoonlijk behoorlijk mooi:
calist-1.jpg

Maar je hebt bijvoorbeeld niet verteld of je ailerons wilt of niet. De Callistic heeft ze niet.
Bart

ik heb laatst de Elektra gebouwd en das een elektro model van exact 2meter maar kheb hem gewoon zwever gebouwd.das een bouwdoos geweest dus die moeten er nog wel ergens op zolder liggen bij anderen... zeeeer goeie staart gestuurde zwever ... termiek zwever met trage vliegsnelheid mss een ideetje?

Ik ga binnenkort maar weer eens een Exceltje bouwen. Lekker om te bouwen en vooral niet duur aan materiaal. Vliegt uit de kunst.
Een tekening kan ik wel laten kopieeren.

Een tekening kan ik wel laten kopieeren.
Zou leuk zijn soort groeps project over internet :p

Dit vind ik -voor houtbouw- ook wel een mooi en een beetje ongewoon model, de Falco Holz:
Falco-holz-flugbild-3.jpg

Is te koop bij Lenger, €85,-. Dit is wel de enige houtbouw electrozwever die ze daar hebben van 2 meter, de rest is 3 meter of groter, een enkele nog van 2,50.
http://www.lenger.de/cgi-bin/neu_web_store.pl?page=segh1.htm&&cart_id=7046810_13275

Idd weer is wat anders maar ik wil eerst de excel/guppy gaan bouwen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back