2 of 4 takt

"i love the smell of nitro in the morning"

En ach, dan werkt de motor, dan vergeet de vliegenier de borgbouten in 1 van de vleugels te stoppen..
gevolg: in een bocht valt 1 vleugel netjes van de romp af.

Geheel is toch redelijk schadevrij aan de grond gekomen

Hoezo, je raakt toch power kwijt met dat hete weer?

Volgens de experts iig wel

[32561] nieuwe-beech-d18-nick-ziroli-na-crash-vliegt-195

Veel merk ik daar in ieder geval niet van... ik hoor 3D piloten die vliegen met brandstofmotoren veel regelmatiger sakkeren dat ze niet meer kunnen torquen bij dat warme weer.

Je verliest iets aan vermogen door de geringere afkoeling van de componenten, maar bij brandstofmotoren is het vermogenverlies aanzienlijk. (Al moet ik eerlijk toegeven dat ik brandstofmotoren al een paar jaar geleden heb verlaten)

Misschien wordt er in dat draadje 'klimvermogen' bedoeld? Door de hogere temperatuur wordt de luchtdichtheid kleiner. Dat vermindert dan weer de lift (draagvermogen) bij eenzelfde vliegsnelheid.

<edit> je kan natuurlijk geen appelen met peren vergelijken... die Beech is een schaalmodel waarvan de verhouding vermogen / gewicht misschien 1/2 of 1/3 is van dat van 3D/acro toestellen... 5% vermogen verlies is daar veel kritischer dan 5% vermogenverlies bij een acrotoestel op elektro.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon een motor kiezen die groot genoeg is. ik heb nergens last van met mijn torretjes draaien super of het nu warm of koud is. je stelt nl altijd de hoofdsproeier iets bij voor je vliegt. daarbij geeft een brandstof met koude lucht inderdaad meer vermogen. koudelucht geeft doordat het compacter is meer zuurstof dan warme lucht. de Accu's vinden koud weer echt niet fijn vluchtijden kunnen op een koude dag zomaar halveren.
een toestel dat normaal net van de grond komt komt als het goed koud is niet van de grond.
maar ach ieder zijn meug.

Back